دانش و سلامت

مهلت Corona در ایران پیش بینی شده بود

در یک تحقیق جدید ، محققان سنگاپور مدلی را برای پیش بینی خاتمه احتمالی Kovid-19 در کشورهای جهان از جمله ایران ارائه دادند.

محققان دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور (SUTD) داده هایی را در یک پروژه جدید ارائه داده اند که تاریخ پایان تاج ویروس در کشورهای مختلف را پیش بینی می کند. در این مطالعه ، نمودارهایی برای هر کشور ارائه شده است که نشان دهنده آغاز و پایان بیماری است.

محققان ادعا می کنند که 97 درصد از کواد 19 در ایران در 20 مه (31 مه) به پایان می رسد ، 99 درصد در 9 ژوئن (20 ژوئن) و 100 درصد در 22 اکتبر (1 نوامبر) به پایان می رسد.

در حال حاضر ، همه ساکنان جهان می خواهند بدانند چه موقع “کابوس کاووس -19” به پایان می رسد. تخمین تاریخ پایان Quad-19 موضوع بسیار مهمی است زیرا می تواند تأثیر بسزایی در روحیه افراد و برنامه ریزی های آینده داشته باشد اما مشکلات خاص خود را دارد. با این حال ، با کمک داده های فعلی خود در مورد تاریخ بیماری های عفونی ، محققان در سنگاپور روشی را برای پیش بینی زمان احتمالی پایان کوویدز -19 تهیه کرده اند. تلاش برای پیش بینی چنین مدل های پیش بینی و رویدادهای آینده ، مانند پایان Quad-19 با کمک داده های بدست آمده در طی زمان ، آینده برنامه ریزی ، تصمیم گیری ، رفتار و خلق و خوی افراد را در وضعیت فعلی خود احتیاط می کند. ممکن است در گلدان کمک کند. انجام شد بیشتر اقدامات کنونی متمرکز بر گزارش تعداد واقعی مرگ و میرهای آلوده ، درمان شده و فوت شده است و منجر به سیاست ها و اقدامات واکنش مانند خاموش کردن شهرها می شود.

توسعه بیماری Quad-19 اتفاقی نیست ، اما وقتی گسترش می یابد ، سرعت می یابد ، آلوده می شود و به پایان می رسد ، الگوی خاصی از چرخه زندگی را در نظر می گیرد. این چرخه زندگی علاوه بر محدودیت های طبیعت و اکوسیستم ، تا حد زیادی نتیجه رفتار مقابله ای افراد و دولت ها است ، اما چرخه توزیع از کشور به کشور دیگر متفاوت است و هر کشور در یک زمان خاص وارد چرخه متفاوتی می شود. می تواند انجام دهد هرگونه برنامه و تصمیم دولت می تواند توجیه خوبی برای وضعیت کشورها باشد و چرخه شیوع بیماری ، اوقات اوج و از همه مهمتر پایان بیماری را نشان دهد. این اطلاعات اساس تخمین چرخه شیوع را تشکیل می دهد.

علاوه بر پویایی مهم ، الگوی چرخه شیوع را می توان در زمینه های مختلف از جمله رشد جمعیت ، گسترش فن آوری های جدید و شیوع بیماری های عفونی و استفاده از مدل های ریاضی برای مطالعه وقایعی از جمله رشد جمعیت و شیوع بیماری های عفونی بررسی کرد. انجام می شود این مدل جدید سایر مدلهای موجود در هر کتاب ریاضیات را با جزئیات مورد بررسی قرار نمی دهد ، اما پارامترهای مربوط به هر کشور را بر اساس داده های واقعی برای آن کشور ارائه می دهد.

محققان این پروژه سعی کرده اند شیوع Kovid-19 را بر اساس داده های مربوط به آن تخمین بزنند. الگوی این تحقیق به عنوان منحنی S شکل ظاهر می شود که موارد عفونت را نشان می دهد. قسمت اول منحنی داده های ارائه شده تاکنون را نشان می دهد و بخش دوم پیش بینی ها را نشان می دهد. با نگاهی دقیق به منحنی ، مشاهده چرخه توزیع در یک کشور آسان تر است. همچنین می توان اوج بیماری را مشاهده کرد و از بین برد.

اوج انتقال در بالاترین نقطه منحنی ظاهر می شود. با وجود تمام این اطلاعات ، نمی توان زمان دقیق پایان Quad-19 را تخمین زد و بستگی به دلایل بسیاری دارد. ممکن است فرد بتواند تاریخ پایان بیماری را با آخرین فرد آلوده مشخص کند. در هر صورت ، این امکان وجود دارد که تخمین تاریخ آخرین بیماری برای دولت ها ، افراد و شرکت ها در برنامه ریزی برای آینده مؤثر واقع نشود.

آخرین پیش بینی سه تاریخ پایان را مشخص می کند:

* تاریخ آخرین شناسایی بیمار

* سابقه ای که در آن 99٪ بیماران شناسایی می شوند

* سابقه ای که در آن 97٪ بیماران شناسایی می شوند

در جدول 1 سه تاریخ پایان چهاردهم سال در 131 کشور نشان داده شده است.

منحنی ناقوس به گونه ای انتخاب شده است که چرخه زندگی را نشان می دهد زیرا به راحتی در تشخیص بیماری کمک می کند. شکل 2 نشان می دهد که به عنوان مثال سنگاپور هنوز در مراحل اولیه بیماری است. 22 ژوئن ، تا حد کامل. در سنگاپور ، 97٪ موارد Quad-19 تا 4 ژوئن پایان می یابد ، در حالی که 97٪ موارد در ایتالیا و ایالات متحده به ترتیب در 7 و 11 مه پایان می یابد.

این پیش بینی ها باید با داده های واقعی و تغییر در سیاست های دولت بررسی شود. به عنوان مثال ، به دلیل اینکه دولت سنگاپور از ماه آوریل تحریم ها را تمدید کرده است ، ممکن است زودتر از زمان مورد انتظار به پایان دوره بیماری برسد. از طرف دیگر ، لغو برخی قوانین پیشگیری در ایالات متحده و ایتالیا ممکن است روند بیماری در این کشورها را تغییر دهد.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا