دانش و سلامت

بد خلقی را در دوران کرونا را با افسردگی اشتباه نگیرید

اخبار سانی:

دکتر. مریم بختیار گفت: ترس از کورونا ترس درست است؛ دلیل این امر آن است که یک اپیدمی خطرناک است و به دنبال پروتکل و توصیه های بهداشتی ، وسواس یا اختلال روانی را تشکیل نمی دهد. زیرا ماهیت کنترل این ویروس احتیاط و بهداشت است.

وی گفت: “هیچ درمانی خاص یا واکسنی برای کورنا وجود ندارد.”

بختیاراری با اشاره به حساسیت ذهنی برخی از افراد برای اختلالات مانند وسواس فکری یا افسردگی ، اظهار داشت: وقتی علائم اختلال وسواس-اجباری در این گروه از افراد همزمان با پریشانی عروق کرونا ویروس انجام می شود ، بالاتر از سایرین هستند ؛ به گونه ای که به مداخله درمانی تخصصی تر نیاز دارند.

وی توضیح داد: به عنوان مثال فردی که خانه را ترک کرده و هنوز هم در سطح مختلف ضد عفونی و ضد عفونی کننده و یا دستکش در خانه است ، علی رغم اطمینان از تمیز بودن خانه یا سرنشینان. و از ماسک هایی استفاده می کند که در حالی که بیمار هستند و هیچ علائمی در خانه ندارند ، باعث ایجاد رفتار وسواسی می شوند.

وی گفت: “در مواردی که برخی از افراد دارای سابقه افسردگی یا وسواس فکری حتی قبل از شروع بیماری عروق کرونا ویروس قلب هستند ، باید به مصرف دارو یا روان درمانی ادامه دهند.”

وی ترس از بیماری یا اضطراب سلامتی را یکی از بحرانهای روانی این بیماری دانست و توضیح داد: بخش بهداشت و درمان کشور می تواند در به موقع اطلاع رسانی برای بالا بردن سطح سواد سلامت جامعه و افزایش آگاهی مؤثر باشد. .

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مردم نسبت به ارائه پیام های متناقض از سوی مسئولان بهداشت هشدار داد و گفت: باید یک روند یکپارچه در راه اطلاع رسانی به دولت ها انجام شود تا به مردم توصیه های مختصر و مفید ارائه شود. . محتوای بهداشت باید در ارائه مطالب علمی صریح تر باشد.

وی همچنین درباره افسردگی در دوره تاج گذاری توضیح داد: مشکلات پیش آمده در قرنطینه عروق کشی و اعمال مجازات ها مشکلات سازگاری نامیده می شوند. زیرا این پاسخی است که برای ایجاد یک مشکل یا مشکل ایجاد شده است. البته اگر مجموعه ای از نارسایی ها به علائم و نشانه های افسردگی تبدیل شود ، مداخله پزشکی لازم است.

این روانشناس بالینی دانشگاه گفت: “شایع ترین مشکلی که در طول اپیدمی تاج با آن روبرو می شود ، اختلال تنظیم یا خلق و خوی افسرده است.” این بدان معنی است که آنها در پاسخ به یک مسئله یا بحران به تغییر دشوار زندگی واکنش نشان می دهند.

وی تغییر و تحول دیدگاه یک شخص و استفاده از فضای مجازی و برقراری ارتباط با دیگران را یکی از راههای کاهش بار مشکلات روحی دانست و ادامه داد: “مردم در زندگی خود مسائلی خواهند داشت می تواند حالتی غم انگیز به همراه آورد که چنین نیست. “

بختیار با تأکید بر اینکه روحیه افسردگی دو هفته ای و غم و اندوه که در تعریف افسردگی تجربه شده است ، در تعریف افسردگی گنجانده شده است: تصریح شده توسط پزشک است و باید هر چه سریعتر مداخله پزشکی انجام شود. مداخلات پزشکی باید در اسرع وقت برای معالجه افراد مبتلا به افسردگی یا وسواس فکری انجام شود. زیرا پاسخ به این درمانها مؤثرتر خواهد بود.

با بسته شدن ، این روانشناس بالینی به این نتیجه رسید که استفاده از فضای مجازی برای برقراری ارتباط با روانشناسان و روانپزشکان راه حل مناسبی برای کاهش ترافیک در سطح شهر در هنگام شیوع ویروس کوید 19 است.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا