دانش و سلامت

۲۵ هزار “تخت بیمارستانی” به چرخه درمان کشور اضافه می‌شود

مجله ایرانی/کرمانشاه معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت از اضافه شدن ۲۵ هزار تخت بیمارستانی به چرخه درمان کشور ظرف یک سال آینده خبر داد.

دکتر حمید جمال الدینی امروز (۲۱ تیر) در آیین افتتاح بیمارستان ۳۲ تخت خوابی امام رضا (ع) شهرستان روانسر با اشاره به بخشی از اقدامات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان گفت: یکی از این اقدامات مهم افزایش تخت های بیمارستانی است، بطوری که به اندازه ۱۰ درصد تخت هایی که طی این چهار دهه در کشور ایجاد شده، در همین دو سال در کشور تخت بیمارستانی اضافه کرده و به بهره برداری رسانده ایم.

جمال الدینی گفت: راه اندازی ۵۰ هزار تخت بیمارستانی کار بسیار بزرگی است، چرا که راه اندازی هر تخت و تجهیز آن حداقل پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: برای انجام این اقدامات بزرگ در حوزه سلامت، برای اولین بار در این دولت از محل مالیات ارزش افزوده ۴۸.۵ هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت اختصاص داده شد.

معاون وزیر بهداشت گفت: علاوه براین ساخت و اجرای چهار هزار پروژه آموزشی و ۳۵۰ پروژه خوابگاهی و اقامتگاهی هم از محل این اعتبارات در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: این اقدامات ارزشمند حاصل همکاری هر سه قوه است که قدردان زحمات تمام مسئولین در این سه قوه هستیم.

جمال الدینی از افتتاح ۲۵ هزار تخت بیمارستانی ظرف یک سال آینده نیز خبر داد و افزود: این اقدامات در کنار کارهایی که برای گسترش مراکز آموزشی و ارتقاء نیروی انسانی متمرکز بر بومی گزینی در دست اقدام است، می تواند تحول خوبی در حوزه بهداشت و درمان ایجاد کند.

وی افزود: در این دولت ۳۵ درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها به افراد به بومی اختصاص پیدا کرده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: همچنین دیپلماسی سلامت هم در این دولت در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم از ظرفیت های بین المللی هم در حوزه رونق گردشگری سلامت کشور استفاده کنیم.

وی افزود: در کنار اینها در تلاش هستیم با توجه به ظرفیت ها پروژه های دیگری را شروع کنیم و عملا نهال هایی بکاریم که در دولت های آینده میوه آن برداشت شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: متاسفانه در گذشته نهال هایی را خراب کردند و حتی زمین چندانی برای کاشت نهال باقی نگذاشتند، اما این دولت مصمم است نهال هایی بکارد که در دولت های بعدی قابل برداشت باشد و کشور از ثمر آنها در حوزه های مختلف برخوردار شود.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

گروه تحریریه علوم پزشکی

با تمرکز بر علم و دانش پزشکی، من می‌خواهم مطالبی را ارائه دهم که به شما کمک کند تا سلامتی خود را حفظ کنید و بهبود بخشید.
دکمه بازگشت به بالا