دانش و سلامت

تنها مدرک معتبر واکسیناسیون ایران، کارت دیجیتال صادرشده از سوی وزارت بهداشت است

به گزارش شفاف و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ، در متن نامه خطاب به شهرام آدم نژاد ، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ، دکتر. علی شریفی جارچی گفته است: دکتر ایناللهی ، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به ما یادآوری می کند که تنها مدرکی که صحت واکسیناسیون ایرانی را تأیید می کند ، کارت واکسن دیجیتالی است که توسط وزارتخانه مربوطه از طریق وب سایت salamat.gov.ir صادر شده است.

لازم به ذکر است که برای تعیین اصالت کارت واکسن دیجیتال انگلیسی (برای مسافران خارج از کشور) کافی است بارکد دو بعدی (کد QR) روی کارت را با تلفن همراه اسکن کنید.

اگر کارت معتبر باشد ، صفحه ای با آدرس https://vaccinecard.health.gov.ir باز می شود که تصویر دقیق کارت دیجیتال شخص را نشان می دهد.

لطفاً دستور دهید موضوع فوق برای همه آژانس های مسافرتی ، خطوط هوایی داخلی و خارجی و سایر شرکت های مرتبط واقع در کشور منعکس شود.

توصیه می شود به مشتریان این شرکت ها اطلاع دهید که حداقل دو هفته قبل از سفر ، کارت واکسن دیجیتالی تولید می کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی ، این کار را از طریق فرم اعلام خطا روی کارت واکسن انجام دهند. (موجود در همان سیستم (salamat.gov.ir) لطفاً دنبال کنید. “

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا