عمومی

خرید آنتی اسکالانت Ro، فلوکن 260، جنسیس، آویستا + لیست قیمت جدید

قیمت آنتی اسکالانت های اسپوتا مناسب تر از هر مکان دیگری است. البته باید این نکته را یادآوری کنیم که اسپوتا، برای فروش آنتی اسکالانت، تنها محصولات اورجینال و با کیفیت را در هدف خود قرار داده است. افرادی که قصد خرید اینترنتی آنتی اسکالانت را دارند می توانند همین حالا با مشاوران ما تماس گرفته و سفارش آنتی اسکالانت فلوکن ۲۶۰، جنسیس و یا آویستای خود را ثبت نمایند.

آنتی اسکالانت با کیفیت

همانطور که اشاره شده برای جلوگیری از ایجاد رسوبات درون دستگاه های تصفیه آب و روی فیلتر ممبران از آنتی اسکالانتها استفاده می کنیم. حال اگر از این ماده بخصوص از آنتی اسکالانت با کیفیت استفاده نکنیم چه مشکلاتی برای دستگاه RO پیش خواهد آمد؟ یکی از پرهزینه ترین روش های تصفیه آب استفاده از دستگاه اسمز معکوس می باشد. فیلترهای این دستگاه یعنی فیلترهای ممبران قیمت های بسیار بالایی دارند و در صورت آسیب رسیدن به این فیلتر ها می بایست هزینه های بسیار زیادی برای تهیه دوبار آن ها صرف نمایید.

انتخاب و خرید آنتی اسکالانت اسمز معکوس با کیفیت
انتخاب نوع آنتی اسکالانت با PH مشخص

سولفات باریم و سولفات استرونسیم بسیار مناسب

برا اساس برخی از ویژگی هایی که آب برای تصفیه وارد دستگاه RO میشود، انتخاب نوع آنتی اسکالانت با PH مشخص متفاوت می باشد. بر خلاف دسته قبلی (آنتی اسکالانت اسیدی) این نوع دارای PH بالاتر از هفت می باشد. از این ماده برای جلوگیری از تشکیل رسوباتی که دارای مواد غیر آلی مانند کربنات ها سولفات ها و فسفات می باشد استفاده می گردد؛ مانند سولفات کلسیم، سولفات باریم و سولفات استرونسیم. این نوع از آنتی اسکالانت ها رنگی زرد و کهربایی دارند و بسته بندی آن ها نیز به صورت بشکه هایی با ظرفیت های مختلف می باشد که دلیل این موضوع هم حالت مایع آنتی اسکالانت است.

دسته بندی دیگری از آنتی اسکالانت ها هم وجود دارد که بر اساس پایه (پلیمری یا فسفونات) تقسیم بندی می شوند. این نوع دارای ویژگی های بسیار خوبی در جلوگیری از تشکیل رسوبات می باشد ولی خاصیت پراکندگی بسیار کمی دارد.

غشاهای سیستم دستگاه تصفیه آب صنعتی ro، بعد از مدتی به حالت پوسیده درآمده و باعث می شود دستگاه کارایی لازم را نداشته باشد. برای رفع این مشکل و جلوگیری از هزینه های بسیار بالای احتمالی، از موادی در درون دستگاه استفاده می شود که سبب می شود رسوب های آب، قبل از ورود آن به دستگاه اسمز معکوس گرفته شود. از این ماده به عنوان آنتی اسکالانت یاد می شود.

تمامی آب های موجود در طبیعت دارای مواد و املاحی می باشند که در زمان تصفیه درون دستگاه RO، باعث ایجاد رسوباتی می شوند که در مدت زمان طولانی باعث کاهش بازدهی دستگاه و عمر آن می شود. آنتی اسکالانت با ویژگی های ساختاری و شیمیایی که دارد باعث جلوگیری از ایجاد این رسوبات تا بعد از فیلتر ممبران می شود. البته باید به این نکته دقت کنید که اگر هنگام خرید آنتی اسکالانت اسمز معکوس، کالایی با کیفیت را خریداری کنید تا بتواند حداکثر کارایی آنتی اسکالانت فلوکن را داشته باشد.

اگر از آنتی اسکالانتهای مرغوب جهت جلوگیری از تولید رسوبات استفاده نشود، این رسوبات باعث آسیب رسانی به غشای اسمز معکوس خواهند شد که نتیجه آن، هزینه های بسیار سنگین خواهد بود.

قیمت آنتی اسکالانت فلوکن ۲۶۰، جنسیس و آویستا
آنتی اسکالانتها توانایی جذب بروی کریستال ها و یا ذرات کلوئیدی را دارند.

قیمت آنتی اسکالانت

مهار آستانه: در این روش محلول های نمک های کم اشباع در حالت سوپراشباع نگه داشته می شوند. اصلاح کریستالی: در این حالت باعث تحریف ساختار کریستالی شده و کریستالی نرم و غیرچسپنده تولید خواهد شد. پراکندگی: برخی از آنتی اسکالانتها توانایی جذب بروی کریستال ها و یا ذرات کلوئیدی را دارند و بار منفی زیادی به انها می دهند.

این بار زیاد همنام باعث ایجاد جدایی بین کریستال ها می شود و در نتیجه رسوب نمی کنند. در استفاده از آنتی اسکالانت های ساخته شده بر پایه پلی اکریلیک اسید باید احتیاط کرد، زیرا در صورت وجود سطح بالای آهن احتمال تشکیل رسوب بر روی سطح غشا وجود دارد.

این فولانت ها می توانند باعث افزایش فشار خوراک شوند اما معمولا با ۱/ پاک کننده دارای pH پایین تمیز می شوند. همچنین باید در استفاده از محصولاتی که پایه انیونی دارند مانند پلی اکریلیک اسیدها، هنگامی که ۱/ منعقد کننده و یا فیلتر کننده کاتیونی در سیستم وجود آنتی اسکالانت خوراکی دارد دقت نمود.

آنتی اسکالانت Ro

در صورت وجود ترکیبات کاتیونی فولانتی بسیار ویسکوز و چسپناک تشکیل می شود که می تواند فشار خوراک را افزایش دهد و پاک نمودن آن بسیار دشوار است. آنتی اسکالانتی که در اوایل اسمز معکوس محبوبیت بالایی داشت سدیم هگزا متا فسفات بود، اما با ظهور محصولات اختصاصی استفاده از آن رو به کاهش گذاشت. آنتی اسکالانت ها رشد ساختار کریستالی نمک را در خوراک RO به تعویق می اندازند.

از این رو نمک های نامحلول می توانند غلظتی بیش از میزان معمول داشته باشند. فاکتورهای مختلفی وجود دارند که بر سرعت تشکیل رسوب اثر می گذارند. دمای پایین تر حلالیت رسوب های معدنی را کاهش می دهد (در اینجا روسب کلسیم کربنات استثنا است زیرا با افزایش دما شکل گیری رسوب آن افزایش می یابد. همچنین با افزایش میزان TDS حلالیت نمکگ ها ۱/ محلول افزایش می یابد. افزودن اسید به دلیل هزینه لازم برای تهیه اسیدف تجهیزات و مانیتورینگ آن از نظر اقتصادی به صرفه نیست مگر در مواردی خاص. آنتی اسکالانت ها محصولات نسبتا ارزانی هستند که هزینه اضافه ای نیز ندارد. استفاده از رزین های تبادل یونی نیز روشی مناسب است که تنها هزینه اضافه آن هزینه تجهیزات است.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد آنتی اسکالانت ویکی پدیا لطفا از صفحه ما بخواهید.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا