دانش و سلامت

قهوه نه تنها برای ضربان قلب مضر نیست بلکه می‌تواند مفید باشد!

طبق گزارش شفاف و به نقل از پزشکی اکسپرسدکتر گرگوری مارکوس از دانشگاه کالیفرنیا ، سانفرانسیسکو می گوید: “ما شواهد کافی برای جلوگیری از نوشیدن قهوه افراد مبتلا به بیماری قلبی پیدا نکرده ایم.” قهوه می تواند ضربان قلب را در برخی افراد افزایش دهد ، اما من فکر می کنم این موارد نادر است.

طبق تحقیقی که در 19 ژوئیه از مجله پزشکی داخلی JAMA منتشر شده است ، نتایج نشان می دهد هر فنجان قهوه ای که فرد می نوشد می تواند به طور متوسط ​​سه درصد خطر آریتمی قلبی را کاهش دهد.

ماركوس می گوید: “بیشتر افراد مبتلا به آریتمی قلبی می توانند از نوشیدن قهوه لذت ببرند و حتی ممكن است خطر آریتمی قلبی را در بعضی افراد كاهش دهد.”

وی گفت: قهوه یکی از نوشیدنی های پرمصرف در جهان است. با این حال ، خواص آن به عنوان یک ماده محرک باعث شده پزشکان نوشیدن این افراد را که از بیماری قلبی رنج می برند منع کنند.

مارکوس و همکارانش داده های 386000 نفر را بررسی کردند تا تأثیر قهوه بر ضربان قلب را بررسی کنند.

از این افراد ، 17000 در طی 4 تا 5 سال دچار آریتمی قلبی شدند.

از همه شرکت کنندگان در مورد مصرف قهوه س askedال شد و پاسخ آنها با نتایج مقایسه شد.

نتایج نشان می دهد که هیچ ارتباطی بین کافئین و اختلالات ریتم قلب وجود ندارد.

دکتر زاخاری گلدبرگر ، MD ، استادیار قلب در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون می گوید: “طبق این یافته ها ، قهوه ممکن است آریتمی قلبی ایجاد نکند ، اما لزوماً لازم نیست.

برای ارزیابی تأثیر قهوه بر قلب و توانایی محافظت در برابر آریتمی ، مطالعات بیشتری لازم است.

ماركوس می گوید: “قهوه خاصیت ضد التهابی دارد و التهاب در آریتمی قلبی نقش دارد.” کافئین همچنین می تواند فعالیت بیشتری در فرد ایجاد کند ، که به نوبه خود خطر آریتمی قلبی را کاهش می دهد.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا