عمومی

آشنایی با انواع مدل های سایبان + ایده هایی برای طراحی آن

مزایا و معایب سایبان و انواع آن

سایبان یکی از عناصر کاربردی در بیشتر سال در فضای بیرونی خانه است. این محصول به افراد امکان می دهد در فضای باز مانند حیاط یا باغ، در شرایط آب و هوایی مختلف در زیر باران یا در معرض تابش مستقیم آفتاب باشند. از آنها برای ایجاد فضایی برای اجتماعات یا ابزاری برای محافظت از عناصر حیاط مانند وسایل نقلیه، مبلمان فضای باز و شومینه، روسازی و کفپوش (کف اپوکسی)، کباب پز و موارد دیگر استفاده کنید.

هر کدام تنوع، کاربرد و روش استفاده خاص خود را دارند. همچنین، اگر نیاز به پوشاندن بخشی از حیاط یا فضای سبز خود دارید، دستگاه می تواند نقش سقف کاذب در منطقه شما را بازی کند. این محصول از گذشته به امروز بسیار تغییر کرده و از مواد مختلفی برای ساخت آنها استفاده شده است.

این تنوع در مواد به کار رفته در کنار امکان اجرای طرح های مختلف، امکان طراحی و ارائه مدل های مختلف سایبان را فراهم کرده است. در این مقاله می توانید مدل های مختلفی از این محصول را برای حیاط خانه ها و کاربرد آن مشاهده کنید. مزایای استفاده از انواع سایبان بصورت تیتروار عبارت است از:

  • محافظت در برابر نور خورشید و اشعه ماورا بنفش
  • با کمترین هزینه ممکن یک فضای خنک ایجاد میکنید
  • سفارشی سازی به دلخواه شما
  • افزایش کارایی سیستم های خنک کننده، از جمله کولرهای آبی
  • با مسدود کردن نور خورشید به خنک شدن فضاهای داخلی کمک می کند

بررسی انواع سایبان ها

اگر می خواهید سایبان بخرید اما در انتخاب خود گیج هستید، در این قسمت با انواع سایبان ها آشنا شوید تا انتخاب بهتری داشته باشید. سایبان ها از مواد مختلفی ساخته شده اند و هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. به طور کلی سایبان ها به دو دسته سایبان های ثابت و سایبان های برقی یا سایبان های متحرک تقسیم می شوند.

تنها تفاوت این سایبان ها در موتور الکتریکی و بازو است که امکان باز و بسته شدن سایبان ها را با کنترل از راه دور فراهم می کند، اما پارچه و ساختار آنها یکسان است.

  • سایبان پارکینگ
  • سایبان فنری
  • سایبان استخر
  • سایه آفتابگیر
  • سایبان چتری
  • سایبان دو طرفه
  • سایبان کالسکه ای
  • سایبان تاشو
  • سایبان آکاردئونی
  • سایبان پی وی سی
  • سایبان متحرک
  • سایبان ثابت

سایبان متحرک و کاربردهای آن

سایبان های متحرک امروزه در ساختمان ها، ویلا ها و بناها مورد استفاده قرار می گیرند و طرفداران بسیاری دارند. از کاربردهای سایبان می توان به سایبان متحرک حیاط، سایبان متحرک ماشین، سایبان متحرک استخر و … اشاره کرد که در این زمینه به تفصیل توضیح خواهیم داد.

سایبان متحرک در واقع نوعی نورگیر است که در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و به صورت دستی یا با موتور باز و بسته می شود. استفاده از سایبان می تواند فواید زیادی داشته باشد، از جمله اینکه در طول روز از سایبان در حیاط، پارکینگ، استخر و مناسب از سایه مناسب در محیط و همچنین انتقال نور به طور مناسب استفاده می شود.

همچنین می توانید زاویه سایبان را متناسب با سلیقه و تمایل خود تغییر دهید. پس از مدت زمان لازم در طول روز، می توان آن را به راحتی جمع آوری کرد، بنابراین گاهی ممکن است به عنوان سایبان دستی متحرک استفاده شود. بسته به محیطی که قصد استفاده از سایبان را دارد و همچنین به دلیل تفاوت در کاربردهای سایبان متحرک، انواع مختلفی را می توان ارائه داد. انواع سایبان های متحرک را می توان سایبان کشویی، سایبان تاشو، سایبان چتری و سایبان متحرک پارچه ای تعریف کرد.

نکاتی که در انتخاب سایبان مناسب باید رعایت کنید

سایبان نوعی محافظت در برابر نور خورشید برای مبلمان منزل است. این محافظت از تغییر رنگ فرش ها و لوازم خانگی به دلیل تابش شدید خورشید جلوگیری می کند. ایجاد فضا یکی دیگر از نکات مثبت است، اگر فضای لازم برای استفاده از محیط بیرون یا ایجاد پاسیوی زیبا را ندارید، می توانید از سایبان استفاده کنید و یا حتی به راحتی یک غرفه کوچک برای تفرج های نشسته و خانوادگی ایجاد کنید.

سایبان های جمع شونده امکان باز کردن سایبان ها در زمان تابش شدید آفتاب یا باران شدید و محافظت در برابر آنها را فراهم می کند. مطالعات نشان می دهد که هوای زیر سایبان می تواند تا 20 درجه سردتر باشد. همچنین، کمبود نور مستقیم خورشید در فضای داخلی خانه از گرمای زیاد و استفاده بیشتر از تهویه هوا جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که این امر باعث کاهش هزینه تهویه هوا می شود.

تاکنون متوجه شده ایم که از سایبان ها می توان به راحتی و در بخشهای مختلف استفاده کرد. انواع مختلفی از نظر ماده و روش کار وجود دارد. در انتخاب سایبان فاکتورهای مختلفی باید در نظر گرفته شود. اولین چیزی که باید در نظر بگیرید مکانی است که قصد نصب سایبان را دارید. تعیین محل دقیق سایبان نوع آن را تعیین می کند. دومین نکته ای که باید در نظر گرفت نحوه کار سایبان است.

مورد سوم که از اهمیت ویژه ای نیز برخوردار است، ماده و رنگ سایبان است. در انتخاب ماده مناسب باید توجه داشته باشیم که در چه مکانی از آن استفاده می کنیم. اگر قصد داریم از سایبان برای ایجاد مکان مناسب برای پارک ماشین استفاده کنیم، در این صورت استفاده از سایبان فلزی و پلی کربنات گزینه های خوبی خواهد بود.

خرید انواع سایبان و نکات آن

اگر به دنبال خرید یکی از زیباترین انواع سایبان برای ویلا یا آپارتمان خود هستید، باید به بسیاری از نکات توجه کنید. اولین و مهمترین نکته قیمت خرید سایبان است. این نوع تجهیزات در طیف گسترده ای موجود هستند. سایبان ها را می توانید از طریق فروشگاه آنلاین یا نمایندگی جستجو کنید. چترهای ارزان و گران قیمت را می توانید در بازار پیدا کنید. به نظر می رسد سایبان های گران قیمت از کیفیت بهتری برخوردار هستند، بنابراین حتی می توانید آنها را به صورت سفارشی خریداری کنید.

عوامل مختلفی در قیمت خرید انواع سایبان نقش دارد. ابعاد و اندازه ها، نوع پارچه مورد استفاده برای سایبان، پروفیل های فولادی و آلومینیومی، مدل ساخت همراه با قدرت موتور الکتریکی، از عوامل تأثیرگذار در قیمت سایبان هستند. هنگام خرید سایبان، نمی توانید آن را به تنهایی نصب کنید. اگر سایبان را از نمایندگی یا سازنده خریداری کرده اید، حتماً خدمات نصب و تعمیر آن را دنبال کنید.

خدمات برای نصب در حیاط، ویلا، باغ بام و سایبان مناسب برای مشاغل تجاری مانند رستوران ها یا کافی شاپ های فضای باز ارائه می شود. اگر یک جستجوی ساده در دنیای طراحی سایبان انجام دهید، متوجه خواهید شد که طرح های خلاقانه ای برای این تجهیزات وجود دارد. به عنوان مثال سایبان هایی وجود دارد که می توان از راه دور باز و بسته شود، اما قاب آنها از چوب با کیفیت بالا ساخته شده است.

این دکوراسیون برای محوطه سازی ویلا با آلاچیق چوبی یا مبلمان حصیری بسیار جذاب خواهد بود. یکی از نکات مهم در خرید انواع سایبان، توجه به شرایط آب و هوایی است. اگر می خواهید سایبان اتومبیل شخصی خود داشته باشید، به محل نصب آن توجه کنید. سایبان های مخصوص ماشین در محل کار با سایبان های حیاط ویلا یا خانه متفاوت است. قبل از خرید سایبان سعی کنید با نماینده فروش مشاوره دقیق داشته باشید. به این ترتیب می توانید انواع را بهتر انتخاب کنید.

منبع:

https://118work.ir/subcategory/برای-کسب-و-کار/سایبان

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا