نماد سایت مجله ایرانی

بزرگترین شرکتهای دارویی جهان برای بیماری همه گیر بعدی آماده نیستند

بزرگترین شرکتهای دارویی جهان برای بیماری همه گیر بعدی آماده نیستند

طبق گفته Schaeff ، یک سازمان غیرانتفاعی در هلند ، بنیاد دسترسی به دارو ، یک گزارش مستقل گسترش ویروس Nippa در چین را برجسته کرد ، با میزان مرگ و میر تا 75٪ به عنوان خطر احتمالی برای همه گیری بعدی. داروخانه هایی که در حال حاضر روی بیماری Kovid-19 تمرکز دارند آماده مقابله با آن نیستند.

مدیر اجرایی بنیاد دسترسی دارویی گفت: این ویروس یکی دیگر از بیماری های عفونی در حال ظهور است که می تواند نگران کننده باشد و همه گیری بعدی ممکن است یک عفونت مقاوم به دارو باشد.

این ویروس نادر است و توسط خفاش های میوه خوار منتشر می شود ، که می تواند علائم شبیه آنفولانزا ایجاد کند و باعث آسیب مغزی شود. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، این ویروس ممکن است با التهاب مغز نیز همراه باشد.

در سال 2018 ، ویروس منجر به کشته شدن 17 نفر در ایالت کرالای هند شد. در آن زمان کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی به دلیل شیوع ویروس ، واردات میوه و سبزیجات منجمد و فرآوری شده را از این کشور ممنوع کردند.

به گزارش گاردین به نقل از شاف ، گزارش دستیابی به شاخص پزشکی در سال 2021 ، 20 شرکت دارویی پیشرو در جهان دسترسی بیشتر به داروها ، واکسن ها و روش های تشخیصی را در عمل بررسی کرده اند. این مطالعه نشان داد که تحقیقات در مورد بیماری Kovid-19 طی سال گذشته افزایش یافته است ، اما سایر اپیدمی های خطرناک مورد توجه قرار نگرفتند.

بر اساس گزارش دوسالانه بنیاد ، این یکی از 10 بیماری از بین 16 بیماری عفونی است که توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان بزرگترین تهدید برای سلامت عمومی ذکر شده است ، اما هر گونه پروژه برای آنها در خط تولید شرکت های دارویی جهان در نظر گرفته شده است. انجام شده است

خروج از نسخه موبایل