دانش و سلامت

اجازه ورود ویروس جهش‌یافته هندی را به کشور ندهیم/نیروهای مسلح مرزهای جنوب‌شرقی را کنترل می‌کنند

معاون وزیر امنیت داخلی و رئیس کمیته امنیتی ، اجتماعی و انضباطی مدیریت بیماری کرونا ، با اشاره به اینکه نگرانی جدی در مورد ورود ویروس جهش یافته هند به کشور وجود دارد ؛ وی گفت: در این شرایط باید با تمام پتانسیل تلاش کنیم و با استفاده از تجربیات 14 ماه گذشته به سرعت از قله فعلی عبور کنیم و اجازه ندهیم ویروس جهش یافته هند وارد کشور شود.

به گزارش مجله ایرانی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، حسین ذوالفقاری روز شنبه (25 اردیبهشت) در جلسه کمیته در وزارت کشور. ایرج حریرچی ، معاون وزیر بهداشت و دکتر با حضور علیرضا ، رئیسی ، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سایر اعضای کمیته ، از جمله معاون رئیس نیروهای مسلح و رئیس اتاق اصناف ایران ، خاطر نشان کردند که در جلسه امروز این کمیته ، مسئله کنترل مسئله هند بود. ویروس جهش یافته مورد بحث قرار گرفت. وی گفت: موضوع تهدید ویروس جهش یافته هند امروز توسط رئیس جمهور کشورمان مطرح شد و بلافاصله جلسه کمیته امنیتی ، اجتماعی و انضباطی با حضور وظایف وزارت بهداشت و نماینده برگزار شد تحقیق ، کنترل و رفتار ویروس. “

ذوالفقاری گزارش داد که به دلیل خطر ویروس ، کلیه پروازها بین هند و پاکستان تا اطلاع ثانوی لغو شده است ، همچنین افرادی که تقریباً یک ماه در هند و پاکستان بوده اند و ورود شهروندان آنها به کشور ممنوع است. .

وی در این باره گفت: موضوع از طریق سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت های هواپیمایی اعلام شد تا از سوار شدن این افراد به هواپیما جلوگیری کند.

معاون وزیر کشور همچنین تصریح کرد: مسافران هندی و پاکستانی می توانند کشور را ترک کنند.

وی گفت: شهروندان کشورمان که هم اکنون در هند و پاکستان هستند برای بازگشت به ایران مجبور به انجام آزمایشاتی می شوند و هنگام بازگشت به ایران مراحل آزمایش و قرنطینه مجدداً اجرا می شود.

رئیس کمیته ایمنی ، اجتماعی و انضباطی مدیریت بیماری کرونا در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع مهم کنترل مرزهای جنوب شرقی کشور اشاره کرد و گفت: “در این راستا تصمیم گرفته شد که نیروهای مسلح کشور مرز جنوب شرقی را به روشی خاص کنترل کنید. “

وی گفت: بر این اساس ، ورود هر مسافر از هند و پاکستان ، چه از طریق محدودیت های آبی و زمینی مجاز باشد ، ممنوع است.

ذوالفقاری با اشاره به احتمال انتقال بیماری از طریق ملوانان خارجی در داخل کشور گفت: تصمیم بر این شد که ملوانانی که با کشتی های باری وارد بنادر کشور می شوند ، نمایندگان ایرانی برای مقابله با تاج ارتباطی با آنها نداشته باشند.

ذوالفقاری در ادامه سخنان خود به لزوم تشدید اقدامات نظارتی در کلیه ورودی های کشور اشاره کرد و گفت: “در این راستا تصمیم بر این شد که حمایت جدی هلال احمر ، اجرای قانون ، بهداشت وزارت راه و شهرسازی با جدیت بیشتر کنترل برای شناسایی کمیته های بالاتر و بیماران و جلوگیری از انتقال آنها به کشور.

موضوع قرنطینه یکی دیگر از موضوعات سخنرانی ذوالفقاری بود و در همین رابطه وی اظهار داشت: مقرر شد نقاط خاصی در نزدیکی مرزهای زمینی ، هوایی و دریایی کشور برای قرنطینه در نظر گرفته شود.

وی در همین رابطه گفت: هزینه قرنطینه مسافران مانند سایر کشورهای جهان با خود مردم خواهد بود.

ذوالفقاری با بیان اینکه یک مسئله مهم در کنترل بیماری عروق بیماری کرونا قلب رعایت قرنطینه توسط افراد مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب است ، افزود: طبق مطالعات انجام شده در کشور طی یک ماه گذشته ، بیش از 500 مورد تخلف قرنطینه در کشور انجام داده ایم. “

وی در این زمینه خاطر نشان کرد: تصمیم بر این شد که به کلیه نمایندگی های دولتی اجازه دسترسی به سیستم نمای وزارت بهداشت داده شود ، بنابراین هرکسی که به هر آژانس مراجعه کند با ثبت نام فوری در سیستم وضعیت آن را تعیین کند می تواند بیماری را درمان کند .
ذوالفقاری گفت: در صورت عدم ارائه خدمات به افراد مبتلا به بیماری بیماری کرونا قلب با خروج از بیماری کرونا ، 200 هزار جریمه نقدی نیز از طرف ناجا برای هر نفر در نظر گرفته می شود.

وی گفت: برای افراد فاقد خودرو با هماهنگی وزارت ارتباطات ، مبلغ جریمه به صورتحساب تلفن همراه آنها و سرانجام برای افرادی که خودرو و تلفن ثابت به نام آنها ثبت نشده است ، اعمال می شود. جریمه از طریق حساب های بانکی اخذ می شود.

ذوالفقاری اظهار داشت که سرویس های امنیتی موظفند اطلاعات هر شخص را برای شناسایی بهتر بیماران بیماری کرونا ثبت کنند. وی گفت: با این اقدام شناسایی افراد مبتلا راحت تر خواهد بود و بازدارندگی خوبی برای متخلفین قرنطینه خواهد بود.

رئیس کمیته ایمنی ، اجتماعی و انضباطی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ضمن ابلاغ ابلاغیه وزیر کشور به ستاد استانی و شهرستانی در زمینه فعال سازی کمیته های نظارت در مبارزه با کرونا ، اظهار داشت: امروز کشور در وضعیت خوبی قرار دارد. آمادگی برای کنترل موج چهارم “ما امیدواریم که این ارتباط تا زمان ریشه کنی کامل بیماری ادامه داشته باشد.

ذوالفقاری همچنین به موضوع برخورد عادلانه در چارچوب تحریم ها اشاره کرد و گفت: “مشکلی وجود دارد که بسیاری از مشاغل و بازارها محدودیت ها را دنبال می کنند و ما شاهد عدم رعایت برخی دیگر از فعالان بازار هستیم ، زیرا شکایت هایی وجود داشته است”
وی در این باره گفت: “مجازاتی باید اعمال شود كه فقط در جهت حفظ سلامت و زندگی شهروندان عزیز باشد.” در تمام سطوح از جمله شاهین ها و دفاتر به شدت پیگیری کنید.

معاون وزیر کشور از استانداران سراسر کشور خواست هرگونه تخلف را به ستاد و سازمانهای نظارتی کشور جهت رسیدگی به موضوع حضور کارکنان در ادارات گزارش دهند.

ذوالفقاری گفت: در رابطه با تعداد کارمندان ادارات دولتی در رابطه با وضعیت بیماری آنها ، نهادهای ملی نیز مشمول ستادهای استانی هستند. در تهران ، استانداری تهران و ستاد بهداشت استان تهران مسئولیت نظارت بر این موضوع را در سراسر استان دارند.

سرانجام معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: “ما امیدواریم که همه زمینه ها ، از جمله فعالیت های اداری و سازمانی ، فرهنگی و اجتماعی ، مشاغل ، تمام محدودیت های اعلام شده را رعایت کنند تا اوج بیماری ، که در همه کشورها رخ داده است از جهان ، به زودی و به سرعت عبور خواهد کرد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا