دانش و سلامت

لباس سیاه عروسی – مجله ایرانی

مجله ایرانی / مرکزی این عنوان ممکن است کمی خشن و حتی سیاه به نظر برسد ، اما هرچه به اطراف خود نگاه می کنید ، مردم برای عروسی ها لباس می گیرند یا تمام روز در مهمانی با مهمانان ناخوانده شرکت می کنند ، یا خود را با لباس عزادار می کنند. یا دیگران را عزادار کرده اند.

با شیوع ویروس Corona در اواخر ماه مارس ، سالن های پذیرش بسته شد ، که بسیاری از جوانان ازدواج خود را لغو کرده یا مراسم را به تعویق انداختند ، هرچند کم و بیش به طور پنهانی توسط کسانی که برای آنها سلامتی کاملاً مشخص بود ، دیده می شدند. نیست. ما در شهرهای مختلف کشور در خانه ها ، باغ ها و حتی پارکینگ هستیم ، در واقع این محدودیت ها شکل جدیدی از جشن ها را در کشور به وجود آورد.

چند ماه بعد از این محدودیت ، مدتی قبل سالن هایی با ظرفیت محدود مجاز به فعالیت بودند و بعد از آن شاهد برگزاری تعداد زیادی مراسم در سالن های پذیرش بودیم و البته این مراسم های بیماری عروق بیماری کرونا قلب این حادثه بی اهمیت نبود. ما رشته شدیم ، پنبه شد.

اخیراً به دلیل وخامت اوضاع در کشور و سرخ شدن اوضاع در برخی استانها ، ستاد ملی کورنا مجددا دستور توقف این مراسم را اعلام کرد. استاندار مرکزی هرگونه مراسم عزاداری و ازدواج در استان را در جلسه دفاع بیولوژیکی استان در دهه سوم تیرماه ممنوع اعلام کرد و دستگاه قضایی را قطع کرد و گفت: برگزار کنندگان هر مراسم عروسی و عزاداری به دستگاه قضایی ارجاع می شوند.

اما متأسفانه ، با وجود محدودیت های مکرر و قطعی در برگزاری مراسم توسط مسئولان استانی ، ما هنوز شاهد برگزاری این مراسم در شهرها هستیم.

چند روز پیش مشخص شد که مراسم عروسی در اراک مادر داماد بود؛ چنین مواردی شواهد روشنی از خطر بالای شیوع تاج در چنین مراسمی است.

تمایل به دیدن پسری در لباس عروسی

“من دو فرزند دارم و تنها آرزوی من دیدن این دو فرزند در لباس داماد است. امشب پسر بزرگم عروسی داشت و به دلیل سن کم.” ما به دلیل بیماری پدرش نتوانستیم ازدواج را به تعویق بیندازیم ، پیرمرد فقیر آرزوی دیدن ازدواج پسرش را داشت.

وی تأکید کرد: نیازی به نگرانی نیست ، ما ماسک و ضد عفونی کننده ای را برای میهمانان آماده کرده ایم ، اکنون خواه بخواهیم از آنها استفاده کنیم یا نه … ».

او با لبخند رضایت گفت: ای بابا ، همه ما نزدیکان هستیم و تاج نداریم ، خدا آماده است ، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد ، شما به مردم آسیب نخواهید رساند ، خانم … امشب ما هستیم بگذارید سرو شود …!

چه کسی آن را دوست ندارد

دیروز شاهد برگزاری جشن عروسی دیگری در خانه بودیم. من از خواهر عروس در مورد موج دوم کورونا و لزوم برگزاری چنین مراسمی در بیمارستان های شلوغ پرسیدم و او ادامه داد: “دختر خوب ، اگر من بودی ازدواج نمی کردی؟ یک بار خواهر عروس شد ، ما نمی توانیم این مراسم را از دست بدهیم!

همانطور که هفته آینده برای عروسی خواهرزاده ام آماده می شود ، از او همان شوالیه را می پرسم و او می گوید: خاطرات در سراسر جهان برای یک شب یکسان است. چگونه عروس و داماد می توانند بدون ازدواج به خانه بروند … هیچ زنی نیست ، ما بد می دانیم …! چه می گوید خانواده آنها می خواهند بگویند که حاجی پول ندارد برای درد خود ازدواج کند ، نه یک شب بلکه یک هزار شب. همه مردم مورد علاقه مردم هستند همانطور که در خون خود می بینند !!

نگران کننده تر از این بود این مراسم که جمعه شب در یک سالن در اراک ، نه چندان دور از شهر ، با جمعیت زیادی برگزار شد ، و سر و صدای این مراسم همه روستاهای اطراف را پر کرد.

این مسئول سالن گفت: “این مراسم از قبل رزرو شده است ، تعداد مهمانان زیاد نیست … این آخرین شب مراسم است” ، با این وجود سر و صدای و ترافیک نشانگر جمعیتی بالغ بر 500 نفر است.

وی گفت: “مأموران در مورد معده سیری صحبت می کنند ، همه ما سالن را از دست داده ایم و اکنون جبران این ضررها غیرممکن است … پودینگ دهان را شیرین نمی کند ، خانم!”

وضعیت قرمز آژیر به نظر می رسد

به گفته استاندار مرکزی ، اگر حتی کمترین بی احتیاطی در برخورد با شیوع تاج و پیروی از پروتکل های بهداشتی وجود داشته باشد ، استان مرکزی تا یک ماه دیگر سرخ خواهد شد.

وی در 15 ژوئیه به مجله ایرانی گفت كه استان مركزی از نظر شیوع بیماری كوید و تعداد موارد در حال حاضر از نظر زرد و نارنجی است و متأسفانه 30٪ از مردم در استفاده از ماسك سهل انگاری می كنند.

وی همچنین در جلسه شورای اداری استان در تاریخ 7 ژوئیه گفت: در 24 ساعت گذشته برای اولین بار بیش از 121 پرونده در استان گزارش شده است که نگران کننده است و اگر این شرایط ادامه پیدا کند باید 18 مورد بحرانی باشیم. استانها اضافه خواهند شد.

با توجه به اینکه استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع تاج به یک ضرورت اجتناب ناپذیر و غیرقابل انکار تبدیل شده است ، ذاتاً حضور در مراسمی مانند عروسی و عزاداری ضروری نیست ، اما متأسفانه بارزترین مسئله جلوگیری از عفونت است. برخی از موارد آن موارد و مواردی است که کورونا را جدی نمی گیرد و عواقب این غفلت را می توان امروز مشاهده کرد ، ظاهراً در بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک که مرکز درمان تاج است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بارها از خستگی پرسنل پزشکی و وضعیت نگران کننده این بیماری سخن می گوید و بر لزوم توجه مردم به هشدارها تأکید می کند.

شب گذشته یکی از مسئولان اورژانس بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک گفت: در این بخش جمعیت زیادی وجود داشته است.

وی گفت: در حال حاضر این بیمارستان 30 بیمار در یک اورژانس 24 تختخوابی دارد و 7 بیمار به بخش کرونا اعزام شده اند. راهروها را به بخش اورژانس بردیم. بخش تاج اکنون پر است و اگر اوضاع به همین ترتیب ادامه پیدا می کرد ، مجبور می شد پذیرش را از مقابل درگاه اضطراری شروع کنیم.

وی با بیان اینکه اوضاع خیلی خوب نیست و با ادامه این روند ، اراک وارد موقعیت سرخ خواهد شد ، افزود: با این شرایط ممکن است مسئولان تصمیم بگیرند مراکز مونتاژ را تعطیل کنند ؛ به طور کلی وضعیت خوب است. نیست.

در این شرایط سوال اینجاست که هزینه برگزاری مراسم عروسی و خوشبختی چقدر است؟ اگر قیمت این معاملات زندگی بشر باشد ، برای همه ما بسیار گران خواهد بود.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا