دانش و سلامت

تاثیر مثبت چند داروی گیاهی ایرانی در درمان کرونا / معرفی داروهای گیاهی ممنوع است

آفتابنیوز:

رئیس سازمان غذا و دارو دکتر محمد رضا شناز گفت: علی رغم مخالفت با طب سنتی با حمایت دکتر نامکی از طب ایرانی و پیگیری ، 4 داروی گیاهی موثر در درمان کرونا مجوز تولید دارند.

وی با اشاره به برخی ادعاها در مورد طب سنتی برای درمان عروق کرونا گفت: در برخی موارد ، گروه هایی که این داروها را تهیه می کنند یا کاملاً دانشگاهی هستند و تجربه ای در صنعت ندارند یا کاملاً آزمایشی هستند و با فرهنگ کار دانشگاهی آشنا نیستند. “

شناز با اشاره به پتانسیل طب ایرانی خاطرنشان کرد: با حمایت دکتر نامکی میزان گیاهان دارویی و مجوزهای صادر شده برای داروهای ایرانی افزایش یافته و حتی داروسازان برجسته کشور در این جهت تغییر کرده اند. “

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با گذراندن مراحل استاندارد سازی داروهای گیاهی و طب سنتی ، مشکلات صدور مجوز برای این داروها برطرف می شود.

معرفی داروهای گیاهی ممنوع است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ، کینوش جهانپور ، در مورد چهار داروی گیاهی موثر در درمان عروق کرونا گفت: “طبق مطالعات انجام شده ، این چهار محصول دارویی در درمان کمکی بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا موثر بوده و تولید آنها را افزایش داده است. دارای مجوز. توزیع می شوند.

وی گفت: برخی از این داروها باعث کاهش طول مدت بستری در بیمارستان می شوند ، برخی دیگر باعث بهبود اکسیژن رسانی ، کاهش سرفه و بهبود علائم بیماران مبتلا به کوید -19 و بیماری می شوند. یا باعث کاهش ناراحتی بیمار در هنگام بستری شدن در بیمارستان می شود ، اما هیچ یک از داروها به عنوان درمان مستقیم محسوب نمی شوند. ” این داروهای گیاهی نیز مفید هستند.

وی در پاسخ به این سوال که این داروها چگونه تجویز می شوند ، توضیح داد: مانند هر داروی گیاهی ، این داروها نیز به پزشکان ارائه می شود و توسط پزشکان تجویز می شود.

جهانپور گفت: تبلیغ این داروها مانند سایر داروها ممنوع است و نمی توان نام آن را در رسانه ها اعلام كرد ، اما در محافل علمی و ویژه و نشریات ویژه پزشكان و داروسازان معرفی می شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پاسخ به این س aboutال که از کدام گیاه برای تهیه دارو استفاده شده است ، گفت: این داروها ترکیبی از گیاهان مختلف هستند و هر کدام حاوی چندین گیاه هستند و حاوی یک نوع گیاه هستند. اتفاق نمی افتد.”

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا