اجتماع

کرایه تاکسی‌ها سال آینده چقدر زیاد می‌شود؟

به گزارش مجله ایرانی،شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران گفت: باتوجه به رشد درخواست خدمات حمل و نقلی با خودرو تاکسی در شهر ساماندهی وضعیت تاکسی‌ها در سطح شهر به روش سنتی امکان پذیر نبوده و باید بسترهای هوشمند برای ساماندهی و نظارت شکل بگیرد.

آنلاین در خبری نوشت:مالکی ادامه داد: افزایش هزینه تعمیرات و نگهداری خودروی تاکسی در سال جاری، باعث شده است رانندگان تاکسی به سمت ارائه خدمات در بستر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هوشمند مسافر گرایش پیدا کرده و تعداد این رانندگان بسیار زیاد است.

سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران با بیان اینکه شاید هیچ راهی برای ساماندهی تاکسی‌ها جز هوشمندسازی وجود نداشته باشد، خاطرنشان کرد: کرایه تاکسی‌ها باید برخط باشد که در حال حاضر برای ۱۶۹ خط طی دو ماه آینده فرمول نویسی محاسبه‌ای نرخ کرایه‌ای انجام شده و تا یک ماه آینده این روند تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: ۳۴ هزار دستگاه تاکسی خطی در سطح شهر فعالیت می‌کنند و امکان کنترل این تاکسی‌ها به صورت سنتی وجود ندارد. کنترل این تاکسی‌ها توسط دوربین‌های پلاک خوان انجام خواهد شد.

مالکی با بیان اینکه در هفته گذشته بسته تشویقی برای رانندگانی که به صورت تلفنی و گردشی فعالیت می‌کنند، در نظر گرفته‌ایم، یادآور شد: ۸۴۸ دستگاه تاکسی به صورت کمکی در قبال دریافت این بسته تشویقی در خطوط فعالیت خواهند کرد اما این اقدام در تمام طول سال برای ما مقدور نیست.

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا