دانش و سلامت

محل قرار گرفتن ماسک روی صورت از جنس آن مهمتر است

این تیم دریافتند که استفاده از چندین لایه و ترکیب بافت ها و پارچه های مختلف می تواند به بهبود فیلتر کمک کند ، اما عدم کفایت ماسک (از نظر قرارگیری روی صورت) می تواند همه چیز را خراب کند. وی بسیاری از پارچه ها از جمله پنبه ، ابریشم ، نوعی پارچه ابریشمی ، فلانل ، الیاف مصنوعی را مورد مطالعه و ترکیب قرار داده است.

آنها دریافتند که استفاده از پارچه های مختلف می تواند محافظت قابل توجهی در برابر ذرات آئروسل ایجاد کند.

یک ماسک در داخل خانه درست کنید

آنها همانطور که در بالا نشان داده شده اند آزمایش کردند ، پارچه را روی یک لوله پی وی سی قرار دادند ، هوای عبور از داخل آن را آزمایش کردند و طیف گسترده ای از ذرات را اندازه گرفتند ، از 10 نانومتر تا 10 میکرومتر. می دهد قطرات ویروس کرونا 80 تا 120 نانومتر قطر دارد.

آنها سرانجام دریافتند که پارچه های مختلط مانند ابریشم خورشید یا کتان فلانل قادر به تصفیه 80 درصد ذرات کوچکتر از 300 نانومتر و 90 درصد ذرات بزرگتر از 300 نانومتر هستند.

اما در صورت عدم استفاده صحیح از ماسک ، تمام این دستاوردها هدر خواهد رفت. وی در بخش دوم آزمایش خود ماسک را سوراخ کرد که نتایج خوشایند نبود. این مطالعه نشان داد که وجود شکاف ها و سوراخ های موجود در ماسک (استفاده نادرست از ماسک) می تواند کارایی ماسک را تا 60٪ کاهش دهد.

sciencealert.com

2121

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا