دانش و سلامت

مصونیت طولانی در برابر کرونا با واکسن یا ابتلا به عفونت؟

مجله ایرانی / خراسان رضویک در حالی که بسیاری از دولت ها در سراسر جهان در تلاشند بسیاری از افراد را برای محافظت در برابر بیماری Covid-19 واکسینه کنند ، بسیاری از طرفداران ضد واکسن سعی در جلوگیری از واکسیناسیون افراد و استفاده از استراتژی واکسن ایمنی دراز مدت دارند. آنها به سمت بیماری پیش می روند. اگرچه میزان عفونت در بسیاری از کشورهایی که برنامه های واکسیناسیون را اجرا کرده اند کاهش یافته است ، اما واکسن ها ادعا می کنند که مقاومت واکسن گذرا است.

مصونیت طبیعی در برابر عفونت همیشه از مصونیت واکسن بیشتر است و فقط برای بعضی از واکسن ها این ایمنی 10 تا 15 سال طول می کشد اما آنتی بادی های طبیعی مادام العمر باقی می مانند (یا نزدیک به آن هستند) و هرگز بیماری زا نیستند.کسی که ایمنی مصنوعی دارد بهتر از مصونیت طبیعی است.

متخصصان آمریكایی می گویند كه فعالیت های اطلاعات غلط آنلاین برای تضعیف اعتماد عمومی به واكسن های COVID افزایش یافته است و مقامات مسئولیت سنگینی در مقابله با بدبینی واكسن دارند.

به گزارش یو اس ای تودی ، محققان گفتند که هم ایمنی و هم واکسیناسیون علیه ویروس کرونا ممکن است.

با این وجود ، به دلیل مدت زمان محدودی که ویروس نیاز دارد ، دانشمندان هنوز تصمیم نگرفته اند که آیا ایمنی ناشی از واکسن بیش از مصونیت طبیعی دوام دارد.

بیمارستان کودکان فیلادلفیا در وب سایت خود آورده است: “درست است که عفونت های طبیعی تقریباً همیشه ایمنی بهتری نسبت به واکسن ها دارند ، اما از آنجا که ایمنی در برابر بیماری ها اغلب به دنبال یک عفونت طبیعی رخ می دهد ، ایمنی در برابر واکسن ها معمولاً فقط پس از چند بار ایجاد می شود.” می شود. با این حال ، تفاوت بین واکسیناسیون و عفونت طبیعی در هزینه ایمنی ناشی از اثرات طولانی مدت و مرگ و میر عفونت است.

نتایج یک مطالعه توسط گروهی از محققان دانشگاه راکفلر و دانشگاه پزشکی ویل کرنل در نیویورک نشان می دهد که ایمنی در افراد مبتلا به COVID-19 شش ماه تا یک سال طول می کشد و پس از واکسیناسیون بهتر محافظت می شود. یافته های منتشر شده در ژورنال Nature شواهدی مبنی بر پتانسیل SARS-Cow-2 برای ایمنی طولانی مدت را ارائه می دهد.

صابرا کلاین ، ویروس شناس در دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز ، با استناد به این مطالعه گفت: “افرادی که آلوده هستند می توانند از واکسیناسیون بسیار سود ببرند.” کلین در مورد مصونیت واکسن و مصونیت طبیعی تأکید کرد که واکسن ها از نظر ایمنی به گونه ای آزمایش می شوند که هرگز نمی توانیم با عفونت های ویروسی طبیعی این کار را انجام دهیم.

کلاین گفت: “شما نمی دانید ابتلا به عفونت چگونه خواهد بود و احتمال واکسیناسیون ندارید.” ممکن است به شدت بیمار شوید یا نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشید.

“به عنوان مثال ، یک دختر نوجوان مبتلا به کوویید در ابتدا علائم زیادی نداشت ، اما پس از مدتی به مدت طولانی به تمام علائم کوویید دچار شد و یک سال بعد ، او در تلاش است تا زندگی نوجوانی را تجربه کند. او گفت. چیزی طبیعی اما با خستگی زیاد ادامه دهید و هرگز به طور کامل از کووید بهبود پیدا نکنید.

USA Today نوشت: “بر اساس نتایج تحقیقات ما ، این ادعا که ایمنی در برابر عفونت همیشه قوی تر از مصونیت واکسن است ، تا حدی نادرست است.” در حالی که ایمنی طبیعی بیش از مصونیت واکسن دوام دارد ، متخصصان معتقدند که ایمنی نیز به عامل بیماری زا بستگی دارد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا