دانش و سلامت

دانستنی‌های قبل و بعد از دریافت واکسن کرونا

مجله ایرانی / خوزستان در بیماری کووید -19 ، هدف واکسیناسیون با واکسن کاهش شدت علائم ، کاهش بستری شدن و مرگ است ، اما همه واکسن ها بعد از تزریق و قبل و بعد از واکسیناسیون دارای عوارض جانبی خفیف و گذرا هستند. نکات مهم باید در

به گزارش مجله ایرانی ، در توضیح از واحد آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت غرب اهواز ، اطلاعات قبل و بعد از دریافت واکسن COVID-19 بیان می کند:

در بیماری کووید – هدف واکسیناسیون 19 واکسن کاهش شدت علائم ، بستری شدن و مرگ است ، اما باید بدانیم که همه واکسن ها پس از تزریق عوارض جانبی خفیف و گذرا دارند ، بنابراین قبل از آن مهم است که با نکات ضروری آشنا شویم. و بعد از دریافت واکسن بیا بریم

نکات مهم قبل از تزریق واکسن

اطمینان حاصل کنید که در سیستم salamat.gov.ir ثبت نام کنید و پس از دریافت پیامک ، طبق زمان و مکان مشخص شده برای دریافت واکسن ، وقت بگیرید.

کارت ملی خود را همراه داشته باشید

اگر اخیراً به COVID-19 مبتلا شده اید ، حتماً تاریخ دقیق بیماری خود را به واکسینه شده بگویید.

در صورت داشتن سابقه حساسیت شدید یا باردار یا شیرده ، حتماً دستگاه ایمنی ساز را مطلع کنید.

نکات مهم پس از دریافت واکسن

قبل از خروج از مرکز حداقل 15 دقیقه در همان نقطه بمانید تا هرگونه واکنش سریع باشد.

حتماً کارت واکسن خود را از واکسن ساز تهیه کنید.

اطمینان حاصل کنید که کارت واکسن تاریخ تزریق ، نوع واکسن ، زمان واکسیناسیون ، شماره سریال واکسن و زمان بعدی تزریق را نشان می دهد.

پس از دریافت واکسن ، به ویژه استفاده از ماسک ، پروتکل های بهداشتی را دنبال کنید.

از نیکوتین (سیگار و قلیان) و الکل به مدت سه روز خودداری کنید تا از کاهش اثر واکسن جلوگیری شود.

اقدامات لازم برای مقابله با عوارض جانبی واکسن ها

عوارض جانبی خفیف شامل تب ، لرز ، بدن درد ، بی حالی ، کبودی ، خستگی و سردرد است که در عرض یک تا سه روز بهبود می یابد. در چنین شرایطی ، علاوه بر نوشیدن مایعات ، از مسکن ها استفاده کنید و استراحت کنید.

عوارض متوسط: عوارضی که بیش از سه روز طول بکشد یا فردی بیش از 38.5 درجه تب و آرتریت داشته باشد.

در این حالت ، شما باید به پزشک در یک مرکز جامع مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید.

عوارض جانبی جدی: در صورت بروز علائمی مانند واکنش های شدید آلرژیک ، تشنج ، علائم مشکوک و از دست دادن هوشیاری ، فوراً به بیمارستان مراجعه کنید.

در صورت بروز هرگونه عوارض جانبی واکسن ، حتما آنها را در سیستم salamat.gov.ir ثبت کنید یا با شماره 06133384844 تماس بگیرید. “

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا