دانش و سلامت

زالی:کرونای انگلیسی در ۲۸استان کشور به گردش درآمده است

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: ویروس جهش یافته کرونا یا نسخه انگلیسی آن که اکنون در 28 استان کشور عملیاتی می شود ، سفر نوروز را آغاز می کند و نسبت به خطرات فزاینده ویروس هشدار می دهد.

به گزارش مجله ایرانی ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر الرزا زالی امروز شنبه در مورد وضعیت کرونا در استان تهران گفت: حدود 12 درصد افزایش نشان می دهد.

وی گفت: از این تعداد 872 بیمار در بخش های مراقبت ویژه بستری می شوند که نسبت به هفته گذشته حدود شش درصد افزایش داشته است.

دکتر. زالی ادامه داد: تعداد کل بیماران مراجعه کننده به سرپایی در 24 ساعت گذشته حدود 3500 نفر است ، زیرا مراجعه به مراکز بهداشتی معمولاً کمتر از روزهای عادی ، معمولاً در روزهای تعطیل است.

وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 272 بیمار کرونیایی از بیمارستان ها مرخص شده اند ، خاطرنشان کرد: تعداد بستری ها و واحدهای مراقبت های ویژه نسبت به هفته قبل افزایش یافته است.

دکتر. زالی گفت: به نظر می رسد در این هفته باید منتظر تعادل منفی بین میزان آزادسازی و میزان نفوذ باشیم.

وی یادآور شد: در 24 ساعت گذشته تعداد بیماران تازه پذیرفته شده در مقایسه با بیماران مرخص شده افزایش یافته است.

دکتر. زالی با بیان اینکه استان تهران براساس شاخص ها شهر زرد کرونا محسوب می شود ، اظهار داشت: در نوروز ، تهران در وهله اول منبع سفر است و احتمالاً بیشترین تعداد سفرهای نوروزی به تهران اختصاص می یابد. در آخر هفته در هفته گذشته ، سفرهای بین شهری به طور معمول در استان تهران ، بین 27 تا 33 درصد بوده و بنابراین ممکن است این تعداد در تعطیلات نوروز افزایش یابد.

وی این واقعیت را که تهران در درجه اول منبع سفرهای دریایی است و مقصد کمتری است را محل نگرانی دانست و افزود: “به طور معمول ، تهرانی ها شهرها و استانهای مختلفی را برای سفرهای خود انتخاب کرده اند و تاکنون 28 استان کشور. با ویروس جهش یافته آلوده شده است. “

دکتر. زالی با بیان اینکه اولین آلودگی را در استان تهران مشاهده کرده ایم ، افزود: اگر استان های تهران و خوزستان را به عنوان بالاترین درصد ورودی و خروجی ویروس جهش یافته ترک کنیم ، در این صورت استان های آذربایجان غربی ، مرکزی و مرکزی ویروس با درصد بالا هستند

وی گفت: بنابراین مطمئناً با سناریوی تلخی که ویروس جهش یافته در سراسر کشور منتشر کرده روبرو هستیم و امیدواریم سفرهای نوروز مواردی نباشد که در این گونه های عودکننده و مقاوم مشکل ایجاد کنند.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا