دانش و سلامت

فضانوردان ناسا با کپسول “دراگن” به زمین باز گشتند

به گزارش مجله ایرانی ، موفقیت نخستین ماموریت هدایت شده SpaceX ناسا با فضاپیمای سرنشین دار اقتباس شده است.

این مأموریت با نام DEMO-2 ، در تاریخ 30 ماه مه توسط داگلاس G. هورلی و رابرت ال. بیکن را راه اندازی می کند. آنها پس از فرود در ایستگاه فضایی بین المللی بیش از دو ماه ، آنها با موفقیت در خلیج مکزیک به زمین نشستند.

جیم بریدنشتاین در بیانیه مطبوعاتی پس از فرود اژدها گفت: “این یک پیروزی بزرگ است ، اما این فقط آغاز است.”

وی گفت: “ما در حال ورود به دوره جدیدی از فضاپیمای سرنشین دار هستیم.” جایی که ناسا دیگر تنها مالک و مجری تمام سخت افزارها نیست.

رئیس ناسا گفت: “ما قصد داریم یکی از مشتریان بازار تجاری برای پروازهای کم پرواز انسان باشیم.”

بهنکن یکی از فضانوردان این مأموریت ، این سفر را “کاملاً ادیسه” خواند. بنیانگذار SpaceX ، الن ماسک گفت که دعا می کند که این مأموریت را به موفقیت کامل برساند.

در این مأموریت ، اژدها از 28000 کیلومتر در ساعت به 560 کیلومتر در ساعت در مرحله ورود مجدد مدار و در نهایت 24 کیلومتر در ساعت برای فرود در آب شتاب گرفت.

ماموریت Crow-1 قرار است در ماه سپتامبر و با موفقیت با موفقیت ماموریت آزمایشی نسخه ی نمایشی -2 شروع شود. مأموریت Crow-1 SpaceX اولین پرواز “عملیاتی” با خدمه فضاپیمای Crown Dragon و دومین پرواز مداری با خدمه خواهد بود.

ناسا و شرکای بین المللی این کشور رسماً تعیین کرده اند که فضانوردان بهار سال 2021 در مأموریت “Crew-2” SpaceX به فضا بروند. این مأموریت دومین پرواز عملیاتی فضاپیمای Dragon Space Space’s را خواهد داشت.

2121

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا