اقتصادی

امشب، آخرین مهلت ویرایش ثبت‌نام‌ خودروهای وارداتی جانبازان

براساس آنکه دولت در نظر گرفت که جانبازان ۵٠ الی ٧٠ درصد، اجازه واردات یک دستگاه خودروی خارجی را داشته باشند و برای آن آیین‌نامه نیز تدوین و تصویب شد؛ جانبازان مشمول این طرح، به تفکیک درصد جانبازی طی ٩ روز اخیر فرصت ثبت‌نام و سپس ویرایش ثبت‌نام‌ خود داشته‌اند؛ براین اساس که از چهارم تا نهم بهمن در سه سطح ثبت‌نام‌ صورت گیرد و از ١٠ لغایت ١٣ بهمن ماه فرصت ویرایش و ثبت‌نام‌ جاماندگان باشد؛ براین اساس ثبت‌نام‌ خودروهای وارداتی، پایان امشب (جمعه ١٣ بهمن ماه) به اتمام خواهد رسید.

به گزارش مجله ایرانی، از چهارشنبه دو هفته گذشته (چهارم بهمن ماه)، ثبت‌نام خودروهای وارداتی برای جانبازان مشمول آغاز شد که براساس آن، جانبازان  می‌توانستند طبق زمانبندی اعلام شده ظرف ٩ روز، ثبت‌نام کنند.

طبق آنچه که اعلام شد، جانبازان مشمول دریافت خودروهای وارداتی (جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد)  می‌توانستد طبق زمانبندی اعلام شده براساس میزان درصد جانبازی، با مراجعه به سایت Janbazan.saleauto.ir برای ثبت‌نام واردات و انتخاب خودرو وارداتی مورد نظر خود اقدام کنند.  

بر اساس زمانبدی تعیین شده، طی روزهای چهارم و پنجم بهمن‌ ماه، جانبازان ۷۰ درصد ویژه، ششم و هفتم بهمن‌ ماه سایر جانبازان ۷۰ درصد و روزهای هشتم و نهم بهمن‌ ماه، جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد با مراجعه به سایت مذکور، ثبت‌نام‌ خود برای خودروهای وارداتی را انجام دهند.  

در نهایت روزهای ۱۰، ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه (سه‌شنبه تا پنجشنبه) مجدد، سامانه برای کلیه جانبازان واجد شرایط بازگشایی شود تا چنانچه فردی از مشمولان از ثبت‌نام جامانده یا قصد ویرایش دارد، اقدام مورد نظر خود را انجام دهند.

براین اساس، ساعت ٢٣:۵٩ دقیقه امشب (جمعه ١٣ بهمن ماه)، زمان ویرایش و ثبت‌نام‌ جاماندگان نیز به اتمام خواهد رسید.

شایان ذکر است که به منظور انجام ثبت‌نام اولیه و انتخاب خودروهای وارداتی قابل عرضه توسط شرکت‌های واردکننده خودرو، سامانه ثبت‌نام برای جانبازان مشمول در دسترس قرار گرفت.

گفتنی است، ثبت‌نام جانبازان در سه سطح جانبازی شامل جانبازان ۷۰ درصد ویژه با سقف ارزش‌ خودروی وارداتی تا ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد با سقف ارزش ۳۰ هزار یورو و جانبازان ۵۰ الی ۶۹ درصد با سقف ارزش ۲۵ هزار یورو، طی مدت مذکور انجام شده است.

بدیهی است انجام ثبت‌نام اولیه و انتخاب خودرو در سامانه به منزله واردات قطعی نبوده و مراحل بعدی از طریق مراجع ذیصلاح اطلاع‌رسانی می‌شود.

براساس جلساتی که گروه خودروسازی سایپا با جانبازان داشته است، با تاکید معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، این گروه خودروسازی در امر واردات خودرو جانبازان همکاری خواهد کرد و همچنین خریدار حواله خودروی آن‌ها خواهد بود.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا