نماد سایت مجله ایرانی

نامه‌ درمانگران اعتیاد به رئیس جمهور درباره توزیع متادون از طریق داروخانه‌ها

نامه‌ درمانگران اعتیاد به رئیس جمهور درباره توزیع متادون از طریق داروخانه‌ها

دبیر انجمن ملی مراکز درمان سرپایی مراکز ترک اعتیاد با توجه به نظر کمیسیون های ویژه و هیئت رئیسه مجلس در خصوص تصویب ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر توزیع متادون از طریق داروخانه ها ، نامه ای به رئیس جمهور ارسال کرد. ، سازمان بهزیستی و مرکز ملی مطالعات اعتیاد گزارش شده توسط اساتید مربوطه.

علی قلمی در گفت وگو با مجله ایرانی ، وی گفت که موضوع توزیع مواد مخدر از طریق داروخانه ها در پاراگراف 8 جلسه 136 ستاد ترک اعتیاد به تصویب رسید. اساتید دانشگاه با این تصمیم مخالف بودند و اعتراف کردند که این تصمیم غیرحرفه ای است.به

وی گفت: “به دلایل کارشناسی نامشخص ، هیئت مدیره سازمان نظام های پزشکی در نامه ای به رئیس جمهور وقت ، مطابق نظر کارشناسان مخالف این موضوع ، در صدد توقف اجرا و بررسی مجدد توسط کارشناسان مربوطه برآمد. رئیس جمهور وقت به وزیر کشور دستور داد. ” برای تجدید نظر در موضوع ، بر اساس این دستور ، کمیته درمان تشکیل و پیشنهاد جدیدی تصویب شد و مطابق پیشنهاد جدید کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر ، معاون غذا ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستور داد اداره دارو به توزیع مواد مخدر بین مراکز از طریق سازمان غذا و دارو طبق معمول ادامه دهد.

دبیر انجمن ملی مراکز درمان سرپایی مراکز ترک اعتیاد کشور با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو پس از نظرات کارشناسی و در پی دستور رئیس جمهور و تأیید کمیته درمان ، مقرراتی را برای داروهای کنترل شده وضع و اعلام کرد. و توزیع گفت: این انجمن با این قانون مخالفت کرد زیرا منافع مقامات سازمان غذا و دارو را که فاقد اعتبار قانونی برای صدور چنین دستورالعمل هایی بودند ، مورد مناقشه قرار داد.

غلامی گفت: ادعای ما این بود که سازمان غذا و دارو دستگاهی نیست که در این مورد تصمیم گیری کند و طبق ماده 33 قانون ، ستاد مبارزه با مواد مخدر باید در این زمینه تصمیم گیری کند و ستاد نیز تصمیم گرفت که اعلام کرد که قانون اول باید مطابق قوانین قبلی اعمال شود. اما متأسفانه سازمان غذا و دارو تقاضای خود را مجدداً اعلام کرده است و ماه گذشته در نامه ای به مدیرکل داروهای کنترل شده به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ، سازمان غذا و دارو (FDA) به شدت از داروخانه های غذایی برای تأمین و توزیع داروها خواست. به در اسرع وقت سازمان غذا و دارو را معرفی کنید.

در همین راستا ، انجمن ملی مراکز ترک اعتیاد سرپایی تصمیم گرفته است آگاهی و حساسیت این موضوع مهم مربوط به سلامت جوانان کشور را به رئیس جمهور جدید ، وزیر بهداشت و مقامات جدید برساند.

غلامی در این زمینه گفت: با توجه به اینکه مرکز را می توان متهم به ایجاد تنش یا اغراق در مشکلات کرد؛ مقرر شد کلیه پزشکانی که در مراکز ترک اعتیاد کار می کنند ، احضاریه را امضا کرده و برای وزیر بهداشت و رئیس جمهور ارسال کنند و تأکید کنند که به نظر کمیسیون های ویژه پارلمانی ، هیئت رئیسه مجلس توجه ویژه ای خواهند داشت. سازمان سلامتی و مرکز ملی مطالعات اعتیاد و پروفسور

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل