دانش و سلامتبین الملل

شرایط تحصیلات عالیه در قبرس

در سال ­های اخیر مهاجرت به سایر کشورها طرفداران زیادی پیداکرده است که می­توان مهاجرت تحصیلی را یکی از بهترین شیوه­ها برای دریافت اقامت از سایر کشورها به شمار آورد. برای این منظور باید با توجه به قوانین هر کشور، پروسه مهاجرت را آغاز نمایید. دراین‌بین ما با توجه به تجربه­ای که در این حوزه داریم؛ از تحصیل در قبرس به‌عنوان یکی از بهترین گزینه­ها برای آغاز زندگی جدید در کشوری مدرن و به‌روز یاد می­کنیم.

کشور قبرس باوجوداینکه جزء اتحادیه اروپا به شمار می­رود اما جزء کشور­های ارزان و کم‌هزینه برای دریافت اقامت و تشکیل زندگی است. از همین رو، سالانه افراد زیادی از راه­های مختلفی به این کشور مهاجرت می­کنند.

یکی از روش­ های مهاجرت به قبرس، از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و پزشکی است؛ اما قبل از هر اقدامی ابتدا باید از شرایط و ویژگی­های که برای تحصیل درقبرس نیاز است؛ آگاه شوید.

تحصیل در قبرس

در ادامه به‌صورت جامع و کامل به بررسی شرایط عمومی برای تحصیل در کشور قبرس می­پردازیم.

شرایط تحصیلی کارشناسی ارشد در قبرس

تحصیل در قبرس یکی از بهترین شیوه­ها برای دریافت اقامت است؛ زیرا علاوه بر وجود دانشگاه­های معتبر، دارای طیف وسیعی از رشته­های گوناگون است که با هزینه­ای مناسب می­توانید اقدام به دریافت اقامت از این کشور نمایید. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد قبرس، طبق استاندارد بین المللی از سیستم آموزشی دو ساله پیروی میکند که مشتمل بر چهار ترم میباشد. افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند بایستی که دارای مدرک کارشناسی در رشته ای مرتبط با رشته مورد نظرشان باشند.  برای ورود به دانشگاه های قبرس به عنوان دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد نیازی به گذراندن آزمون خاصی نیست و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو انجام میشود.

این موضوع به این معناست که شما می­توانید به‌راحتی در صورت داشتن مدرک کارشناسی، در رشته موردنظرتان در مقطع ارشد تحصیل‌کرده و حتی اجازه 20 ساعت کار در هفته را نیز داشته باشید.

برای تحصیل در قبرس در مقطع کارشناسی ارشد، داشتن مدرک زبان با نمره حداقل 6 امتیاز مثبتی را برای شما به همراه دارد. البته بدون مدرک نیز می­توانید بورسیه شوید اما در این حالت بر اساس دانشی که از زبان انگلیسی دارید؛ نیاز به گذراندن دوره­های آموزش زبان می­شوید. طول دوره کارشناسی ارشد در قبرس 2 سال بوده که با توجه به رشته و دانشگاهی که تحصیل می­کنید؛ مخارج آن متفاوت خواهد بود. به‌طورکلی، هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در قبرس بین 3000 تا 13000 یورو است.

اما نکته مهم این است که اگر قصد ادامه تحصیل برای دکتری را دارید؛ حتماً باید رشته­ای همراه با ارائه پایان‌نامه را در مقطع ارشد انتخاب نمایید؛ اما اگر قصد ادامه تحصیل ندارید؛ می­توانید اقدام به تحصیل در رشته­ای بدون نیاز به پایان‌نامه کنید.

یکی از مهم­ترین آیتم­ها در هنگام مهاجرت، زبان کشور موردنظر است. زبان‌اصلی کشور قبرس یونانی و در بخش ترک­نشین آن ترکی استانبولی است؛ اما در دانشگاه­های این کشور عموماً به زبان انگلیسی و در بعضی از رشته­ها و دانشگاه­ها به زبان­های ترکی استانبولی و یونانی نیز تدریس می­شود.

شرایط تحصیل برای پزشکی در قبرس

تحصیل پزشکی در قبرس را می­توان به‌عنوان شانسی بزرگ برای علاقه­مندان به این رشته پردرآمد دانست؛ زیرا اکثر کشورها برای تحصیل در رشته پزشکی آزمون ورودی دارند که با توجه به اینکه به زبان‌اصلی آن کشور برگزار می­شود؛ به‌عنوان مانعی سخت برای ورود به رشته پزشکی به شمار می­رود؛ اما تحصیل در قبرس بسیار آسان است؛ زیرا شما برای رشته پزشکی نیاز به آزمون ندارید و به‌راحتی می­توانید اقدام به تحصیل نمایید.

هزینه­ها برای تحصیل در قبرس متفاوت است اما به‌طور میانگین برای رشته داروسازی سالانه نیاز به پرداخت 7000 تا 9000 یورو است و یا رشته پزشکی نیز بین 18000 تا 22000 یورو می­باشد.

افراد متقاضی برای شرکت در رشته پزشکی ابتدا دوره آماده­سازی را طی می­کنند. این دوره معمولاً بین 3 تا 9 ماه زمان می­برد. همچنین شرط معدل برای تحصیل در رشته پزشکی حداقل 14 است.

چگونه پذیرش دانشگاه‌های قبرس را بگیریم ؟

برای تحصیل در قبرس باید به دانشگاه مورد نظرتان درخواست دهید. درصورتی‌که شرایط لازم برای پذیرش را داشته باشید؛ بورسیه شده و امکان دریافت اقامت تحصیلی را به دست می­آورید.

این پروسه را می­توانید خودتان انجام داده و درخواستتان را برای دانشگاه ارسال نمایید اما با توجه به زمان‌بر بودن و پیچیدگی­هایی که دارد؛ بعضی از افراد از مؤسسات مهاجرتی کمک می­گیرند. این مؤسسات تمام مراحل بورسیه شدن شمارا انجام می­دهند. البته نکته مهم این است که باید شرکتی معتبر و باسابقه را برای این موضوع انتخاب نمایید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.

جمع‌ بندی

در این مقاله به بررسی شرایط عمومی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و رشته پزشکی پرداختیم. شما با دریافت بورسیه می­توانید به‌راحتی اقدام به تحصیل در قبرس نمایید و از امتیازات آن بهره­مند شوید.

موسسه حقوقی دادمهر عدالت با سالها تجربه در حوزه مهاجرت به قبرس می­تواند به‌عنوان مشاوری امین و متخصص شما را برای دریافت اقامت از این کشور و ایجاد زندگی مناسب با توجه به بودجه­تان یاری رساند. کافی است با ما تماس گرفته تا شرایطتان را بررسی کنیم. سپس تمام مراحل لازم برای مهاجرت به قبرس را انجام می­دهیم. همچنین اگر تمایل به دریافت اقامت قبرس از سایر روش­ها را دارید؛ ما می­توانیم شما را راهنمایی کرده و اقامت قبرس را دریافت نمایید و امکان عبور و مرور به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به دست آورید.

 

https://cmartin50.yourweb.csuchico.edu/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D8%A8/

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا