دانش و سلامت

بیش از ۸۵ درصد بیمارانی که جان خود را از دست می دهند، واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند

به گزارش شفاف، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از پردیس خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مصونیت از واکسیناسیون و واکسیناسیون به طور کامل گفته می شود و 100 درصد از شایعه مرگ و میر عروق بیماری کرونا با تزریق واکسن کرونا جلوگیری می کند. به عنوان مطالعات علمی ، دانشمندان و مراکز تحقیقاتی نشان داده اند که واکسیناسیون یکی از مهمترین عوامل در مبارزه با بیماری عروق بیماری کرونا قلب است.

وی ادامه داد: یک یا دو سال است که این واکسن ساخته نشده است و صد سال است که در ایران واکسن هایی برای مبارزه با بیماری هایی مانند سیاه سرفه، کزاز و فلج اطفال و کنترل و ریشه کن کردن بیماری ها وارد ایران شده است، اما واکسیناسیون یک کار علمی است. ” . ایران سابقه بسیار طولانی در پزشکی دارد. به عنوان نماینده 20000 هیات علمی و 800 مرکز تحقیقاتی باید بگویم که واکسیناسیون برای نجات جان مردم و عزیزانمان ضروری است. هر فردی که می میرد ما را تحت تاثیر قرار می دهد، اما واکسیناسیون باید با پوشش بالا انجام شود تا سلامت مردم تضمین شود.

وزیر بهداشت گفت: امروز از وضعیت این خوابگاه بازدید کردیم و متأسفانه این خوابگاه دارای مشکلات اساسی است که دانشجویان از عدم رسیدگی کافی در گذشته گلایه داشتند اما اولویت جدی و مهم دولت سیزدهم رسیدگی به مردم است و باید انجام شود. مشکلات و دانش آموزان.” آنها برای ما در اولویت هستند و مورد احترام هستند.

وی ادامه داد: در ایمن سازی نشان دادیم که توانستیم بیش از 70 درصد جمعیت مورد نظر را در دور اول ، در مدت زمان کوتاهی و با مشارکت مردم در حدود دو ماه و نیم واکسینه کنیم و مطمئناً می‌توانیم دانش‌آموزان را واکسینه کنیم، می‌خواهیم مشکلات رفاهی و خوابگاهی کشور را حل کنیم». و ما همچنین از مردم و نیکوکاران و دیگر نهادهای مردمی و انقلابی می خواهیم که در این کار خوب شرکت کنند. امیدواریم در مدت زمان کمتری مشکلات کوتاه مدت دانشجویان از جمله بازسازی و تعمیر خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی حل شود اما برای رفع مشکلات اساسی از جمله تخریب و نوسازی نیاز به زمان بیشتری است. ساخت خوابگاه

وزیر بهداشت گفت: خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران 2 هزار و 500 نفر ظرفیت دارد که با توجه به وضعیت نامناسب خوابگاه ها، ظرفیت پذیرش 1700 نفر را دارد. خوابگاه های متاهل این دانشگاه نیز مشکل دارد اما تاکنون 60 زوج متاهل در این خوابگاه اسکان داده شده اند اما دانشگاه علوم پزشکی تهران در نظر دارد ساختمان ها را برای اسکان دانشجویان اجاره دهد. بهبود وضعیت خوابگاه ها یکی از اولویت های اصلی وزارت بهداشت است. به دانشجویان ساکن در خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران قول دادم که در هفته های آینده مجدداً به این خوابگاه سر بزنم تا ببینم آیا مشکلاتشان برطرف می شود یا خیر.

عین اللهی تصریح کرد: بودجه و منابع را می توان برای کارهای فاخر و تزیینی هزینه کرد اما اولویت اول ما بهسازی خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی است و در این راستا تا حد امکان منابع لازم برای درمان در اختیار تهران است. دانشگاه علوم قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی از مدت‌ها قبل با واکسن عروق بیماری کرونا واکسینه شده‌اند و اکثر آنها دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند و اگر دانشجویی بیمار شد، اقداماتی مانند ایزوله کردن او انجام دهید.

به گزارش وب دا، وی ادامه داد: خوشبختانه با سرعت بالای واکسیناسیون در کشور، وضعیت بیماری رو به بهبود است. امروز تمامی دانشجویان خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران ماسک زدند. یکی از مشکلات کشور ما عدم اطلاع برخی از افراد در زمینه کرونا و واکسن است، اما اکثر مردم واکسینه شده اند زیرا می دانند مصونیت بدنشان در برابر کرونا در حال افزایش است.

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا