دانش و سلامت

از واکسن ایرانی-استرالیایی کرونا چه خبر؟

محقق اصلی پروژه مطالعه واکسن ایرانی-استرالیایی “Spicogen” گفت: مرحله دوم مطالعات بالینی این واکسن انجام شده است و در صورت تأیید نتایج توسط سازمان غذا و دارو و مجوز ، بالینی در این مطالعه 16800 مورد افرادی که در مرحله سوم این واکسن هستند.

دکتر پیام طبرسی در گفت وگو با مجله ایرانی وی در مورد آخرین وضعیت واکسن اسپیکوژن ایرانی-استرالیایی گفت: مرحله دوم بالینی واکسن اسپیکوژن به پایان رسیده است و ما اطلاعات و نتایج را به وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو ارائه داده ایم که در دست بررسی است و در صورت تأیید. “اگر بله ، پس مجوز مرحله سوم.” مرحله سوم مطالعات بالینی به زودی آغاز می شود.

وی گفت: مطالعه بالینی مرحله دوم این واکسن بر روی 400 نفر انجام شده است ، نتایج آن ارائه شده و مطالعات در حال انجام است. در مرحله دوم واکسیناسیون نیز مشخص شده است ، اما ابتدا باید توسط وزارت بهداشت تأیید شود و سپس می توانیم نتایج واکسیناسیون را اعلام کنیم.

طبرسی گفت: طبق برنامه ، اگر مجوز انجام یک مطالعه بالینی فاز III را بدست آوریم ، این مطالعه بر روی 16800 نفر انجام می شود و واکسیناسیون و انجام آن حدود یک ماه تا یک ماه و نیم طول می کشد مطالعه.” اگر مجوز زودهنگام ارائه شود ، این مرحله مطالعه تا پایان تابستان به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه واکسن Spicogen یک واکسن نوترکیب و مکمل تقویت ایمن سازی آن است ، افزود: فاز پیش بالینی و فاز یک در استرالیا انجام شده و توسط وزارت بهداشت استرالیا تأیید شده است. مرحله دوم در ایران و مرحله سوم به خواست خدا در ایران اجرا می شود. البته این بستر نه تنها به ایران ، بلکه به کشورهای دیگر نیز داده شده است ، اما در حال حاضر ما آن را بررسی کرده ایم.

طبرسی گفت: این واکسن نیز دو دوز است و یک پروتئین نوترکیب است که به آن مکمل اضافه شده است که به ایمن سازی واکسن کمک می کند.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا