دانش و سلامت

سردرد، شایعترین علت مراجعه افراد به پزشک/ ریشه کن سازی کرونا فعلا منتفی است

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از سردرد و کمردرد به عنوان شایع ترین دلایل مراجعه افراد به پزشک یاد می کند: بیش از 90٪ سردردها خوش خیم و بدون علت ارگانیک است.

به گزارش مجله ایرانی ، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ، دکتر علیرضا زالی ، در برنامه زنده “طبیب امروز” ، امروز (سه شنبه ، 5 فوریه) انواع سردردها و دلایل آنها را توضیح داد: سردرد و کمر درد شایع ترین دلایل مراجعه افراد به پزشک است.

دکتر. زائالی بیش از 90٪ سردردها را خوش خیم و غیرقابل وجود گزارش کرد که علت اصلی آن بیماریهایی مانند استرس ، تنش ، رگها یا میگرن است ، اما خاطر نشان کرد که سردرد در دو سوم بیماران تومور مغزی شایع ترین است.

جراح مغز و اعصاب تأکید کرد: در سردردها ، افزایش تدریجی شدت ، افزایش دفعات و عدم پاسخ به درمان های متداول قبلی مهم است و نیاز به بررسی و توجه بیشتر دارد.

سردردهای صبحگاهی ، بی خوابی ، کمبود خواب و اوقات استرس زا در روزهای گذشته مهمترین دلایل ایجاد این نوع سردرد است و اضافه شده است: در افرادی که فشار خون کنترل نشده دارند ، برخی از پیچ خوردگی ها در سه ماهه اول و دوم بارداری زخم ها نیز باعث صبح می شوند سردرد

دکتر. زعالی با تأکید بر لزوم توجه به نوع سردرد ، نوع و تغییر مکان آن اظهار داشت: سردرد در گروه سنی کودکان بسیار مهم است و در بیشتر موارد ، ممکن است دلیل اصلی سردرد در کودکان باشد. توجه ویژه تری لازم است.

این استاد جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه ادامه داد: گاهی سردرد با علائم بالینی دیگری مانند تاری دید ، دیپلم ، سوزن سوزن شدن اندام ، اختلال در راه رفتن و گفتار ، عدم تعادل ، سرگیجه ، اختلال در حرکت چشم همراه است که باید در این موارد دنبال شود. بالا “

وی با اشاره به الگوی تشکیل سردرد ، گفت: یکی از شایع ترین سردردهایی که همه مردم ، به ویژه خانم ها تجربه می کنند ، درد غیر قابل توضیح در ناحیه گردن است که به کل سر گسترش می یابد و درد در اطراف سر اتفاق می افتد ، که الگوی سردردهای تنشی است. “

سردرد وضعیتی نوع دیگری از سردرد است که دکتر. به گفته زالی ، سینوزیت مزمن شایع ترین علت است. البته در بیمارانی که نوسان فشار خون دارند نیز با تغییر وضعیت همراه است ، خصوصاً کسانی که از داروهای پایین آورنده فشار خون استفاده می کنند ، به دلیل عدم تنظیم دارو در هنگام بالا بودن یا خم شدن از این نوع سردرد رنج می برند. رخ دهد

جراح مغز و اعصاب به دلیل مجاورت جسمی چشم و مغز گفت: “گاهی اوقات فرد سردرد می تواند چشم درد نیز داشته باشد.” اما در میگرن چشمی ، بیمار از علائم واضحی مانند درد چشم ، دوبینی ، تصاویر خفیف ، اختلالات گذرا در زمینه بینایی شکایت دارد.

با ذکر درمان های موجود ، دکتر زالی گفت: درمان دارویی عمدتا برای تسکین درد استفاده می شود و البته روش های غیر دارویی مانند ماساژ ، طب سوزنی ، بیوفیدبک نیز توسط متخصصان پیشنهاد می شود.

به گفته وی ، تغییر سبک زندگی اصلی ترین درمان میگرن است و استفاده از داروها می تواند حملات میگرن را کاهش دهد. در موارد بسیار شدید میگرن ، پزشکان از بوتاکس نیز استفاده می کنند. در موارد بسیار نادری که بیمار به هیچ درمان یا دارویی پاسخ نمی دهد ، از روش ONS برای کاشت محرک در بافت مغز استفاده می شود که در بسیاری از بیماران در ایران انجام شده است.

بی خوابی ، بوی برخی از عطرها ، مصرف ناکافی مواد مغذی کافی ، استفاده طولانی مدت از قرص و تلفن همراه و مصرف پنیر و شکلات ، سوسیس ، سس سفید ، بستنی و برخی از محصولات لبنی ، جعفری و پیاز خام. اشاره شد که میگرن افزایش می یابد درد که بیمار باید از آن اجتناب کند.

در قسمت دیگر این برنامه ، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران با اشاره به تغییر وضعیت بیماری کرونا در پایتخت نسبت به هفته های گذشته ، گفت: “این افزایش آماری ممکن است نشان دهنده شکل گیری موج جدید باشد. آیا بیماری است. “

با استناد به مطالعات ، دکتر زالی گفت: برای کرونا هیچ درمان قطعی وجود ندارد و ریشه کنی و درمان قطعی آن هیچ درمانی ندارد و واکسیناسیون تمام افراد جامعه زمان بر است.

وی ادامه داد: با وجود تمام ویروس های جهش یافته ، رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی ، استفاده از ماسک و مسافت برای کنترل و پیشگیری از بیماری عروق ویروس کرونا قلب م isثر است.

با توجه به اثربخشی تحریم ها در ماه نوامبر ، فرمانده ستاد عملیات ضد تاج گذاری پایتخت وی را به عنوان شتاب دهنده برای کاهش شیوع بیماری فراخواند و یادآور شد که طبق شاخص های آماری ، تحریم های شدیدتر مجدداً اعمال شد که باید انجام شود.

ریشه کن کردن تاج در حال حاضر رد شده است

دکتر. زالی با بیان اینکه تاج هرگز قابل پاک شدن نیست گفت: برای مدت زمان طولانی این بیماری انسان را آزار می دهد و ما فقط می توانیم سرعت آن را کاهش دهیم و حذف آن در حال حاضر رد می شود. حتی اگر در سطح جهانی کنترل شود ، مطمئناً به یک بیماری فصلی و بومی تبدیل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صحت آزمایش های PCR و غربالگری سریع در غربالگری گفت: بر اساس مطالعات انجام شده ، آزمایش های سریع دارای اعتبار قابل توجهی هستند و آزمایش های PCR برای تشخیص بیماری کرون یکی از آزمایشات طلایی است.

دکتر. به گفته زالی ، ما در تهران با کمبود تخت بیمارستان روبرو نبودیم (حتی در بدترین روز کرونا ، با 7500 بیمار در 26 نوامبر) و این موج گسترده با پشتیبانی و شجاعت محافظان بهداشتی کنترل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، فرمانده ستاد عملیاتی کرونا پایتخت در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: ناوگان بیمارستانهای استان تهران 40٪ از 108 بیمارستان را تشکیل می دهد که 60٪ آنها متعلق به دانشگاه است. انجام داد بخش خصوصی ، تأمین اجتماعی ، شهرداری ، نفت. و کمکهایی که در صورت لزوم آماده خدمت رسانی به بیماران می باشد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا