دانش و سلامت

توقف آزمایشات واکسن چینی کرونا در برزیل به علت عوارض جانبی

مقامات بهداشتی برزیل امروز (سه شنبه) اعلام کردند که آزمایشات بالینی یک شرکت چینی تولید کننده واکسن Kovid-19 به دلیل اثرات سوverse بر یکی از داوطلبان در این کشور به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش مجله ایرانی ، نتایج منفی آزمایش بالینی واکسن انجام شده توسط یک شرکت دارویی چینی به نام “Synovac Biotech” بیان شده است ، در حالی که “Pfizer” روز دوشنبه در ایالات متحده اعلام کرد که 90٪ به زودی توسط این شرکت آزاد می شود واکسن Kovid-19 برای اثربخشی در دسترس خواهد بود. در بازار آزاد می شود

مقامات بهداشتی برزیل می گویند که یک متقاضی واکسن شرکت چینی در تاریخ 29 اکتبر تأثیر منفی گذاشته است. آنها گفتند به دلیل قوانین حفظ حریم خصوصی نمی توانند درمورد آنچه اتفاق افتاده توضیح دهند.

با این حال ، Synovac Biotech می گوید اطمینان دارد که داوطلب به دلیل واکسن بیمار نشده است. مدیرعامل چینی Synovac Biotech نیز به خبرنگاران گفت كه كاملاً به واكسن های این شركت ایمان دارد.

واکسن این شرکت چینی در شهر سائو پائولو آزمایش شده است ، فرماندار آن به شدت با رئیس جمهور برزیل ، ژایر بولسونارو مخالف است.

قرار بود تا 20 نوامبر بیش از 120،000 دوز واکسن توسط شهروندان داوطلب به شهر تزریق شود.

به گزارش یورونیوز ، ویروس کرونا تاکنون بیش از 162000 برزیلی را به کام مرگ کشانده است و پس از ایالات متحده دومین کشور آلوده در جهان است.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا