دانش و سلامت

برگزاری نمازجمعه این هفته در ۱۵۷ شهر/ بازگشایی مساجد ۱۳۲ شهرستان از فردا

در این هفته نماز جمعه در 157 شهر برگزار می شود / مساجد از فردا در 132 شهر بازگشایی می شود.

معاون وزیر سازمان سیاست سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اعلام کرد: پس از مکث بیش از دو ماه به دلیل شیوع بیماری کورور ویروس ، در روز جمعه 157 شهر کشور طبق این پروتکل این هفته نماز می خوانند.

به گزارش مجله ایرانی ، حجت الاسلام والمسلمین علی نوری امروز (یکشنبه) در ششمین جلسه کارگروه مدیریت رسانه ای کورنا در وزارت کشور حضور یافت. اعلام شده به ریاست علی آقامحمدی و با حضور مدیران رسانه ها و نمایندگان. هیئت های اجرایی بیشتری برگزار می شود ، وی اظهار داشت: براساس مصوبه امروز ستاد مدیریت ملی تاج ، نماز جمعه در شهرهای ذکر شده برگزار می شود و امیدواریم که هر هفته تعداد بیشتری از مردم شهرهای کشور در نماز جمعه شرکت کنند. دوباره تماشا خواهم کرد. “
وی اظهار داشت: از فردا مساجد 132 شهر بازگشایی می شوند و پروتکل های ویژه بهداشتی بطور جدی دنبال می شود تا از شیوع تاج در همه آنها جلوگیری شود.
وی اظهار داشت: شورای سیاستگذاری نماز جمعه پروتکل ها و ضمائم و برنامه های قضایی و بهداشتی ، برنامه ای و قضایی لازم برای فعالیت های مساجد را در دوره بعد از ماکرون تهیه کرده است.
نوری با بیان اینکه در مبارزه با کرونا رویه های مختلفی را پشت سر گذاشته ایم ، نوری از بستن نماز جمعه در 30 مارس 2010 صحبت کرد و تأکید کرد: تماشای شیوع تاج و اولویت بندی در زندگی و سلامتی مردم با توجه به هماهنگی دادن جلسه با ستاد مدیریت بحران کورنا و وزارت بهداشت قرار بود نماز جمعه در سراسر کشور آغاز شود.
وی اظهار داشت: اما بسته شدن نماز جمعه به معنای توقف نماز جمعه نیست و در این مدت وی هر روز فعالیت های مختلف فرهنگی ، مذهبی و اجتماعی را در شهرهای مأموریت خود انجام می داد. انجام داده اند “
در همین راستا وی از فعالیت ائمه جمعه پیرامون سه محور بهداشت عمومی ، حمایت از معیشت و تشریفات معنوی و مذهبی با توجه به شرایط جدید و استفاده از نرم افزار جدید خبر داد و گفت: آنها در این زمینه تلاش ها و خدمات ارزنده ای انجام می دهند. انجام می دهند آنها انجام دادند
نوری گفت: دفتر مرکزی ائمه جمعه در 880 نقطه کشور فعال است و از لزوم اتصال و هماهنگی این مجتمع ها برای ترویج و مشخص کردن سیاست های فرهنگی سخن گفت: مساجد و حسینیه های فرهنگی و فرهنگی کشور ما. پتانسیل خوبی برای توسعه دینی وجود دارد و باید از آن به طور کامل استفاده شود. آنها دارند
نوری در ادامه به طرح مساعدت های مومنانه ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: با هماهنگی نمایندگان مقام معظم رهبری در استان های سراسر کشور و نماز جمعه ، حمایت از معیشت افراد آسیب پذیر در سراسر کشور آغاز شد. است. “
مراسم معنوی در روزهای کرونا و برگزاری شورش خانواده های محروم از دیگر مباحثی بود که روز جمعه توسط معاون ساماندهی شورای پارتیاد نیتی ذکر شد.
وی اظهار داشت: با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ، ما علیه خانواده هایی که عزیزان خود را در این مدت از دست داده اند ، عصیانگری را آغاز کرده ایم و با خانواده های قربانیان از نظر روانشناختی و در صورت لزوم رفتار می کنیم. تلاش برای حمایت از معیشت. “
نوری اظهار داشت: نهاد دین و نماز جمعه در بحران کورنا با تصمیمات و اقدامات مؤثر خود پویایی و هوشمندی خود را در حمایت از سلامت مردم نشان داد و ماهیت اجتهاد پویا و احتیاط را در برابر سلفی و نشان داد. مخالفت با اجتهاد ». با این حال
حجت الاسلام و المسلمین “احمد Effander” ، معاون وزیر ارتباطات و رسانه های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور نیز در این جلسه گفت: این کار در بحران کورنا بسیار کار کرد.
وی اظهار داشت: در این بحران ها ، امام جمعه برای کمک به مناطق مختلفی از جمعیت با کمک کمپ آرایش وارد کشور شد و حضور فعال و مؤثر در صحنه برای کمک به نیازمندان و مجروحان بیماری تاج بود.
اسفندیار با همکاری سایر نهادهای انقلابی در کشور از جمله سپاه پاسداران ، بنیاد ستاد محرومین و مقررات اجرایی امام خمینی (ره) ، با هدف همدردی و وفاداری به نیازمندان و فقرا ، یک “تمرین شایستگی” موفق ترتیب داد. مدتی گفت: “با رهبر معظم انقلاب اسلامی و همکاری گروه های جهادی و مردمی ، تلاوت ها در نقاط مختلف کشور به خوبی انجام می شود و تاکنون نتایج مثبتی به بار آورده است.”
تقویت اطلاعات و پاسخگویی در زمینه مدیریت تاج و به منظور تقویت ظرفیت تولید کشور و اعتماد به نفس در فرایند مدیریت کورونا و ظرفیت سازی مناسب رسانه ای با حضور مدیران رسانه و نمایندگان دستگاههای اجرایی ، به دستور وزیر امور خارجه مدیریت کرونا کار می کند E در همین راستا شکل گرفته است و به صورت هفتگی شش جلسه با حضور مسئولان دستگاههای اجرایی برگزار شده است.
اعضای تیم اجرایی دکتر هستند. علی آقام محمدی ، عضو شورای بحث و گفتگوی اعزامی و دبیر شورای عالی نظارت بر سیاستهای کلی نظام.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا