دانش و سلامت

خطر آلوده شدن “بهترین ماده غذاییِ طبیعت” به مواد شیمیایی

یک مطالعه جدید میزان مواد شیمیایی پف کرده (مواد شیمیایی پایدار) در 50 نمونه شیر مادران آمریکایی را “نگران کننده” توصیف کرده است.

به گزارش مجله ایرانی ، نتایج این مطالعه که برای اولین بار در گاردین منتشر شد ، حاکی از آن است که میزان مواد شیمیایی سمی در شیر این مادران نزدیک به 2000 برابر بیشتر از متخصصان بهداشت سالم بوده است.

اریکا شرودر ، نویسنده همکار این گزارش به گاردین گفت: “این مطالعه نشان می دهد که ممکن است شیر ​​مادر در سراسر ایالات متحده مسموم شده باشد و این مواد شیمیایی باعث آلودگی بهترین مواد غذایی در طبیعت شده اند.

عناصر پلی فلوئور فلوروکربن ها و پرها ، که به “PFAs” یا “مواد شیمیایی ثابت” معروف هستند ، با انتشار در جو ، به راحتی تجزیه نمی شوند.

این رشته از مواد شیمیایی به دلیل خاصیت مقاوم بودن ، در محصولات مختلف مصرفی مانند مواد تمیز کننده ، ظروف آشپزخانه ، بسته بندی مواد غذایی و تجهیزات پردازش مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

سازمان غذا و داروی آمریكا می گوید كه بسیاری از مواد “پیافیا” در بدن انسان و حیوان نیز در آزمایش خون نشان داده شده است.

این مقاله می افزاید: “اگرچه اطلاعات مربوط به عواقب احتمالی تجمع برخی از” PFA ها “هنوز تحت بررسی است ، اما شواهدی وجود دارد که (این مواد) ممکن است یک خطر جدی برای سلامتی باشد.”

خطر شیردهی در کمین آمریکا

این گزارش که توسط متخصصان دیگر تأیید و در مجله Environment Science and Technology منتشر شد ، بیان داشت که میزان مواد شیمیایی پایدار خطرناک در نمونه های مادر (شیر) از 50 قسمت در تریلیون (ppm) تا 1850 بیش از پیپت است. .

در حالی که استاندارد خاصی برای میزان مواد شیمیایی در شیر مادر وجود ندارد ، گروه حمایت از بهداشت عمومی گروه کاری محیط زیست دستورالعمل هایی را صادر کرده است که حداکثر مقدار مواد شیمیایی در آب آشامیدنی را یک درصد تعیین می کند.

آژانس دیگری ، آژانس فدرال کنترل بیماری و کنترل بیماری ، وابسته به وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده ، سطح مواد شیمیایی راکد در آب آشامیدنی کودکان را 14 ppm تعیین کرده است.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که دامنه این آزمایشات فقط به 50 نمونه محدود می شود.

شیلا ساتیانارایانا ، نویسنده و متخصص اطفال دیگر گفت: “نتایج این تحقیق بیانگر این واقعیت است که این مواد شیمیایی جنبه های بسیاری (زندگی و تغذیه) را به خود اختصاص داده اند به سختی می توان گفت چه کسی بیشترین تأثیر را در آن داشته است.” در دانشگاه واشنگتن ..

هزاران ماده شیمیایی در تولید کالاهای کارخانه ای استفاده می شود. گاردین خاطرنشان کرد که این مطالعه ادعای صنعت شیمیایی مبنی بر اینکه نسل جدید پایافیا در بدن انسان جمع نمی شود را رد می کند.

به گزارش ایندیپندنت ، شرودر همچنین می گوید که شواهد بیشتری در این مطالعه وجود دارد مبنی بر اینکه شرکت ها در حال حاضر از مواد موجود در محصولات خود استفاده می کنند که مانند سموم آفلاین عمل می کنند. این مواد وارد شیر مادر می شوند و کودک را در مرحله بسیار ضعیفی از رشد قرار می دهند.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا