دانش و سلامت

مریخ‌نورد ناسا فردا در سیاره سرخ فرود می‌آید

به گزارش شفاف ، سعید جعفری ، دبیر اجرایی خاورمیانه در شورای مشورتی تولید فضایی در حمایت از برنامه های فضایی سازمان ملل (SGAC) ، در گفتگویی درباره زمان نشستن مریخ نورد استقامت ناسا در مریخ: “امسال سومین مأموریت کاروان Mars Rover در آخرین ساعات 20 فوریه ، پنجشنبه ، 20 فوریه بر روی این سیاره فرود می آید.

جافری ادامه داد: اولین ماموریت امسال ارسال تحقیقاتی به مریخ توسط امارات متحده عربی ، با کاوشگر Aussie al-Amal (امید) و مأموریت دوم توسط چین با فضانورد تیان ون 1 بود که هفت ماه طول کشید. پس از چرخش سیاره مریخ توسط گذشته.

در حمایت از برنامه فضایی سازمان ملل (SGAC) ، دبیر اجرایی خاورمیانه شورای مشورتی نسل فضایی گفت: “مأموریت مارس 2020 ، Fortitude Rover ، در 9 آگوست سال جاری در مریخ راه اندازی می شود. شد فضانورد یک هلی کوپتر حمل می کند با او برای سیاره سرخ یک سادگی خوانده می شود.

وی ادامه داد: “این بالگرد با وزنی کمتر از دو کیلوگرم ، از یک سیستم دو پره در جهت مخالف برای صعود و پرواز اولین بالگرد ناسا ، در جو با غلظت یک درصد جو زمین استفاده می کند. این امکان را فراهم می کند. این سیاره “

جافری گفت: “قبل از اینکه غواصان تحمل کنند که می خواهند فعالیت های علمی خود را در این کره خاکی آغاز کنند ، باید با موفقیت در داخل دهانه جگرو فرود بیایند.”

دبیر اجرایی خاورمیانه شورای مشاوره تولید فضایی در حمایت از برنامه کاربردهای فضایی سازمان ملل (SGAC) گفت: “هیچ تضمینی برای نجات فضانوردان از این آزمایش وحشتناک وجود ندارد.” در طول این سالها ، فقط 40٪ از کل فضانوردانی که در سطح مریخ فرود آمده اند ، با موفقیت فرود آمده اند.

جافری گفت: “در چند دهه اول عصر فضا این رقم ناخوشایند در بسیاری از نقاط افزایش یافته بود.” با این حال ، با توجه به ماموریت های موفق ناسا در سال های اخیر ، نتایج فرود بسیار دلگرم کننده بوده است.

وی گفت: “برای دیدن فردا ، پنجشنبه شب (به وقت ایران) در اتاق کنترل مأموریت مارس 2020 در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) ، کاوشگر در حال نزدیک شدن به سیاره سرخ و ورود به جو است. سیاره مریخ و فرود آن نفس گیر است.

دبیر اجرایی خاورمیانه در شورای مشاوره تولید فضایی در حمایت از برنامه فضایی سازمان ملل (SGAC) گفت: “توجه به این نکته مهم است که در ماه مارس 2020 فضانوردان می توانند با خیال راحت روی مریخ فرود بیایند ، یعنی اینکه”. استقامت دستورالعمل های فرود از قبل مرتب شده است و الگوریتم های بصری خودرو را مانند وسایل نقلیه خودران با استفاده از آرایه ای از سنسورهای تغذیه داده بر روی زمین حرکت می دهد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا