نماد سایت مجله ایرانی

نرم افزار CRM چیست؟

نرم افزار CRM چیست؟ این سوالی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. به همین دلیل در این مقاله به شرح کامل نرم افزار CRM پرداخته ایم و شما با مطالعه ی این مقاله به جواب سوال اینکه نرم افزار CRM چیست خواهید رسید. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید. CRM به معنای مدیریت ارتباط با مشتریان است که داری ویژگی های قابل اهمیت و بسیار مهم به طوری در نرم افزار CRM این ویژگی ها به طور کلی قابل پیاده سازی است.

این نرم افزار ابزاری هوشمند و متناسب با فناوری های روز بوده که مدیران شرکت  با کمک آن توانایی رسیدن به تمام اهداف در کسب و کار خود پیدا می کنند به شکلی که این موفقیت ها در بالاترین سرعت ممکن و کمترین زمان صرف شده به صورت منظم و برنامه ریزی شده اعمال می شود.

این نرم افزار وسیله برای مطلع شدن از وضعیت کنونی شرکت و آینده نگری دقیق برای بعدها خواهد بود که به طور معمول شمال روش های متفاوت تعامل با مشتریان، خدمات فروش و پس از آن، تبلیغات، مدیریت داده ها، انبارداری، باشگاه تعهد مشتریان، بررسی و تجزیه اطلاعات، خلاقیت و استفاده از هوش تجاری و… می باشد.

مدیریت ارتباط با مشتری: با استفاده از نرم افزار CRM  خدمات فروش، بازاریابی و حتی خدمات پس از آن به صورت منظم صورت می گیرد و هماهنگی های لازم جهت بین گروه های مختلف شرکت صورت می گیرد و کارکنان می توانند درهر زمان به اطلاعات مربوطه  به مشتریان خود دسترسی مستقیم پیدا کرده و این امر در جهت تعامل با مشتری تاثیر موثرتری خواهد داشت .

ایجاد یک منبع اطلاعاتی یکپارچه در نرم افزار CRM چیست؟

 نرم افزار CRM  تمام داده های مشتریان را به صورت منظم طبقه بندی می کند و تمام جزییات مشتریان از جمله لیست معاملات انجام شده تا کنون ، سوابق ارتباط با شرکت ،معاملات ، قراردادهای انجام شده و به طور کلی تمام امور را می توان به صورت مرتب شده و یکپارچه مشاهده کرد.

سفارشی سازی جهت بررسی و آینده نگری در CRM

تاکنون نرم افزارهای CRM  به صورت گسترده توانایی گسترش زیادی را دارند به طوری که می توان به شکل تنظیم شده و شخصی سازی شده عمل کند به گونه ای که با اطلاعاتی که از مشتری کسب شده و تحلیل ها صورت گرفته بتوان خدمت رسانی را به بهترین شکل عملی کردو با استفاده از این تجربه های بدست آمده امکان فروش ها پیش رو را افزایش داد و امکان فعالیت  و تعاملات بیشتر با مشتریان را بر اساس تاریخچه آنان ارتقا داد.

به طور کلی نرم افزارهای CRM  به دوصورت قابل توضیح می باشد: نرم افزار CRM  یا به صورت نصب شده در محل شرکت بر روی سیستم  های شرکت و توسط گروه کارشناسان مستقر می شود که به on_premise گفته می شود و یا بر پایه استفاده از فناوری ها و تکنولوژی در نرم افزار ها و توسط میران سایت و به صورت آنلاین به کاربران خدمات رسانی می شود.

فناوری پردازش اطلاعات به صورت منظم و به آسانی صورت نمی گیرد و در بهینه سازی زمان و سرعت العمل و هزینه های اضافی در امور نگهداری ، نصب برنامه و سرور اصلی جلوگیری می کند و تنها هزینه های لازم برای استفاده از نرم افزار را به صورت ماهیانه به صورت اشتراک دادن پرداخت می شود و در این روش هزینه ها انجام شده به اندازه ی میزان استفاده ما می باشد. این روش در اصطلاح cloud computing نام دارد.

اهداف استفاده از نرم افزار CRM چیست؟

هدفCRM  این است که تعاملات با مشتریان و روش پاسخگویی به نیازها و خواسته های مشتریان مدیریت کرده و در افزایش سود در کسب و کار و رضایت مشتریان کمک می کند.

اکنون اهداف نرم افزار CRM  را بررسی خواهیم کرد. هدف CRM  این بوده که مدیرت ارتباط با مشتریان و نحوه پاسخگویی پاسخ به انتظارات و و خواسته های گفته شده را به بهترین شکل است و به صورت طبیعی این کار سبب موفقیت هر چه بیشتر در سودهی کسب و کار خشنودی مشتریان می شود.

یک مدیریت ارتباط با مشتری موفق آن است که،فعالیت خود را با توجه به خواست و دید مشتری ببینید و برنامه ریزی های لازم در راستای تجربه های مشتریان خود در نظر بگیرد و این دید باعث کمک در شفاف سازی و استفاده از فرصت های پیشه رو برای کسب و کار شده و شما را در این امر موفق تر خواهد ساخت. مطالعه ی مقاله CRM چیست در این رابطه توصیه می شود و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد.

باید دانست که CRM  تنها یک نرم افزار نیست و مدیریت ارتباط با مشتری از لایه های روش تجاری شروع شده و درنهایت  این نرم افزار ابزاری جهت سهولت در عملی شدن هدف های شرکت می باشد.

به طور کلی می توان اهداف زیر را از هدف های مهم و کاربردی نرم افزار CRM  دانست:

 چگونه می توانیم نرم افزار CRM  مورد نیاز تشخیص دهیم؟ برای اینکه بتوانید مطابق نیاز خود نرم افزار صحیحی جهت مدیریت ارتباطات مشتری خریداری کنید تا شما را برای شما کارآمد باشد  در حقیت این نرم افزار باید انتظارات شما  از  استفاده از CRM  تامین کند، تشخیص صحیح به این شکل است که بسنجید آن نرم افزار به کارتان می آید یا خیر.

عواملی که نشان دهنده نیاز شما به نرم افزار CRM  است به شرح زیر است:

اگر شما در بررسی های مالی متوجه صرف هزینه ها خلاف روند  معمول در شرکت شدید

تنایل به سنجش و بررسی عملکرد کارکنان و کارشناسان مشغول در شرکت دارید.

نبود نظم و هماهنگی در قسمت های مختلف شرکت حس می شود.

نمی توانید به صورت گوناگون  گزارش روند فرایند های معمول را بدست اورد.

جمع بندی اطلاعات به صورت منظم و منسجم صورت نمی گیرد.

مشتریان ثابتی برای ادامه کار وجود ندارد.

اطلاعات ورودی جدید به خرید منجر نمی شود.

سیستمی صحیح برای بررسی و ثبت رضایت یا نارضایتی  مشتریان و ثبت نظر وجود ندارد.

باتوجه  به تعاریف گفته شده در مورد CRM، نرم افزاری CRM ابزاری که توانایی  رسیدن به اهداف هم در مشتریان و هم فروشنده به صورت دوطرفه دارا باشد در حقیقت مجموعه ای از ابزار سهولت در پرسش و پاسخ و تجمیع یکپارچه اطلاعات می باشد. در دنیای امروزی نرم افزار CRM پا به عرصه گذاشته کسب کار های شرکت ها را  از شکل سنتی و دستی به شرکت های پویا و هوشمند تبدیل کرده است.

در صورت نیاز برای دریافت راهنمایی جهت استقرار نرم افزار CRM برای کسب و کار خود می توانید از راهنمایی های کارشناسان نرم افزار CRM رکاما بهره مند شوید. کارشناسان رکاما با تجربه ی چندین ساله ی خود، شمارا به بهترین شکل ممکن راهنمایی خواهند کرد. همچنین می توانید برای مشاهده ی قیمت های CRM کلیک کنید.

خروج از نسخه موبایل