نماد سایت مجله ایرانی

آخرین وضعیت واکسن کرونای انستیتو پاستور / قدرت تغییر واکسن در برابر جهش‌های ویروس

آخرین وضعیت واکسن کرونای انستیتو پاستور / قدرت تغییر واکسن در برابر جهش‌های ویروس

مدیر پروژه فاز سوم آزمایش بالینی واکسن کرونا مشترک ایران و کوبا در توصیف آخرین اخبار مرحله سوم آزمایشات انسانی این واکسن گفت: تولید واکسن با مطالعه آغاز شده ، انستیتو پاستور ایران و توسعه زیرساخت ها در جریان است.

دکتر احسان مصطفویک در مصاحبه با مجله ایرانی وی افزود: واکسن تولید مشترک موسسه FINLA کوبا در ایران و کوبا با مشارکت انستیتو پاستور ایران در حال آزمایش بالینی است و پس از مشخص شدن نتایج مطالعه تولید خواهد شد. و هر دو کشور به مردم ارائه می شوند “

وی گفت: این واکسن مراحل یک و دو آزمایش بالینی را در کوبا پشت سر گذاشت و مرحله سوم آن از 26 مه در اصفهان ، ایران و بعداً در هفت شهر دیگر آغاز شد: زنجان ، حمدان ، بنداباس ، کارامان ، یزد ، بابل و ساری واکسیناسیون نیز آغاز شده است.

وی افزود: در این مطالعه 24000 نفر از افراد 18 تا 80 ساله شرکت کردند و طی یک دوره 4 هفته ای در شهرهای هدف واکسینه شدند. از چهارم خرداد ، تزریق واکسن دوم در اصفهان از سر گرفته شد و بعداً در شهرهای زنجان و حمدان ، طی چند روز گذشته ، بیش از 1000 هموطن واکسینه شدند.

این متخصص اپیدمیولوژی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون بجز برخی از افراد که پس از واکسن به درمان دارویی خاصی احتیاج نداشتند و تاکنون مشخص شده است که این واکسن کم خطر است و همچنین حتی پس از پایان تزریق دوم واکسن ، این مرحله از مطالعه پیگیری برای ارزیابی اثر بخشی واکسن به عنوان هدف اصلی است.

مدیر پروژه فاز سوم آزمایش بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا بر موارد زیر تأکید کرد: با این مطالعه ، تولید واکسن در انستیتوی پاستور در ایران آغاز شده و زیرساخت ها در دست توسعه است. ما امیدواریم که بتوانیم روز به روز ظرفیت تولید را افزایش دهیم تا بخشی از نیازهای کشور را برآورده کنیم.

مصطفوی گفت: لازم به ذکر است که در دو شهر یزد و زنجان علاوه بر دو دوز تزریق ، دوز سوم نیز به عنوان دوز یادآوری تزریق می شود. ما امیدواریم که این تزریق تقویت کننده اثر واکسن را افزایش دهد ، که در این مطالعه نیز بررسی خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است که مانند اکثر واکسنهای دیگر در جهان ، این واکسن ممکن است در ماهها یا سالهای آینده به تزریق تقویت کننده نیاز داشته باشد.

وی درباره زمان ارسال نتایج مطالعه کارآزمایی بالینی فاز III به سازمان غذا و دارو تصریح کرد: پس از تزریق دوز دوم واکسن و زمانی که نتایج واکسن مشخص شود ، نتایج به غذا ارسال می شود و اداره دارو برای واکسیناسیون عمومی. آن را برای تأیید مصرف کنید.

وی افزود: مطالعات در كوبا حاكی از آن است كه این واكسن همچنان مصونیت خود را در برابر جهش شایع حفظ می كند و همچنین اگر یك جهش موثر بر ویروس برای جلوگیری از ایمن سازی واكسن وجود داشته باشد ، این احتمال در واكسن وجود دارد. در مدت زمان نسبتاً کوتاهی تغییر ایجاد کنید تا بتواند به جهش های جدید پاسخ دهد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل