نماد سایت مجله ایرانی

مریخ‌نورد ناسا فردا در سیاره سرخ فرود می‌آید

مریخ‌نورد ناسا فردا در سیاره سرخ فرود می‌آید

به گزارش شفاف ، سعید جعفری ، دبیر اجرایی خاورمیانه در شورای مشورتی تولید فضایی در حمایت از برنامه های فضایی سازمان ملل (SGAC) ، در گفتگویی درباره زمان نشستن مریخ نورد استقامت ناسا در مریخ: “امسال سومین مأموریت کاروان Mars Rover در آخرین ساعات 20 فوریه ، پنجشنبه ، 20 فوریه بر روی این سیاره فرود می آید.

جافری ادامه داد: اولین ماموریت امسال ارسال تحقیقاتی به مریخ توسط امارات متحده عربی ، با کاوشگر Aussie al-Amal (امید) و مأموریت دوم توسط چین با فضانورد تیان ون 1 بود که هفت ماه طول کشید. پس از چرخش سیاره مریخ توسط گذشته.

در حمایت از برنامه فضایی سازمان ملل (SGAC) ، دبیر اجرایی خاورمیانه شورای مشورتی نسل فضایی گفت: “مأموریت مارس 2020 ، Fortitude Rover ، در 9 آگوست سال جاری در مریخ راه اندازی می شود. شد فضانورد یک هلی کوپتر حمل می کند با او برای سیاره سرخ یک سادگی خوانده می شود.

وی ادامه داد: “این بالگرد با وزنی کمتر از دو کیلوگرم ، از یک سیستم دو پره در جهت مخالف برای صعود و پرواز اولین بالگرد ناسا ، در جو با غلظت یک درصد جو زمین استفاده می کند. این امکان را فراهم می کند. این سیاره “

جافری گفت: “قبل از اینکه غواصان تحمل کنند که می خواهند فعالیت های علمی خود را در این کره خاکی آغاز کنند ، باید با موفقیت در داخل دهانه جگرو فرود بیایند.”

دبیر اجرایی خاورمیانه شورای مشاوره تولید فضایی در حمایت از برنامه کاربردهای فضایی سازمان ملل (SGAC) گفت: “هیچ تضمینی برای نجات فضانوردان از این آزمایش وحشتناک وجود ندارد.” در طول این سالها ، فقط 40٪ از کل فضانوردانی که در سطح مریخ فرود آمده اند ، با موفقیت فرود آمده اند.

جافری گفت: “در چند دهه اول عصر فضا این رقم ناخوشایند در بسیاری از نقاط افزایش یافته بود.” با این حال ، با توجه به ماموریت های موفق ناسا در سال های اخیر ، نتایج فرود بسیار دلگرم کننده بوده است.

وی گفت: “برای دیدن فردا ، پنجشنبه شب (به وقت ایران) در اتاق کنترل مأموریت مارس 2020 در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) ، کاوشگر در حال نزدیک شدن به سیاره سرخ و ورود به جو است. سیاره مریخ و فرود آن نفس گیر است.

دبیر اجرایی خاورمیانه در شورای مشاوره تولید فضایی در حمایت از برنامه فضایی سازمان ملل (SGAC) گفت: “توجه به این نکته مهم است که در ماه مارس 2020 فضانوردان می توانند با خیال راحت روی مریخ فرود بیایند ، یعنی اینکه”. استقامت دستورالعمل های فرود از قبل مرتب شده است و الگوریتم های بصری خودرو را مانند وسایل نقلیه خودران با استفاده از آرایه ای از سنسورهای تغذیه داده بر روی زمین حرکت می دهد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل