دانش و سلامت

شرط و شروط درمان بیماری‌های زنان در کرونا؛ از علائم غیرطبیعی، ساده گذر نکنید

رئیس بخش زنان بیمارستان امام حسین (ع) ، با بیان اینکه طبق اصول بهداشتی ، خدمات پزشکی در کلیه مراکز بهداشتی ارائه می شود ، در صورت مشاهده علائم غیرطبیعی و بیماری های زنان ، زنان باید به پزشک ارجاع شوند. ، که به درمان فوری نیاز دارند. حتی در روزهای کرونا خواندن ضروری بود.

به گزارش مجله ایرانی ، متخصص زنان و زایمان دکتر ماریام ال سعادت حسینی ، زنان را به دو بخش مربوط به ماما و متخصص زنان و زایمان تقسیم کرد و گفت: در مورد زنان باردار در طی COVID-19 کرونا ویروس ، دستورالعمل های مختلفی از دانشگاه های بهداشت و پزشکی صادر شده است. این در دسترس است ، اما بسیار مهم است که پروتکل بهداشتی را رعایت کنید ، به محض تشخیص بارداری به پزشک مراجعه کنید و معاینات لازم را توسط پزشک انجام دهید.

وی با بیان اینکه هنگام غربالگری در سه ماهه اول بارداری ، باید 11 سال بارداری باشد ، گفت: “ترس از بیماری کرونا ویروس قلب نباید شما را از مراجعه به پزشک منصرف کند ، زیرا سن بارداری بدون معاینات بعدی افزایش می یابد.” باید بین 13 هفته به پزشک مراجعه کنید. مسائل پیچیده ای را با خود همراه کنید.

این عضو هیات علمی با اشاره به لزوم مراجعه زنان باردار به مراکز بهداشتی بین هفته 16 تا 17 برای معاینه دوم اظهار داشت: “اگر معاینه انجام شده باشد و علائم پاتولوژیک یا علائم خاصی مانند خونریزی و درد وجود نداشته باشد ، بنابراین زنان در سه ماهه دوم در فواصل طولانی تری دیده می شوند.

دکتر. حسینی اظهار داشت: در سه ماهه سوم ممکن است علائمی مانند فشار خون بالا ، مسمومیت بارداری ، خونریزی غیرطبیعی و زایمان زودرس را تجربه کنند. ماه سوم را طبق روال انجام دهید.

وی همچنین بررسی وضعیت زنان پس از زایمان را مهم دانست و گفت: پس از زایمان ، بسته به نوع زایمان و بارداری پر خطر یا کم خطر و تاریخ ویزیت بعدی در همان تاریخ ، توصیه هایی در زمان ترخیص انجام می شود. بر این اساس تعیین می شود. ” وضعیت نوزادان تازه متولد شده را دنبال کنید و از متخصصان این زمینه دیدن کنید.

تسطیح بیماران در طی اپیدمی تاج

این متخصص زنان و زایمان گفت: قسمت دوم زنان و زایمان بیماری های مربوط به زنان یا سن باروری یا یائسگی است ، اگر شخصی در این زمینه مشكل خاصی نداشته باشد و سالانه تحت مراقبت و معالجه قرار گرفته باشد و در این دوره نكات غیرطبیعی نداشته باشد. بدون سفر قبلی ، به دلیل بیماری همه گیر توصیه می شود بازدیدهای منظم را به تأخیر بیندازید.

وی در مورد میزان بیماری های زنان در اپیدمی کرونا اظهار داشت: براساس دستورالعمل های وزارت بهداشت ، بیماران به سطح یک ، دو و سه تقسیم می شوند. سطح یک زنانی هستند که اضطراری قابل توجهی دارند و باید ظرف 24 ساعت به آنها رسیدگی شود. این موارد شامل شکستگی کیست تخمدان ، حاملگی خارج رحمی ، سقط جنین و خونریزی و مشکلات داخل شکمی است.

دکتر. حسینی گفت: 2 مورد اضطراری وجود دارد و معاینات لازم باید طی 72 ساعت انجام شود. سطح 3 همچنین شامل بیمارانی است که نیاز به جراحی انتخابی مانند سرطان دارند که ممکن است درمان آنها یک تا دو هفته به تأخیر بیفتد.

در صورت مشاهده علائم غیرمعمول دست نزنید

این متخصص زنان و زایمان همچنین به بیماران مشکوک یا مشکوک به سرطان توصیه کرده است که به دلیل وقت کافی به پزشک مراجعه کنند و اطمینان حاصل کنند که همه مراکز قادر به ارائه خدمات به این بیماران با رعایت اصول ایمنی بهداشت هستند. با هم ، بیماری پیشرفت می کند و درمان پیچیده تر می شود.

دکتر. حسینی گفت: اگر فردی در دوران یائسگی خونریزی غیرطبیعی داشته باشد و مشکوک به ابتلا به سرطان باشد ، باید مراحل اولیه را طی کند ، زیرا درمان با جراحی به پایان می رسد ، اما اگر به تأخیر بیفتد علاوه بر جراحی ، مواد شیمیایی نیز مورد نیاز است. علاوه بر درمان و پرتودرمانی و هزینه های بالاتر ، درصد بهبودی و زنده ماندن کاهش می یابد.

وی با تأکید بر لزوم مراجعه به موقع برای زنانی که علائم غیرمعمولی را تجربه می کنند ، گفت: در ویزیت اولیه ، میزان خطر توضیح داده می شود تا در صورت لزوم اقدامات اضافی تجویز شود. البته در بیمارستان امام حسین (ع) سعی می کنیم در مراحل اولیه تلفنی یا مجازی پاسخ دهیم اما گاهی اوقات نیاز به معاینه ، سونوگرافی و آزمایش داریم که باید شخصاً به مراکز ارسال شود

دکتر. حسینی اظهار داشت: یک نکته بسیار مهم در مورد بیمارانی که با مقادیر زیادی خونریزی غیرطبیعی دست و پنجه نرم می کنند و منجر به کم خونی می شوند ، در صورت مراجعه به مراحل پیشرفته بیماری ، ممکن است نیاز به انتقال خون داشته باشند است.” و همان انتقال خون می تواند مشکل ساز باشد.

شرایط و ضوابط مربوط به درمان بیماریهای زنان

رئیس بخش زنان بیمارستان امام حسین (ع) با بیان اینکه علی رغم پاپ اسمیر و زخم های غیرطبیعی ، مردم از ترس عروق کرونا ویروس به مراکز مراجعه نمی کنند ، گفت: در درمان برخی از این زخم ها 3 تا 6 ممکن است ماهها به تأخیر بیفتد. فرد را بدون تهدید به زمین بیندازید ، اما اگر مشکوک به سرطان ، به ویژه سرطان دهانه رحم هستید ، بهتر است درمان را به تعویق نیندازید.

وی ادامه داد: برای همه سرطان ها در زنان از جمله دهانه رحم ، رحم یا تخمدان توصیه می شود جراحی را به تعویق نیندازید و اگر بیمار در معرض خطر نیست و نیازی به ICU ندارد و به دلیل بیماری های زمینه ای بهبود می یابد وی در صورت تهدید نشدن ادامه داد. ” درمان باید در اسرع وقت انجام شود. اگر بیماران در معرض خطر جراحی هستند ، توصیه می شود داروی جایگزین مانند دارو یا شیمی درمانی یا رادیوتراپی تجویز شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به علائم غیرمعمول گفت: هر علامت غیرمعمولی که در دوره ماه های گذشته متفاوت باشد مانند درد پایین شکم ، تورم ، حالت تهوع یا کاهش وزن و سردرد ، هشدار دهنده. در اسرع وقت به پزشک مراجعه کرده و باید آن را انجام دهید.

چه اتفاقی برای فرزندان مادران کرونا می افتد؟

وی در مورد یکی از نگرانی های مادران باردار که در معرض شیوع کرونا هستند ، گفت: “مهمترین توصیه برای زنان باردار این است که مانند سایر افراد بهداشت داشته باشند ، در جمع ظاهر نشوند ، مسافرت نروند و ماسک نزنند ، اما اگر آنها آلوده باشند ، هرکسی. ” علائم باید به پزشک ارجاع و درمان شود.

وی با استناد به اطلاعات و تحقیقات در مورد انتقال Quid-19 از طریق planta گفت: “هنوز به طور قطعی اثبات نشده است.”

دکتر. به گفته حسینی ، برخی گزارش ها حاکی از آن است که آزمایش PCR کودک پس از تولد مثبت بوده است ، اما هنوز نمی توان در مورد زمان و نحوه دقیق عفونت اظهارنظر کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، سرانجام رئیس بخش زنان بیمارستان اما حسین (ع) گفت: مادر کرونا ویروس و بیمار جدی نمی تواند فرزند خود را شیر دهد اما اگر بدون علامت باشد و در خانه باشد اگر از او مراقبت شود ، باید ماسک بزند. و شستن دست می تواند منجر به شیردهی شود.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا