نماد سایت مجله ایرانی

شیوع کرونا: ریزذرات بزاقی چقدر خطرناکند؟

شیوع کرونا: ریزذرات بزاقی چقدر خطرناکند؟

Coronavirus می تواند مدت طولانی در هوا بماند و در هنگام صحبت با میکروب های بزاقی پخش شود.

به گزارش مجله ایرانی ، بنابراین ، متخصصان آلمانی توصیه می کنند با باز کردن درها و پنجره ها ، هوا را به طور مرتب تهویه کنید. صورت خود را با ماسک بپوشانید ، از دیگران دوری کنید و مرتباً دستان خود را بشویید تا خطر ابتلا به بیماری کورو ویروسی برای خود و اطرافیان کاهش یابد.

مهمترین راه انتقال کورو ویروس از طریق تماس مستقیم با شخص آلوده به عفونت کروناویروس است. ویروس در بدن بیمار تکثیر می شود و از طریق سرفه یا عطسه به دیگران منتقل می شود.

Coronaviruses اما روش دیگری برای گسترش خود دارد: زندگی در آفلت.

برخلاف ذرات بزرگتر ، مانند قطرات عطسه یا سرفه که به دلیل وزن این قطرات به سرعت به زمین می افتند ، میکروارگانیسم های بزاقی می توانند برای مدت زمان طولانی تری در هوا بمانند.

coronavirus اولین ویروس عفونی نیست که منتقل می شود. بیماری های ویروسی مانند سل یا سرخک نیز تا حدودی از طریق این میکروب های بزاقی منتقل می شود.

در نتیجه تماس مستقیم و نزدیک با شخص بیمار برای آلوده شدن به ویروس پاتوژن لازم نیست و فقط لازم است برای چند دقیقه در هوای آلوده به ویروس نفس بکشیم تا ویروس وارد مجاری تنفسی ما شود.

مطالعات انجام شده توسط چندین گروه تحقیقاتی بین المللی نشان داده است که کرونو ویروس هنوز هم در غدد بزاقی افرادی که پس از آلوده شدن به ویروس آلوده می شوند ، حتی اگر هیچ علامتی از بیماری نشان ندهد ، در هوا منتشر می شود. . این ذرات هنگام صحبت کردن به ویژه با صدای بلند بیرون ریخته می شوند.

آنچه هنوز مشخص نیست ، بیماری زایی این ریز مغذی ها است. محققان نمی دانند این میکروب ها چه میزان عفونی و خطرناک هستند.

این ویروس پس از خارج شدن از بدن فرد آلوده به شخص دیگری احتیاج دارد و هرچه در خارج از بدن ضعیف تر باشند ، ضعیف تر می شوند.

موسسه روبرتا کوچ در آلمان اظهار می دارد که کرونو ویروس از طریق این میکروب های بزاقی در هوا پخش می شود ، اما دشوار است که بگوییم چه مدت دوام خواهد داشت. این مؤسسه تأکید می کند که مهمترین مسیر انتقال ویروس تماس مستقیم با عفونت قطره ای است. یعنی تماس با قطره های سرفه یا عطسه کردن فردی که به بیماری Kovid 19 مبتلا شده پس از عفونت ویروسی.

پیتر والگر از انجمن بهداشت بیمارستان در آلمان می گوید: به طور کلی توصیه می شود که از قرار گرفتن در معرض شخص بیمار و قطره های عفونی برای جلوگیری از کوروویروس جلوگیری کنید.

باز کردن درها و پنجره ها برای تهویه فضای زندگی منظم از آلودگی احتمالی ویروس های شناور در میکروب های بزاق هوا جلوگیری می کند. این روش همچنین در جلوگیری از تجمع میکروب های بزاقی در محیط عمومی مؤثر است.

پیتر والر می گوید: “هنگامی که تهویه مطبوع داخلی با هوای خارج امکان پذیر نباشد ، خطر انقباض ویروس از طریق میکروارگانیسم ها وجود دارد.”

با این حال ، احتمال آلوده شدن به کورو ویروس بسیار پایین است. میکروارگانیسم های بزاقی بسیار ملایم هستند و با هوای ملایم در هوا پخش می شوند. در نتیجه ، تعداد ویروس های معلق در هوا در یک نقطه بسیار کم است.

به گفته دویچه وله ، کریستین درستن ، استاد ویروس شناسی در بیمارستان شریتا در آلمان نیز معتقد است که نمای بیرونی یک بالکن یا رستوران می تواند یکی از امن ترین مکان ها برای آلوده شدن به بزاق باشد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل