دانش و سلامت

رقابت ۱۵۲۷ رمان و مجموعه داستان در جایزه مهرگان ادب

به گزارش خبرگزاری مجله ایرانی ، اولین گزارش دبیرخانه جوایز مهرگان شامل تعداد آثار و پیشرفت کار عدالت در دو جلد مهرگان ادب و مهرگان علم منتشر شد.

به گفته دبیرخانه جایزه مهرگان ، 1527 عنوان رمان و مجموعه داستان از چاپ های اول 1398 و 1399 به این رویداد فرهنگی رسیده است.

دبیرخانه جایزه مهرگان همچنین با اشاره به 165 عنوان کتاب علمی- محیطی چاپ شده در چاپهای اول 1398 و 1399 که به دبیرخانه رسیده است ، گزارش می دهد که تعداد عناوین در مقایسه با دوره قبل 15 درصد افزایش یافته است ، اما تعداد کتابهای مهرگان علم تغییر نکرده است.

سوابق و عملکرد 77 سازمان مردم نهاد محیط زیستی (در سالهای 1398 و 1399) در جایزه مهرگان علم نیز توسط داوران مورد ارزیابی قرار می گیرد. حضور و مشارکت این تعداد سازمان های مردم نهاد نشان دهنده افزایش 25 درصدی تعداد سازمان های مستقل در این دوره از جایزه مهرگان علم است.

داوری آثار در قسمت مهرگان ادب در دو مرحله با مشارکت 12 داور و در قسمت علم مهرگان با شرکت 7 داور انجام می شود.

جایزه مهرگان ادب در دور اول توسط قباد آذرین ، مانی پارسا ، سودابه سلگی ، آرزو چردست و کارمرضا تاجمهر داوری می شود.ابوالفضل حسینی اجرا می شود.

جایزه مهرگان علم توسط هوشنگ زیی ، عبدالحسین وهاب زاده ، محمد دروش ، زهرا قلیچی پور ، محمد رضا داهی ، بهرام معلمی و موزگان جمشیدی داوری می شود.

علیرضا زرگر ، مدیر جایزه مهرگان ، تجربه انتخاب و ارائه بهترین “رمان زبان مادری” را در بیستمین دوره جایزه ادبیات مهرگان بیان می کند و می گوید: این کتاب برای اولین بار به زبانهای غیر فارسی در منطقه فرهنگ ایران – نویسنده – و سپس به فارسی ترجمه و توسط ناشران داخل ایران منتشر شده است. با هدف رعایت حقوق معنوی نویسندگان ایرانی چنین آثاری ، امکان داوری و ارزیابی این کتابها از “بخش ویژه” جایزه مهرگان ادب و “ادبیات زبان مادری” در مجسمه مهرگان و. جایزه داده خواهد شد.

مجموعه آثار و کتاب های این دوره از جوایز مهرگان ادب و مهرگان علم در پاییز 1399 آغاز شد و همچنان ادامه دارد. طی این دوره ، به برندگان تندیس مهرگان جوایز نقدی و لوح تقدیر در نه رشته مختلف اهدا می شود.

من

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا