دانش و سلامت

افزایش ابتلای جوانان به کرونا/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران کاهش یافته است

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اعلام خبر افزایش قشر کرونا در ماه مارس نسبت به تشکیل قله جدید کرونا در ماه مارس هشدار داد.

به گزارش مجله ایرانی ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی امروز شنبه در مورد وضعیت کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 362 بیمار در استان تهران پذیرفته شدند که 19 نفر مبتلا به کوید بودند. حدود 100 بیمار وجود داشته است.

وی گفت: تعداد كل بیماران بستری در استان تهران با تشخیص تاج در 108 بیمارستان به 2062 بیمار می رسد كه از این تعداد حدود 860 بیمار در بخش های مراقبت ویژه و 173 بیمار در 24 ساعت گذشته در بیمارستان مرخص شده اند. .

وی به تعداد بیماران سرپایی در استان تهران به عنوان 5800 بیمار در 24 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: در روزهای تعطیل تعداد مراجعه کنندگان در بخش بهداشت کاهش می یابد و بنابراین در حال کاهش سرپایی هستیم.

با اشاره به مقایسه آمار ابتدای این هفته با هفته قبل ، دکتر زالی یادآور شد: از اواسط هفته دوم بهمن ماه افزایش شیب نسبتاً تدریجی داشته ایم و تغییری در تعداد ایجاد نشده است. برای بیماران ، بیماران و بیماران. “ما باید منتظر تشکیل پیک های جدید در استان تهران باشیم.

وی با بیان اینکه احتمالاً افزایش داده های استان تهران در مقایسه با استانهای خوزستان ، چهارمحال بختیاری ، آذربایجان غربی و غربی به تأخیر افتاده است ، افزود: این هفته برای ما هفته مهمی است زیرا می توانیم شکل گیری امواج جدید را مشاهده کنیم. ما بیمار هستیم در استانهای مرکزی از جمله تهران ، و بیش از هر زمان دیگری به شهروندان نیاز داریم تا اقدامات بهداشتی را دنبال کنند.

دکتر. زالی با بیان اینکه استان تهران ، مانند سایر استان ها ، در تغییر توزیع سنی بیماران دچار تغییر است ، اظهار داشت: در هفته های اخیر افزایش تعداد جوانان در هر دو بخش بستری و سرپایی و میزان مرگ و میر در گروه سنی از سال در اواسط ماه فوریه ، بیماران بالای 70 سال ، گروه های پرخطر ، به ویژه افراد بالای 65 سال و کسانی که بیماری های زمینه ای دارند ، از نظر مرگ و میر از گروه های پرخطر محسوب می شوند و در خانه باید بیشتر به ماندن و جلوگیری از ترافیک غیر ضروری توجه شود. در شهر.

در ماه مارس با تأکید بر نیاز به مراقبت های بهداشتی ، دکتر زالی گفت وجود انواع جهش یافته ویروس در کشور نیاز به پایبندی جدی تر به پروتکل های بهداشتی دارد.

وی در پایان با اشاره به گزارش های میدانی در مورد کاهش پروتکل های بهداشتی در استان تهران گفت: در ادارات دولتی برخی از محدودیت هایی که در گذشته اعمال شده بود کاهش یافته است که جای نگرانی است و روز دوشنبه جلسه با استاندار تهران. »موضوع بررسی خواهد شد.

دکتر. زالی گفت: “هیچ چیز به دلیل تماس نزدیک دیفرانسیل و مکان های متراکم باعث افزایش انتقال نمی شود ، اما هنوز سطح آلوده به عنوان انتقال ویروس های جهش یافته و غیر جهش یافته دیده می شود.” زالی گفت.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا