دانش و سلامت

نظر مشاورعالی وزیر بهداشت درباره خرید واکسن کرونا

آفتابنیوز:

دکتر. محمد اسماعیل اکبری گفت: واکسیناسیون با فناوری RNA اولین بار در جهان است و این فناوری بسیار قدرتمند است اما می بینید که یک فرد بی سواد یا افراد عادی در مورد واکسن مدرن و واکسن Pfizer صحبت می کنند. ما نباید تقلب کنیم. آنها تجاری هستند. جهل و تجارت همیشه دو دشمن سلامتی داشت. چگونه این فکر به مردم ما رسیده است که اگر ما پول بدهیم و واکسن Pfizer بخریم ، زنده می مانیم؟ شما می دانید که رئیس جمهور در این مورد صحبت می کند. اینها بحثهای فنی نیست.

وی تأکید کرد: بحث های فنی باید در دانشکده برگزار شود. وقتی این مسائل را وارد جامعه می کنند ، می خواهند دیگران را مجبور به کاری کنند. شما مشاهده کردید که دولت ما به دلیل گفتن 20 میلیون خرید محکوم شد و حتی برخی از افراد در بخش مدیریت با این کار میانجی گری کردند. من این کلمات را دوست ندارم اینها دلالهای علمی است که بعضی اوقات ناخودآگاه انجام می دهیم ، یعنی ناآگاهی.

مشاور عالی وزیر بهداشت در پاسخ به این س ،ال که وزارت بهداشت یک کارگزار علمی در زمینه مدیریت است ، گفت: “حوزه مدیریت ملی”. این برنامه ای بود که از شبکه بهداشت پخش شد و فیلمی بود که احساس کردم یک گزارش تبلیغاتی درباره واکسن های خارجی است. واکسن خارجی در چه مرحله ای است؟ اکنون وارد انتشار عمومی شده است زیرا وقتی به مرحله انسانی می رسیم ، برخی افراد ، مثلاً 30 ، 50 ، 60 نفر می رسند. ما جوانان ، بیماران را بدون هیچ مشکلی از مردم جدا می کنیم. در جایی این تزریقات را انجام می دهیم و سه ماه صبر می کنیم زیرا واکسن وارونه نیست ، باید چند سال صبر کنیم.

وی گفت این قانون اجازه می دهد به زودی تصمیمی اتخاذ شود. در عرض سه ماه ، اگر عارضه ای ایجاد نکند ، می گوییم سالم است. اگر امنیت ایجاد کند ، می گوییم قدرت امنیتی دارد اما سه ماه است. پس از آن ، طبق قانون و با حمایت سیاسی ، آنها مجبور شدند که وارد مرحله تصور بعدی شوند ، که باید چندین میلیون نفر باشد و از قومیت های مختلف باشد. این واقعیت که می بینید برخی واکسن ها به گروه های قومی تزریق شده اند ، مانند چینی یا روسی ، اماراتی یا بحرین ، و اینکه ترکیه از چین وارد و تزریق می کند ، دیگری را به عراق تزریق می کند ، زیرا همه آنها باید جمع آوری شود. هنگام تأیید واکسن ، این موارد هنوز جمع آوری نشده اند. ما نمی توانیم بدن انسان را از نظر بیولوژیکی به مدت سه ماه بکشیم و سیستم ایمنی بدن او را تحریک کنیم.

اکبری گفت: در ایران 100 سال است که واکسیناسیون می کنیم. چه واکسنی برای سرخک ، سرخچه ، دیفتری و کزاز به کودک خود داده اید؟ واکسن ساخت ایران. مردم ما به همان اندازه ایمن هستند. سازمان بهداشت جهانی به ما جزوه ای نداد. اگرچه آنها می دانند که ما کاملا ایمن هستیم. اکنون ما یک بروشور از جهان و سازمان بهداشت جهانی در اختیار داریم که می توانستیم سرخک را در ایالات متحده و اروپا کنترل کنیم. ما خلق نشده ایم.

وی گفت: آنها واکسن ما را خریده و به کشورهای دیگر داده اند اما به ما گواهی ندادند ، هنوز هم آن را نداده اند. حالا او به ما گواهی داده است که ما سرخک را کنترل کرده ایم اما به ما گواهی تولید نداده است. در ایران خوشبختانه با تلاش جوانان وی انواع واکسن ها را طراحی کرد. بیشتر این موارد توسط واکسن 100 ساله خود ما پشتیبانی می شود که ویروس را ضعیف کرده است. در سلامت و ایمنی آن شک نکنید. قبلاً وارد فاز انسانی شده است.

مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: من پیر هستم و دیابت و فشار خون دارم ، بنابراین آنها به عنوان نمونه به من تزریق نمی كنند ، اما به خدا قسم در تزریق واكسن ایرانی تردید دارم. نه ، منظورم مرحله تحقیق است ، یعنی مرحله اول. آنها انجام می شوند. مدیر بهداشت باید بداند چه اتفاقی می افتد وقتی FDA ایالات متحده اعلام کند این شش مرگ و کل نوروپاتی محیطی با وجود mRNA ما هیچ واکسنی وجود ندارد در حین کشیدن مو از ماست. آنچه از شبکه بهداشت شنیدم و من بنیانگذار این شبکه هستم این است که مانند خانه من است ، آنها گفتند که ما به مردم خود بسیار احترام می گذاریم و مردم ما عزیز هستند آیا ، ما باید واکسینه شویم ، باید خرید کنیم و باید کاری انجام دهیم.

وی گفت: همچنین می توانم بگویم که این واکسن نخواهد آمد و شما در موعد مقرر آن واکسن را خریداری خواهید کرد. کاری که ما انجام دادیم ، آن را در شبکه بین المللی ضبط کردیم و برای آوردن ما هزینه کردیم. اما این تبلیغات مردم را تحت فشار قرار می دهد تا تصمیم درستی نگیرند. باید ببینیم آیا مشتری خوبی برای این واکسن ها هستیم یا خیر.

اکبری که در مورد برنامه امضا صحبت می کند ، گفت: “من در طی عمل تجهیزات رادیوتراپی دارم.” این ساز من در شهدای بیمارستان تجریش است و ساخت شرکت زایس آلمان است. صد در صد سلامتی. بیمار من مبتلا به سرطان است و تحت رادیوتراپی است و ما هزینه این دستگاه را پرداخت کردیم. هر بار که از طریق ایمیل برای شما ارسال می کنیم ، آنها نمی دانند که آنها چقدر در مورد انسانیت و انسان دوستی صحبت می کنند که ما برای حل مشکلات شما از قانون انسان گرایی پیروی می کنیم. این به وضوح کثافت آمریکایی است. در مورد آن هیچ تردیدی نیست. کاملاً واضح است که برخی از کالاها به راحتی از آمریکا وارد می شوند ، آنها از جنرال الکتریک به اینجا می آیند ، اما مواد اولیه ای که می توانم در اینجا تولید کنم و اینجا درست کنم به من نمی رسد.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا