نماد سایت مجله ایرانی

دلار بخریم یا نه؟ – مجله ایرانی

دلار بخریم یا نه؟ - خبرآنلاین

امیرحسین کریم زاده با اشاره به اینکه بازارهای اصلی مانند طلا ، سکه ، دلار و مسکن به محدوده قیمت رسیده اند ، گفت: ممکن است قیمت دلار تا مرز 23 هزار تومان سقوط کند. نرخ واقعی دلار 20 هزار تومن بود که نوسان آن می تواند از 17 هزار تا 23 هزار تومن باشد.

وی ادامه داد: بودجه بسته برای سال آینده 11 هزار و 500 تومان و بازار آزاد آن حدود 20 درصد بیشتر از این نرخ است. دلارهای زیر 15 هزار تومان توجیهی ندارند.

“با پایان سال مالی چین به پایان دسامبر و ابتدای ژانویه و بسته شدن سال جدید ، تقاضا برای دلار افزایش می یابد و دلار نوسان می کند.” در هر صورت ، ماهیت کلی قیمت دلار در حال کاهش است. همچنین ، اگر دلار سقوط کند ، سکه و طلا وجود دارد.

کریم زاده گفت: باید منتظر ماند تا پایان سال جاری قیمت طلا ، سکه و دلار پایین بیاید. به نظر می رسد انتخابات امسال در ایران مانع افزایش قیمت دلار تا پایان سال خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مسکن بالا است و مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند.

این اقتصاددان با اشاره به مثبت بودن بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه به پایان اصلاحات خود رسیده است ، در دسامبر و ژانویه انتظار داریم روند خوبی برای بازار سرمایه داشته باشیم. البته نباید فراموش کنیم که روند کلیه سهام بازار سرمایه قابل پیش بینی نیست.

کریم زاده سرانجام گفت: خرید دلار تا پایان سال به هیچ وجه توصیه نمی شود ؛ زیرا در حال حاضر ثبات در این بازار وجود ندارد. مواردی که 4200 ارز دارند در حال حاضر در حال پایان است. تنها فرآورده نفتی که از نظر ارزش افزایش نیافته است ، گازوئیل است. اگر قیمت این فرآورده نفتی نیز افزایش یابد ، حمل و نقل و سهم بازار بسیار بهتر خواهد شد. بنابراین ، شاهد تورم خواهیم بود.

223،224

خروج از نسخه موبایل