اقتصادی

رکود قسمت منطقه یورو شد

رکود کارخانه‌های منطقه یورو در ژوئن عمیق‌تر شد.

به گزارش مجله ایرانی، بر اساس نظرسنجی که چشم‌انداز تیره‌تر صنعت را ترسیم کرد، فعالیت‌های تولیدی منطقه یورو در ماه گذشته سریع‌تر از آنچه تصور می‌شد کاهش یافت زیرا سیاست‌های مستمر بانک مرکزی اروپا فشار مالی را تحت فشار قرار داد.

این رکود گسترده بود و نظرسنجی‌های منتشر شده نشان داد که فعالیت کارخانه‌ها در هر چهار اقتصاد بزرگ منطقه یورو در ماه گذشته کاهش یافته است. شاخص نهایی مدیران خرید S&P Global از ۴۴.۸ در ماه می به ۴۳.۴ کاهش یافت.

سیروس د لا روبیا، اقتصاددان ارشد در بانک تجاری هامبورگ گفت: شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد بخش صنعتی بر افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا واکنش منفی نشان می‌دهد. بانک مرکزی اروپا در نبرد خود برای بازگرداندن تورم بالا به هدف ۲ درصدی خود، ۴۰۰ واحد پایه به نرخ‌ها اضافه کرده است و انتظار می‌رود در ماه جاری ۲۵ واحد دیگر اضافه کند که به قدرت هزینه مصرف‌کنندگان و شرکت‌های بدهکار آسیب می‌زند.

بر اساس گزارش رویترز، تقاضا با وجود کاهش شدید قیمت کالاهای تولیدی، با سریع‌ترین سرعت در هشت ماه اخیر تضعیف شد، بنابراین کارخانه‌ها با خوش‌بینی کمتر نیروی کار خود را برای اولین‌بار از اوایل سال ۲۰۲۱ کاهش دادند و شاخص اشتغال از ۵۱.۵ به ۴۹.۸ کاهش یافت.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا