عمومی

مقایسه و معرفی انواع کارت گرافیک در جهان

همانطور که در بالا گفته شد حجم حافظه گرافیکی بسیار مهم است ولی همه چیز نیست، از جمله مواردی که بر قدرت کارت گرافیک اثر می گذارند نوع حافظه است و نوع حافظه نیز بر مواردی همچون پهنای باند اثر گذار است.
در حال حاضر چند نوع حافظه گرافیکی در بین کارت های گرافیک ارائه می شود که شامل: GDDR5، GDDR5X، GDDR6، GDDR6X و HBM2 است. این حافظه ها تفاوت هایی با هم دارند ولی برخی از آنها که به کار ما مربوط می شود پهنای باند و سرعت حافظه است چرا که پهنای باند و سرعت حافظه بر اجرای روانتر و بهتر بازیها اثر گذار است.


این حافظه ها معمولا توسط شرکت هایی همچون مایکرون،هاینیکس، سامسونگ و الپیدا تولید می شوند. در حال حاضر دو حافظه HBM2 و GDDR6X در صدر بازار قرار دارند. حافظه HBM2 پهنای باند بیشتر و حافظه GDDR6X سرعت بالاتری دارد. از جمله کارت هایی که از HBM2 استفاده می کنند میتوان به Radeon VII AMD اشاره کرد و در آن سو نیز کارته ایی همچون RTX 3080 و RTX 3090 انویدیا از GDDR6X استفاده می کنند و از آنجا که سرعت حافظه بسیار مهم است بهتر است کارتی خریداری کنید که از GDDR6 و یا GDDR6X بهره ببرد.
بسیاری از افراد هنگام خرید کارت گرافیک بیش از آنکه به این نکات توجه کنند که این کارت چند ترانزیستور دارد و چند هسته کودا و…، به این توجه می کنند که کارت مورد نظر آیا می تواند بازیهای محبوب روز دنیا را اجرا کند یا خیر؟ در ادامه برخی بازی های محبوب روز دنیا را از نظر گرافیک مورد نظر بررسی می کنیم. توجه داشته باشید که تمام بازی ها با تنظیمات گرافیکی حداکثری بررسی شده اند. بررسی و نمایش دقیق انواع کارت گرافیک ها در این سایت با آدرس  https://mimalls.ir/product-category/pc/graphic-card/ صورت گرفته است که مشاهده آن خالی از لطف نیست.

این بررسی ها برای استفاده در دنیای واقعی هستند ولی می توانید با یک سرچ ساده حداقل سیستم مورد نیاز برای هر بازی را پیدا کنید. همچنین به دلیل اطلاعات بهتر کاربران از کارتهای انویدیا و در نتیجه قابلیت مقایسه پذیری بهتر، تنها از کارت های انویدیا استفاده شده است. همچنین زمانی که می گوییم فلان کارت برای فلان بازی مناسب است یعنی می تواند در حداکثر تنظیمات گرافیکی و با رزولوشن مورد نظر فریم ریتی در حدود 60 فریم بر ثانیه ارائه کند.
نکته جالب درباره این کارت گرافیک این است که با قیمت ۶۹۹ دلاری، می تواند به راحتی کارت گرافیک ۱۲۰۰ دلاری RTX 2080 TI را پشت سر بگذارد که نشان از پیشرفت فوق العاده انویدیا در تنها یک نسل دارد. در حقیقت به جز کارت گرافیک RTX 3090 که تشکیل شده از ۲ هسته کوچک شده گرافیک RTX 3080 است، می توان این کارت گرافیک را پرچمدار حال حاضر دنیای رایانه های شخصی نامید.
در حقیقت این کارت گرافیک، اولین کارت گرافیکی است که کاربر را ترغیب می کند تا از قابلیت Ray Tracing در باز یها استفاده کند؛ چرا که کارت گرافیکی همانند RTX 2080TI نیز نمی توانست به خوبی از پس این قابلیت بر بیاید.
برای خرید این کارت گرافیک شما نیاز به یک منبع تغذیه حداقل ۸۵۰ واتی داشته و همچنین پردازندههای Core i7 نسل نهم به بعد، به خوبی پاسخگوی این کارت گرافیک خواهند بود. البته دقت داشته باشید که با انتخاب یک CPU قویتر، می توانید پرفورمنس بهتری را از این کارت گرافیک دریافت کنید.
هرچه می گذرد، شرکت های سازندهی بازی های ویدئویی از عناوین مختلف خود با کیفیت بالا رونمایی می کنند. این شرکتها هر ساله درحال معرفی انواع و اقسام سرویس ها، نرم افزارها و امکاناتی هستند که بازیهای ویدئویی را هرچه بیشتر به واقعیت نزدیک کرده و لذا تجربهای لذت بخشتر برای کاربران به ارمغان بیاورند.
اما خب نرمافزار قدرتمند، سخت افزار قدرتمند نیز می طلبد! اما مهمترین قطعه ای که تجربه ی بازی با بالاترین کیفیت ممکن را محقق می سازد، کارت گرافیک است. بدون داشتن یک گرافیک خوب و قدرتمند، مهم نیست قطعات دیگر چهقدر خوب هستند، شما در بازی حرفی برای گفتن نخواهید داشت!

قابلیت های کارت های گرافیک شرکت ASUS

ASUS کاملاً به سمت شیدایی RGB که در سالهای اخیر بازی را به دست گرفت، جهش برداشته است. خوشبختانه، آنها تمایل دارند RGB را به خوبی اجرا کنند به همین دلیل کارت گرافیک ایسوس به بهترین شکل سفارشی سازی خوب و کارتهای زیبا را به مصرف کنندگان خود ارائه می دهد.
و برای همراهی با پولی که ASUS برای طراحی خود در نظر گرفته است ، به نظر می رسد سرمایه گذاری برابر برای تولید کارت های با عملکرد بالا انجام شود.
اما با وجود تمام این RGB و عملکرد، کارت گرافیک ایسوس تقریباً همیشه در بین رقبای خود از گران قیمت ترین های موجود در بازار است.
بنابراین برای کسانی که بودجه کافی دارند، این کارتها عالی هستند، اما اگر سعی دارید بهترین انعطاف پذیری و عملکرد را در کارت گرافیک پیدا کنید ، احتمالا کارت های ASUS مناسب شما نیستند.

25 درصد عمر بیشتر کارت گرافیکی طراحی منحصر به فرد فن عملکرد موثری در دفع حرارت دارد و با مقاومت در برابر گرد و غبار دوام کارت گرافیکی را تا 25 درصد افزایش می دهد. کارت گرافیک حرفه ای گلکس GALAX GEFORCE GTX 750 1GB از این ویژگی ها بهره می برد و طراحی فن های ان به گونه ای می باشد که که گرد و قبار را کمتر جذب خود می کنند و همین امر باعث می شود کارت گرافیک شما خنک تر و تمیز تر باقی بماند علاوه بر ان جنس مواد اولیه مرغوب بکار رفته در این کارت گرافیک باعث افزایش عمر کارت گرافیک می شود.

کارت گرافیک شرکت گلکسی

شرکت گلکسی همیشه در پی عرضه محصولی با قیمت رقابتی به بازار بوده است و برای داشتن محصولی پر کیفیت این را به همگان ثابت کرده است که نیازی به پرداخت هزینه بالا نیست کارت گرافیک حرفه ای گلکس GALAX GEFORCE GTX 750 1GB یک انتخاب هوشمندانه برای کاربران می باشد.
فرمول انحصاری اجزای آلیاژی با کاهش اتلاف توان، میزان کارایی را افزایش می دهند و علاوه بر عمر بیشتر کارت به عملکرد خنک آن کمک می کنند. چوک های هسته بتنی تحت بار کامل پردازشی فاقد صدای نویز هستند ضمن اینکه خازنهای این مدل تا 50.000 ساعت طول عمر دارند.
این مقدار 2.5 برابر خازن های قدیمی است. این کارت گرافیک از دایرکس 12 به صورت رابط API پشتیبانی می کند و اخرین درایورهای شرکت Nvidia بر روی ان قابل نصب می باشد این محصول که ساخت شرکت چینی و با سابقه ای به نام GALAX است که 16 سال در تولید کارت گرافیک های حرفه ای فعالیت داشته است یعنی از سال 2000 تا سال 2016 و جوایز بسیاری کسب کرده است اما راه خود را از سال 2016 تغییر داد و خود را به عنوان یک شرکت بین المللی معرفی کرد و هم اکنون در تمام قاره های دنیا کمپانی تولید،توسعه،تحقیق دارد و در تمام نقاط دنیا شما می توانید این محصولات با کیفیت و قیمت مناسب را تهیه نمایید.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا