دانش و سلامت

بزرگترین شرکتهای دارویی جهان برای بیماری همه گیر بعدی آماده نیستند

طبق گفته Schaeff ، یک سازمان غیرانتفاعی در هلند ، بنیاد دسترسی به دارو ، یک گزارش مستقل گسترش ویروس Nippa در چین را برجسته کرد ، با میزان مرگ و میر تا 75٪ به عنوان خطر احتمالی برای همه گیری بعدی. داروخانه هایی که در حال حاضر روی بیماری Kovid-19 تمرکز دارند آماده مقابله با آن نیستند.

مدیر اجرایی بنیاد دسترسی دارویی گفت: این ویروس یکی دیگر از بیماری های عفونی در حال ظهور است که می تواند نگران کننده باشد و همه گیری بعدی ممکن است یک عفونت مقاوم به دارو باشد.

این ویروس نادر است و توسط خفاش های میوه خوار منتشر می شود ، که می تواند علائم شبیه آنفولانزا ایجاد کند و باعث آسیب مغزی شود. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، این ویروس ممکن است با التهاب مغز نیز همراه باشد.

در سال 2018 ، ویروس منجر به کشته شدن 17 نفر در ایالت کرالای هند شد. در آن زمان کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی به دلیل شیوع ویروس ، واردات میوه و سبزیجات منجمد و فرآوری شده را از این کشور ممنوع کردند.

به گزارش گاردین به نقل از شاف ، گزارش دستیابی به شاخص پزشکی در سال 2021 ، 20 شرکت دارویی پیشرو در جهان دسترسی بیشتر به داروها ، واکسن ها و روش های تشخیصی را در عمل بررسی کرده اند. این مطالعه نشان داد که تحقیقات در مورد بیماری Kovid-19 طی سال گذشته افزایش یافته است ، اما سایر اپیدمی های خطرناک مورد توجه قرار نگرفتند.

بر اساس گزارش دوسالانه بنیاد ، این یکی از 10 بیماری از بین 16 بیماری عفونی است که توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان بزرگترین تهدید برای سلامت عمومی ذکر شده است ، اما هر گونه پروژه برای آنها در خط تولید شرکت های دارویی جهان در نظر گرفته شده است. انجام شده است

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا