دانش و سلامت

تزریق واکسن کرونا در مجموعه تاریخی نیاوران

به گزارش شفاف ، روابط عمومی مجتمع فرهنگی تاریخی نیاوران اعلام کرد: مجتمع واکسیناسیون COVID 19 توسط شبکه بهداشت و درمان شمیرانات با همکاری مجتمع تاریخی و فرهنگی نیاوران در ورودی این مجموعه تأسیس شد.

در شرایط فعلی به دلیل تعطیلی موزه ها ، مجتمع نیاوران با تأمین بخشی از این فضای دانشگاه به مرکز بهداشتی شمیرنات جهت ایجاد پایگاه جامع واکسیناسیون COVID-19 گامی موثر در جهت نقش اجتماعی خود به عنوان موزه برداشته است. تصمیم گرفت گرفتن ..

این کار با هدف کمک به جلوگیری از شیوع بیماری و تحقق عملکرد اجتماعی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به عنوان یک موزه ، به دنبال اوپانیشادهای فرهنگی مجتمع نیاوران انجام شده است.

این پایگاه در ورودی پردیس نیاوران برای خدمات رسانی به شهروندان واقع شده است و تزریق دوزهای اول و دوم واکسیناسیون با توجه به اولویت واکسیناسیون در کشور و شرایط و ترتیبات لازم طبق برنامه انجام می شود.

رضا دبیری نژاد ، متصدی موزه و مدیر موزه ملک نیز کمی پیش از نصب پایگاه واکسیناسیون در محوطه باز موزه دفاع مقدس ، این موضوع را در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد و نوشت: وقتی بحران پیش می آید ، همه نهادها باید از آن برای مقابله با بحران استفاده کنند. آنها مانند سایر نهادها گاهی از توانایی های موضوعی و فرهنگی خود برای بهبود وضعیت فرهنگی جامعه و گاهی توانایی های مکانی خود استفاده می کنند که می تواند مبنای بهبودی باشد. این نکته زیبایی است که کاخ نیاوران و موزه دفاع مقدس با همکاری وزارت بهداشت بخشی از فضای خود را به محلی برای مناطق واکسیناسیون تبدیل کرده اند. اکنون کسانی که در محدوده این دو موزه واقع شده اند با امید جدیدی از این موزه ها بازدید می کنند و بدین ترتیب نقش اجتماعی موزه ها و محله به شکلی دیگر منعکس می شود.

موزه ها از 6 آوریل 1400 با قرمز شدن بیشتر شهرها به طور کامل بسته شده اند.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا