دانش و سلامت

چرا کولر خودرو باد گرم می زند؟

چندین دلیل برای این وجود دارد:

* رانندگی با سرعت زیاد موتور
یکی از دلایل گرمای هوا سیستم رانندگی با گاز با سرعت زیاد موتور است. بسیاری از اتومبیل ها مکانیسمی دارند که هنگام فشار دادن پا به تمام پدال ، تهویه هوا را به طور موقت غیرفعال می کند. این بیشتر در مورد دنده های سبک تر (دنده های 3G به جلو) است که برای شتاب گیری خودرو باید روی انواع پدال های شتاب دهنده فشار دهیم.

* کولر خازنی کثیف
کندانسور یکی از اجزای سیستم تهویه هوا است. هنگامی که گاز خنک کننده به مایع تبدیل می شود ، بیش از نیمی از حرارت خود را در رادیاتور از دست می دهد تا بتواند دمای محیط را جذب کند تا وارد قسمت فشار کم شود و آن را به گاز تبدیل کند. سیستم های تهویه مطبوع کثیف ماشین باعث می شود که سیستم تهویه هوا بیش از حد گرم شود و دچار نقص شود و همچنین باعث افزایش آمپراژ آب خودرو در سرعت های کم و ترافیک شود. بنابراین ، هر سال بهتر است تهویه هوا اتومبیل خود را با شروع هوای گرم تمیز کنید.

* اپراتور داخل اتاق کثیف است
یکی از دلایل تهویه هوا این است که اپراتور اتاق کثیف است. از آنجا که هوا دائماً در تمام فصول از آن عبور می کند ، کثیف می شود و لایه ای از خاک بر روی آن مستقر می شود. لازم است هر از گاهی این قسمت را تمیز کنید. همچنین ، کثیف شدن می تواند هنگام استفاده از سیستم تهویه هوا در اتاق ، بوی بد ایجاد کند.

* خرابی ترموستات اتاق
بیشتر اتومبیل ها داخل اتاق خود دارای ترموستات هستند که دمای هوای اتاق را لحظه ای اندازه گیری می کنند و در صورت رسیدن دما به صفر درجه ، کمپرسور تهویه هوا را خاموش می کنند. اگر این سنسور خراب شود ، ممکن است سیستم تهویه هوا شما داغ شود.

* خرابی تهویه هوا و شیر بخاری
خرابی و یا خرابی شیرهای کنترل خنک کننده و گرمایش سیستم های تهویه مطبوع و بخاری باعث اختلاط هوای گرم و سرد می شود و در نتیجه باعث کاهش خنک کننده تهویه هوا در تابستان و همچنین گرمای بخاری در زمستان می شود. این مشکلات معمولاً پس از باز و بسته شدن داشبورد توسط افراد غیر متخصص صورت می گیرد.

17302

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا