دانش و سلامت

ساخت دستگاهی برای تشخیص دقیق‌تر سرطان

یک شرکت دانش بنیان ابزاری پیشرفته را برای تشخیص دقیق تر انواع و ویژگی های سرطان ایجاد کرده است.

به گزارش مجله ایرانی ، رامین محمدی زند مدیرعامل مدیر عامل دانشبانیان گفت: “دستگاه رنگ آمیزی اسلاید و پردازش بافت یکی از محصولات شرکت دانشبانیان است. برای تشخیص انواع و ویژگی های سرطان ، باید بافت مورد نظر پردازش شود که تفاوت لکه گیری است. این خدمات را به محققان در این زمینه ارائه خواهد داد.

وی ادامه داد: این عمل باعث تشخیص اعضای مختلف می شود. در حقیقت ، این ابزار به امکان پردازش ، رنگ آمیزی و مطالعه بافت مورد بررسی پی می برد و به کارکنان درمان کمک می کند تا با دقت بیشتری مرکز بیماری را تشخیص دهند.

مدیرعامل شرکت دانشبانیان با بیان اینکه این محصول می تواند در زمینه هایی مانند گیاه شناسی یا دامپزشکی یا صنایع غذایی نیز مورد استفاده قرار گیرد ، خاطرنشان کرد: این محصول نسبت به نمونه های مشابه خارجی یک سوم تا یک پنجم ارزان است. محصولات مشابه خارجی با عملکردهای مختلف ارائه می شوند ، بنابراین قیمت آنها نیز متفاوت است. این شرکت با دارا بودن بستر مناسب قادر به تأمین کل نیازهای کشور است.

محمدی زند با اشاره به روند تحقیق و توسعه حاصل از ساخت این تجهیزات گفت: چهار هزار مرکز در کشور وجود دارد که می توانند مشتری این دستگاه باشند که از این تعداد حدود 2500 مرکز فاقد دستگاه هستند و کار می کند. همانطور که با دست انجام می شود و 1500 مرکز از تجهیزات با فناوری قدیمی استفاده می کنند. در صورت ورود قاچاق این تجهیزات به کشور و ممنوعیت واردات کالاهای مشابه خارجی ، بدون شک این شرکت قادر خواهد بود نیازهای کشور را به طور کامل تأمین کند.

به گفته مرکز اطلاع رسانی معاون علمی رئیس جمهور ، به گفته وی ، این دستگاه میزان مواد مصرفی را تا 7 برابر کاهش می دهد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا