دانش و سلامتمجله کسب و کار

نوار مشکی دور شیشه اتومبیل چیست؟

نوار مشکی دور شیشه هیوندای، نواری است که به منظور آببندی شیشه ها در اتومبیل بکار گرفته می‌شود. این نوار ها همانطور که از نامشان پیداست، دورتا دور شیشه را در برگرفته و بدون وجود آنها علاوه بر آنکه گرد و غبار و قطرات برف و باران وارد ماشین می‌شود، شیشه را نیز نمیتوان در جای خود نصب نمود. البته این نوارها با اینکه یک چیز ساده‌ای می‌آیند اما می‌تواند زیبایی بی‌نظیر و جذابی را، برای خودروی شما به ارمغان آورد. از نوارهای مشکی در داخل بازار، برندهای مختلف با کیفیت های گوناگون وجود دارد. این نوارها اهمیت زیادی در عملکرد شیشه ها و آببندی آنها دارند.

بر این اساس باید در انتهاب آنها کاملً دقت نمایید و نواری را خریداری کنید که کیفیت و کارایی بالایی برخوردار باشد. درصورتی که نوار مشکی دور شیشه از جنس نامرغوب باشد، طول عمر آن بسیار کم بوده و خیلی زودتر عملکرد خود را از دست می‌دهند. جهت اطلاع از نحوه تعویض دوربین دنده عقب اتومبیل و  نصب دوربین دنده عقب اتومبیل و چگونگی آن به سایت ما مراجعه نمایید.

تعویض نوار دور شیشه پراید | شیشه ماشین | قیمت شیشه بغل نیسان وانت

ضخامت و جنس نوار دور شیشه

معمولاً جنس نوار دور شیشه اتومبیل، پلاستیک و PVC است. پلاستیک یکی از بزرگترین اختراعات بشر میباشد که باعث ایجاد تحولات عظیمی در اکثر صنایع شده است. پلاستیک و PVC هر دو بسیار نرم، انعطاف پذیر، مقاوم و با داوام هستند. PVC بکار گرفته شده در نوار باعث افزایش طول عمر، مقاومت و قیمت مناسب‌تر آن شده است. این دو ساختار مانع از نفوذ هرگونه آلودگی و قطرات باران به داخل اتومبیل می‌شود. از دیگر خصوصیات مهم نوار شیشه که در هنگام خریداری آن باید بسیار دقت کنید، ضخامت آن است. باتوجه به آنکه پهنا و ضخامت شیشه انواع خودروها متفاوت است، ضخامت نوارهای داخل بازار نیز با یکدیگر مختلف میباشند.

درواقع هر یک از شرکت های خودروسازی، از نوار شیشه برای پوشش دادن به لبه های اطراف شیشه‌ی اتومبیل های خود استفاده می‌کنند. بر این اساس ضخامت مربوط به شیشه های اتومبیل، اصلی ترین پارامتر در تعیین میزان ضخامت نوار می‌باشد. از چسب های مخصوصی جهت قرار دادن و فیکس کردن نوار در اطراف شیشه استفاده می‌شود. با استفاده از این چسب ها، نوار میتواند به بهترین حالت ممکن در اطراف شیشۀ خودرو قرار گیرد. اگر شیشه اتومبیل شما دچار خش خوردگی شده است لازم است انجام دهید.

وظایف نوار دور شیشه ماشین

همانطور که گفتیم، نوار دور شیشه یکی از مهمترین اجزایی است که در عملکرد شیشه تاثیر بسزایی می‌گذارد. ضخامت نوار باید به درستی انتخاب شده و حتماً جنس آن باید مرغوب و با کیفیت باشد. در غیر این صورت طول عمر کوتاهی داشته و عملکرد مناسبی را از خود نشان نخواهد داد. از جمله وظایف این جزء در اتومبیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشش دادن تمام درز و شکاف های مربوط به شیشه خودرو به منظور مانع از هدر رفتن انرژی
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل اتومبیل
  • جلوگیری از نشتی بو و هرگونه آلودگی به داخل و آببندی شیشه اتومبیل
  • استفاده به عنوان مقاوم ترین ضربه گیر برای شیشه خودرو
  • استفاده به عنوان لرزش گیر شیشه خودرو در عین حرکت اتومبیل
  • بالا بردن میزان ایمنی مربوط به شیشه های خودرو
  • بخشیدن ظاهری بسیار جذاب برای اتومبیل ها
  • بهبود بخشید عملکرد فنی مربوط به شیشه ی خودرو

نوارها دارای طول عمر مشخصی هستند و اگر در نگهداری صحیح از آنها کوشا نباشید، این بازه محدودتر خواهد شد. پس از این نوار شیشه خراب، پوسیده، شل و کهنه خواهد شد که باید نسبت به تعویض آن حتماً اقدام نمایید. برای خرید نوار اصل و با کیفیت به فروشگاه های معتبر و متخصص مراجعه نمایید تا از خرید خود مطمئن شوید. امروزه بسیاری از شرکت های تولید کننده ماشین و خودرو، در چک لیست سرویس های ادواری محصولات خود، بازدید از نوار دور شیشه اتومبیل را نیز اضافه کرده‌اند.

تشخیص نوار تقلبی از اصل

بازار رقابت و فروش آنقدر بزرگ و گسترده است که باعث شده برخی از افراد برای کسب سود و درآمد بیشتر، اقدام به تولید و عرضه کالاهای تقلبی و بی‌کیفیت نمایند. در رابطه با نوار مشکی دور شیشه اتومبیل نیز افراد سودجویی وجود دارند که با جایگزینی کالاهای تقلبی به جای کالاهای اصل، از اعتماد مشتری سوء استفاده می‌کنند. این موضع باعث شده تا جستجو و خرید کالای اصل و باکیفیت به یک دغدغه برای افراد تبدیل شود.

قطعات خودرو همگی دارای قیمت نسبت بالایی می‌باشند، خصوصاً آنهایی که برای خودروهای خارجی هستند. همچنین کیفیت قطعات در عملکرد خودرو و اجزای آن تاثیر بسیار چشمگیری دارد. برای آنکه نه سرمایه خودتان را هدر دهید و نه اینکه برای اتومبیلتان مشکلی ایجاد شود، باید در انتخاب های خود بسیار دقت کنید.

تنها راه دستیابی به کالاهای اصل و باکیفیت، چه نوار شیشه و چه سایر قطعات، مراجعه و خرید از فروشگاه های معتبر و قابل اطمینان فعال در حوزه فروش شیشه ماشین و سایر قطعات اتومبیل است.

نکته مهمی که در هنگام خرید نوار مشکی شیشه باید به آن دقت نمایید این است که برند شرکت تولید کننده نوار بر روی آن ذکر شده باشد. حتی درصورت اصل بودن کالاها، کیفیت تولیدی برندهای مختلف با همدیگر فرق می‌کند.

نامرغوب بودن نوار دور شیشه اتومبیل می‌تواند به مرور زمان باعث جمع شدن گرد و غبار در ستون و شاسی خودروتان شود. در این صورت مجبور خواهید شد، هزینه های کلانی را خرج کرده و اقدام به ترمیم قسمت های مذکور خودرویتان نمایید.

علاوه بر آن نوارهای تقلبی از بافت بسیار ضعیفی برخوردار بوده و در اثر ضربه و شرایط آب و هوایی مختلف به سرعت مقاومت و انعطاف پذیری خود را از ددر بعضی موارد، هنگام رانندگی یا بررسی وسیله نقلیه خود، شما احتمالا متوجه یک الگوی نسبتا عجیب و کمیاب مابین لبه شیشه جلو که متشکل از نقطه های سیاه بوده است، شده اید و به خودتان گفتید، متعجبم که آنها برای چه هستند و در باره کاراییشان چیزی نمی دانید پاسخ به این سوال نسبتا ساده است که در ادامه این بخش از خواهید خواند.

علت قرار گرفتن نقاط سیاه رنگ در شیشه پنجره اتومبیل و پنجره ها

نقاط سیاه رنگ در شیشه جلو اتومبیل و پنجره ها ،و حاشیه ی مشکی رنگی که اطراف آن را گرفته است ،به دلیلی بجز زیبایی ظاهری در آنجا موجود هستند و مربوط می شود به چگونگی ساخت پنجره های اتومبیل ؛ از دهه های 1950 و 1960 به بعد ، تولیدکنندگان خودرو به منظور نگه داشتن پنجره های اتومبیل در جای خود ، شروع به استفاده از چسب به جای لبه ای فلزی کردند.

این چسب ها خوب بودند ،اما چندان زیبایی خشنود کننده ای نداشتند. لبه های سیاهی که در اطراف پنجره خودرو مشاهده میکنید، فریتس خوانده می شد. فریتس ( و نقطه هایی که آن را مرز آن هستند) از رنگ سرامیکی ساخته شده اند. فریتس ها برای پنهان کردن چهره ناخوشایند هستند همچنین ، از آنجایی که این حاشیه ها در داخل پنجره پخته شده اند، بله پخته شده اند، از بین رفتنی نیستند ، آن ها چسب را در همان جا نگه میدارند، که در آن صورت موجب ایستادن پنجره ها را در جای خود میشوند.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا