دانش و سلامت

روش توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها

آفتابنیوز:

طبق گزارش رسانه ها ، سازمان غذا و دارو قرار است تعداد محدودی واکسن آنفلوانزا را از طریق داروخانه ها ارائه دهد.

با توجه به اینکه مشکلات زیادی در روند توزیع ماسک در کشور وجود داشت و با ممنوعیت عرضه ماسک در داروخانه ها با شروع شیوع ویروس های کرونا ، ممکن است تحویل واکسن ها نیز این مشکل را داشته باشد.

بنابراین ، تمام جنبه های مدیریت و روند تحویل واکسن آنفولانزا به گروههای دارای اولویت باید در نظر گرفته شود. در اینجا برخی از موارد بالقوه در مورد واکسن آنفولانزا آورده شده است.

انتخاب داروخانه های واکسن

با توجه به اینکه بیش از 13000 داروخانه در کشور وجود دارد و تعداد واکسنهایی که باید توزیع شوند محدود است ، باید معیارهای انتخاب داروخانه ها به وضوح مشخص شود.

این معیارها باید ابلاغ شود و داروخانه هایی که واکسن در آنها توزیع می شود باید از طریق وب سایت FDA در دسترس عموم قرار گیرند.

واضح است که تهیه واکسن در داروخانه ها غیر از داروخانه های اعلام شده تخلف محسوب می شود و باید توسط داروخانه مربوطه رسیدگی شود.

انتظار می رود سازمان غذا و دارو این واکسن ها را در داروخانه های منتخب توزیع کند. از همه مهمتر ، داروخانه توانایی و سلامتی لازم را برای تحویل واکسن دارد.

شناسایی و ردیابی واکسن آنفلوانزا و ردیابی دارو با کد اصالت

در سازمان غذا و دارو و تأیید اعتبار ، سیستم رهگیری و ردیابی (TTEC) ، امکان تعیین شناسه منحصر به فرد برای هر مورد خالی وجود دارد. مالکیت واکسن ها از طریق شناسه رهگیری در زنجیره تأمین قابل کنترل است.

در پایان مراحل ، داروخانه باید شناسه ردیابی واکسن را با استفاده از بارکد خوان 2D در سیستم ثبت کند. این به معنای تحویل واکسن به مصرف کننده نهایی و از بین بردن امکان عرضه مجدد آن به شخص دیگر است.

در حال حاضر ، شرکتهای بیمه درمانی پایه ، هنگام تحویل دارو به بیمه شده ، طرفین قرارداد خود را ملزم به استفاده از بارکد خوان دو بعدی برای ثبت شناسه ردیابی دارو در سیستم بیمه می کنند. سیستم بیمه گر از سازمان غذا و دارو در مورد وب سرویس غربالگری دارو س asksال می کند و اگر اصالت دارو تأیید نشود یا برچسب یا اصالت اصالت اشتباه شود ، بیمه گرها از پوشش بیمه دارو خودداری می کنند و ثبت دارو در سیستم بیمه گر عملاً غیرممکن است.

گروه های اولویت دار را شناسایی کنید

با توجه به اینکه تعداد واکسن ها محدود است و در دسترس بودن واکسن ها از نظر تعداد متقاضیان چند برابر است ، باید الگوریتم تشخیص را برای شناسایی و انتخاب افراد با اولویت بالا برای دریافت واکسن استفاده کرد. است. FDA تصمیمی برای شناسایی گروههای اولویت دار ندارد و قطعاً چنین است. با استدلال “همه به زودی به داروخانه می روند” ، او تصمیم می گیرد واکسن هایی را ارائه دهد. عواملی مانند سن ، جنس ، محل زندگی (مناطق قرمزرنگ برای واکسیناسیون اولویت بالایی دارند) ، سابقه بیماری های زمینه ای و خاص (بخشی از این اطلاعات در وزارت بهداشت و سازمان های بیمه موجود است) و سایر عواملی که برای گروه های هدف استفاده می شود می توان برای انجام داد شناخته شده است.

اطلاع رسانی به گروههای دارای اولویت

به گروه های شناسایی شده باید از طریق پیام کوتاه اطلاع داده شود که می توانند واکسن خود را در داروخانه دریافت کنند. بسته به محل اقامت ، می توان از زیرساخت هایی مانند سفارش آنلاین و رزرو واکسیناسیون استفاده کرد تا افراد گیج نشوند. اگر FDA نتواند راهی برای مدیریت توزیع و عرضه واکسن به افراد با اولویت بالا پیدا کند ، مطمئناً با صف های طولانی و بازار سیاه روبرو خواهیم شد. این باعث افزایش تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا می شود.

نحوه احراز هویت واکسن و جلوگیری از عرضه واکسن های جعلی

یکی از مواردی که در چند هفته آینده پس از توزیع واکسن شاهد آن خواهیم بود ، تهیه واکسن های جعلی است. با توجه به افزایش تقاضا و کمبود واکسن ، افراد سودجو مطمئناً وارد این بخش می شوند. سازمان غذا و دارو باید زیرساخت های سیستم TITEC را به اعضای جامعه معرفی کند و نحوه تأیید واکسن را مشخص کند. علاوه بر این ، اقدامات انتظامی ، امنیتی و تنبیهی برای مهار قدرت بازار سیاه باید انجام شود.

صادرات قاچاق واکسن آنفلوانزا

با توجه به اینکه واکسن آنفولانزا با ارز 4200 تومانی وارد شده و کشورهای همسایه ما نیز تحت تأثیر ویروس قرار گرفته اند ، طبق تجربیات قبلی این داروها با ارز دولتی وارد و به کشورهای همسایه قاچاق شده است واکسن آنفولانزا نیز همین بود. خواهد افتاد

آژانس های درگیر در مبارزه با قاچاق باید برای جلوگیری از صادرات این دارو با یکدیگر همکاری و هماهنگی داشته باشند. براساس شواهد و تجربه قبلی ، FDA در حال حاضر برنامه ای برای نظارت بر زنجیره تامین و جلوگیری از قاچاق صادرات ندارد.

رعایت اصل دانش و اقتدار در زمان فروش واکسن و ثبت ملی

وقتی متقاضی واکسن کرونا به داروخانه مراجعه می کند ، با ارائه کارت ملی درخواست خود را به داروخانه ارائه می دهند. داروخانه کد را ثبت می کند و در صورت عدم دریافت واکسن ، واکسن را به فرد می فروشد.

س isال این است که اگر شخصی بدون اطلاع وی در سیستم ثبت نام کند ، چه می شود؟ مطمئناً با مواردی روبرو خواهیم شد که از کد ملی افراد سو been استفاده شده و واکسنی به نام آنها بدون اطلاع آنها ارائه شده است. طبق دانش و اقتدار شخص و اصل احراز هویت ، در زمان مراجعه به داروخانه ، متقاضی باید یک شماره تلفن همراه به نام خود دریافت کند. از اینجا همه چیز پیچیده می شود و اینجاست که عشق واقعی آغاز می شود!

بررسی مکاتبات بین شماره تلفن همراه متقاضی و شماره ملی از طریق Kriti Seva ، ارسال کد تأیید شماره تلفن همراه متقاضی ، اعلام کد تأیید توسط متقاضی به مسئول ثبت نام داروخانه برای دریافت و فروش واکسن برای بررسی صلاحیت متقاضی.

در پایان فرآیند ، افرادی که واکسن دریافت می کنند توسط سیستم پیام کوتاه رسمی سازمان غذا و دارو (20008822) لازم است شماره ملی خود را با یک شناسه صحت 16 رقمی بر روی برچسب اصالت هر واکسن ارسال کنند. این فرایند به این معنی است که اولاً فرد حق و اولویت دریافت واکسن را دارد و ثانیا واکسن مناسب را دریافت کرده است.

سرانجام ، سازمان غذا و دارو باید برنامه خاص خود را برای تحویل واکسن آنفلوانزا اعلام کند. این امر همچنین نباید باعث ایجاد صف های بزرگ و تجمع در داروخانه ها و واکسن آنفلوانزا شود.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا