دانش و سلامت

التهاب و خارش پوست را با 7 روش تضمینی، درمان کنید

گاهی اوقات پوست بدون دلیل شروع به خارش می کند، مشکلی که بسیار ناراحت کننده است و در بیشتر مواقع فعالیت های روزانه فرد را مختل می کند. اگر به دنبال علت خارش هستید باید بگوییم که حتی پزشکان هم ممکن است علت یکسانی برای این علائم و نشانه ها نداشته باشند و باید آزمایش های مختلفی انجام شود. اما التهاب و آلرژی های پوستی از اولین مقصران این عارضه هستند که باید طبق دستور پزشک از روش های درمانی آن پیروی کرد. اما این مقاله سعی دارد راه حل های رایجی را که اغلب راهی برای خلاص شدن از شر خارش پوست هستند، بررسی کند. با ما در سفری اکتشافی به سمت خارش پوست همراه باشید.

  1. از کرم ها و لوسیون های با کیفیت استفاده کنید

درمان التهاب و خارش پوست با ۷ روش تضمینی

شما باید لوازم آرایشی خود را از برندهای معتبر انتخاب کنید. در حال حاضر برخی از شرکت های خوب ایرانی محصولات خوبی در این زمینه تولید می کنند و در این روزها که نرخ ارز و دلار بالاست، مشوق خوبی برای خرید لوازم آرایشی مرغوب هستند و اکنون می توان از برند و کیفیت آن قدردانی کرد. محصولات. انواع لوازم آرایشی گیاهی با قیمت مناسب. بنابراین می توانید لوسین و کرم گیاهی آنها را برای کاهش التهاب پوست و خارش پوست امتحان کنید.

  1. چای سبز بنوشید

یک داروی گیاهی خانگی برای درمان ناراحتی ها و مشکلات پوستی به ویژه التهاب و خارش، استفاده از چای سبز است. این مایع سبز رنگ حاوی مقدار زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد و از این رو یکی از بهترین راه ها برای درمان گال است. اما فراموش نکنید که برای پوست های خارش دار و ملتهب، چای سبز باید به صورت محدود مصرف شود، در غیر این صورت اثر معکوس خواهد داشت و پوست ملتهب می شود. همچنین می توانید در حین نوشیدن چای سبز پودری درست کنید و روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بعد از 5 دقیقه پوست خود را بشویید. یا برگ های چای سبز را بشویید و در آب بجوشانید و پس از جوش آمدن مخلوط را خنک کرده و روی پوست بمالید.

  1. لباس های سبک بپوش

پوشیدن لباس های سبک می تواند پوست شما را خنک نگه دارد و خارش ناشی از وزش هوا در آن ها را کاهش دهد. معمولا پارچه های نخی می توانند به حرکت بهتر هوا کمک کنند، بنابراین بهتر است لباس هایی را انتخاب کنید که حاوی مواد مصنوعی باشند. این لباس ها معمولا پوست شما را خارش و حساس می کنند.

  1. گیاه آلوئه ورا، محبوب در بین تمام شرکت های آرایشی و بهداشتی

درمان التهاب و خارش پوست با ۷ روش تضمینی

آلوئه ورا و عصاره های آن به تسکین خارش پوست و درمان سوختگی، بریدگی و حتی آفتاب سوختگی کمک می کند. بسیاری از محصولات آرایشی حاوی عصاره این گیاه هستند و نشان داده شده است که به تسکین خارش، کهیر و قرمزی پوست کمک می کنند. به عنوان مثال، خرید محصولات پوست و مو سینره که البته نوع پایه آنهاست، گزینه بسیار خوبی برای خداحافظی با التهاب پوست است. این محصولات با استفاده از عصاره آلوئه ورا و فرمولاسیون مناسب، نتایج مورد نیاز را در زمان کمتری به دست می آورند.

  1. دوش آب گرم

همچنین می توانید از آب ولرم در وان حمام استفاده کنید و از نمک حمام یا جوش شیرین در وان حمام استفاده کنید. خارش مزمن پوست را تسکین می دهد و یک دوش آب خنک می تواند پوست شما را تسکین دهد. در دوش آب گرم یا سرد، بهتر است از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید و پوست خود را به طور کامل نشویید. سپس باید پوست را به طور کامل بشویید. در نهایت، می توانید به آرامی پوست را خشک کنید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

  1. نوشیدن مقدار زیادی آب

نوشیدن آب زیاد به تسکین سریع علائم خارش و تورم کمک می کند. 70 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است و این آب در سراسر بدن پخش می شود و نقش مهمی در حفظ گردش خون دارد. اگر بدن خود را به اندازه کافی هیدراته نگه دارید، بسیاری از مشکلات پوستی مانند آلرژی از بین خواهند رفت. معمولاً خارش پوست و آلرژی؛ آنها نسبت به سایر پوست ها خشن تر هستند و اگر رطوبت کافی دریافت نکنند. در آنها ضایعات پوستی تشدید می شود و چین و چروک های دائمی روی پوست ایجاد می شود.

نوشیدن آب همچنین به کاهش گرما و خنک کردن بدن شما کمک می کند و می تواند آلرژی های ناشی از تغییرات آب و هوایی را کاهش دهد. برای تعادل بدن باید بر اساس وزنتان آب بنوشید. نرها به 2 تا 3 لیتر آب در روز و ماده ها 2 تا 2.5 لیتر آب برای ادامه فعالیت های خود نیاز دارند.

  1. مشاوره تخصصی، اولین قدم مهم

درست است که راه‌های خوبی برای کاهش التهاب و خارش پوست وجود دارد، اما در صورت تشدید خارش و تورم، خوددرمانی را کنار بگذارید و با پزشک متعهد و متخصص مشورت کنید تا وضعیت شما بهبود یابد. کار لازم به عبارت دیگر این مرحله اولین قدم برای بهبود قسمت حیاتی و حساس بدن (پوست) است.

نویسنده: وحیده امینی

* مستعار رپورتاژ

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا