دانش و سلامت

دانستنی‌هایی درباره ورم ملتحمه آلرژیک

ایسر ایران توسط شاف گفت: “، ایران گزینه های درمانی متفاوتی برای افرادی که به دلیل آلرژی دچار التهاب چشم هستند ، وجود دارد ، اما همه نباید علائم خود را در خانه درمان کنند.”

ورم ملتحمه آلرژیک چیست؟

ملتحمه آلرژیک می تواند به دلیل آلرژی های مختلف از جمله شوره سر ، گرد و غبار و کپک ایجاد شود. وقتی چشم انسان در معرض آلرژی باشد ، این شرایط باعث ترشح ماده ای به نام هیستامین در بدن می شود. وقتی این اتفاق می افتد ، رگ های خونی در ملتحمه – غشایی که جلوی چشم و داخل پلک را می پوشاند – ملتهب می شوند.

هنگامی که شما ملتحمه آلرژیک را تجربه می کنید ، تشخیص اینکه کدام قسمت از چشم متورم است دشوار است و پاسخ همیشه یکسان نیست. گاهی اوقات ، هنگامی که فردی از ورم ملتحمه آلرژیک رنج می برد ، کره چشم ملتهب می شود. در این حالت باید سریعاً به چشم پزشک مراجعه کنید. در مواقع دیگر ، پلک متورم است و نیاز به درمان دارد ، اما این بدان معناست که فوراً نیازی به مراجعه به چشم پزشک نیست.

التهاب ملتحمه آلرژیک با سایر بیماری های مرتبط با آلرژی ، از جمله اگزما (بثورات پوستی آلرژیک) ، آسم و رینیت آلرژیک (یا آلرژی های فصلی) همراه است. ورم ملتحمه آلرژیک می تواند وضعیت را برای فرد مبتلا به سندرم خشکی چشم بدتر کند.

علائم ورم ملتحمه آلرژیک چیست؟

به غیر از التهاب ، سایر علائم التهاب ملتحمه آلرژیک عبارتند از:

– قرمز

– در آتش

– خارش

– چشمان اشک آلود

ماده خارجی یا گرد و غبار در چشم

علاوه بر علائم ورم ملتحمه آلرژیک ، ممکن است این موارد را نیز تجربه کنید: عطسه ، سرفه ، خارش یا آبریزش بینی و سردرد سینوسی ، همه اینها از دیگر علائم واکنش آلرژیک است.

ورم ملتحمه آلرژیک چگونه درمان می شود؟

غالباً بهترین راه برای مقابله با علائم آلرژی ، اجتناب از هر چیزی است که ممکن است باعث واکنش آلرژیک شود. به عنوان مثال ، اگر به گربه حساسیت دارید و می دانید دوست شما از گربه شما مراقبت می کند ، توصیه می شود که حیوان خانگی او را همراهی کنید تا خطر واکنش آلرژیک کاهش یابد. همین امر در مورد ورم ملتحمه نیز صادق است. بهترین روش پیشگیری است.

اگر ورم ملتحمه آلرژیک مداوم دارید – پلک های شما متورم است و چشم هایتان آب دار است – و هیچ سرنخی از بیماری ایجاد کننده آلرژی ندارید ، توصیه می شود به متخصص آلرژی مراجعه کنید. پزشک می تواند بفهمد به چه چیزی حساسیت دارید و بنابراین می تواند زمان بروز علائم را پیش بینی کند.

متخصص آلرژی می تواند به شما در ایجاد تغییراتی در سبک زندگی کمک کند که خطر ورم ملتحمه آلرژیک و سایر موارد آلرژیک را کاهش می دهد. به عنوان مثال ، اگر یک ماده حساسیت زا تشخیص دهد که گرده گیاه احتمالاً همان چیزی است که علائم شما را ایجاد می کند ، توصیه می شود در ساعات مشخصی از روز که گرده گیاه در بالاترین سطح قرار دارد ، در خانه بمانید. با ایجاد تغییر در روال معمول ، علائم شما بدون استفاده از دارو کاهش می یابد.

در صورت نیاز به اقدام جدی تر ، چندین گزینه وجود دارد. پزشک ممکن است ابتدا مصرف آنتی هیستامین را توصیه کند ، اگرچه ممکن است در ورم ملتحمه آلرژیک کمک چندانی نکند. علائم چشم به سختی قابل درمان هستند. بنابراین ، پزشک ممکن است استفاده از قطره های چشمی همراه با نسخه های بدون نسخه و نسخه بدون نسخه را توصیه کند.

اگر علائم شما شدید باشد ، پزشک ممکن است گزینه های تزریق را توصیه کند که به تدریج تحمل بدن شما را نسبت به آلرژی افزایش می دهد. اما این احتمالاً ضرورتی نخواهد داشت. علائم چشم آلرژی می توانند با از بین رفتن ماده آلرژی زا کاملاً بهبود یابند.

چه موقع باید به پزشک مراجعه کنم؟

اگرچه به احتمال زیاد با از بین بردن علت علائم خود را بهبود می بخشید ، اما در صورت بروز هرگونه علائم نگران کننده ، از کمک پزشکی دریغ نکنید. اگر به جای پلک در چشم خود تورم دارید ، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. در صورت احساس درد در کره چشم یا درد شدید در اطراف چشم ، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. سایر علائم مانند اختلالات شدید بینایی یا سردرد باید توسط پزشک در نظر گرفته شود.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا