دانش و سلامت

هوآوی اولین موتور محرکه الکتریکی خودرو خود را معرفی کرد

این روزها از شنیدن خبر ورود هواوی به سرزمین های جدید نباید تعجب کنیم. این شرکت قصد دارد از فرمول موفقیت آمیز مورد استفاده در صنایع ارتباط از راه دور و تلفن های هوشمند در سایر صنایع نیز استفاده کند. فرمولی مبتنی بر نوآوری مداوم و صرف هزینه های هنگفت برای تحقیق و توسعه. اینترنت اشیا، ، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی سه حوزه فناوری پیشرفته هستند که هواوی در سال های اخیر وارد آنها شده است.

موتور الکتریکی ، موتور آینده

بزرگترین تغییر در صنعت خودرو در سالهای اخیر محبوبیت وسایل نقلیه الکتریکی است. این نوع اتومبیل ها سال ها نمی توانستند با اتومبیل های بنزینی رقابت کنند و از شارژ ، سرعت و قدرت بسیار کمی برای استفاده برخوردار بودند.

باتری اتومبیل

اما در دهه گذشته به لطف ورود پدیده ای به نام “تسلا” در صنعت خودرو ، با خودروهای الکتریکی پیشرفته ای روبرو هستیم که با هر بار شارژ عملکرد یکسانی دارند و حتی از وسایل نقلیه بنزینی نیز بهتر هستند. بدیهی است که آینده این اتومبیل های الکتریکی و در واقع اتومبیل های سوخت جایگزین هستند.

در چنین شرایطی ، هواوی اولین موتور الکتریکی خود را با نام DriveOne معرفی کرد که طبق شواهد ، مشخصات بهینه زیادی دارد. این موتور از 7 قسمت جداگانه شامل “میکروکنترلر” (MCU) ، موتور ، کاهنده جریان ، مبدل برق DC ، شارژر ، واحد توزیع نیروی برق و واحد مدیریت باتری تشکیل شده است. این اولین موتور فوق العاده تبدیل شده در صنعت خودرو است.

این سیستم برای سهولت کار در سه زمینه طراحی شده است ، ساخت آسان ، ساختار ساده و به راحتی مقیاس پذیر است. این موتور 220 میلی متری فضای کمتری در محور Z اشغال می کند و علاوه بر این به 5 متر سیم کشی ، 3 اتصال برق و 2 لوله آب کمتر از رقبا نیاز دارد و این باعث کاهش هزینه های تولید انبوه می شود.

این موتور در کنار سایر محصولات هواوی قرار دارد که ساخت اتومبیل های خودران و جاده های هوشمند را امکان پذیر می کند.

اتومبیل خودران ، از خیال تا واقعیت

پیش از راه اندازی موتور الکترونیکی DriveOne ، هواوی از پیشرانه هوشمند و خودکار خود با نام Autosar رونمایی کرده بود. این ساختار با استفاده از اینترنت اشیا the اتومبیل را به بیشتر اشیا around اطراف خود متصل می کند تا به داده های محلی دسترسی پیدا کند. این داده ها می تواند شامل ترافیک دقیق منطقه ، شرایط آب و هوایی و اخبار و رویدادهای خاص هر منطقه باشد.

این اطلاعات به سیستم ناوبری اتومبیل این امکان را می دهد تا بهترین راه ممکن را برای راننده با هوشمندی انتخاب کند. با به دست آوردن اطلاعات دقیق و دقیق ، سیستم ناوبری می تواند انتخاب بهتری به کاربری بدهد که نتایج بهتری نسبت به سیستم ناوبری فعلی که فقط به اطلاعات ترافیک متکی است ، خواهد داشت.

این نتایج با کمک هوش مصنوعی قدرتمند هواوی و الگوریتم های پیچیده و پیشرفته آن محاسبه و انجام می شود. ویژگی مهم دیگری که با کمک این تکنیک ها به دست آمده است امکان رانندگی اتوماتیک در اتومبیل بدون نیاز به راننده است که پیش بینی می شود ایمنی بیشتری نسبت به رانندگی با انسان داشته باشد. به این ترتیب ، وسیله نقلیه به طور کامل مسیرها ، وسایل نقلیه و سایر موانع را بررسی می کند و در صورت لزوم واکنش نشان می دهد.

با این حال ، مسلم است که آینده برای اتومبیل های الکتریکی خودران است. اگرچه مدل های زیادی از این خودروها در کشور ما وجود دارد ، اما باید در آینده نزدیک انتظار حضور بیشتر و استفاده گسترده تری را داشته باشیم.

2121

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا