دانش و سلامت

نامه‌ درمانگران اعتیاد به رئیس جمهور درباره توزیع متادون از طریق داروخانه‌ها

دبیر انجمن ملی مراکز درمان سرپایی مراکز ترک اعتیاد با توجه به نظر کمیسیون های ویژه و هیئت رئیسه مجلس در خصوص تصویب ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر توزیع متادون از طریق داروخانه ها ، نامه ای به رئیس جمهور ارسال کرد. ، سازمان بهزیستی و مرکز ملی مطالعات اعتیاد گزارش شده توسط اساتید مربوطه.

علی قلمی در گفت وگو با مجله ایرانی ، وی گفت که موضوع توزیع مواد مخدر از طریق داروخانه ها در پاراگراف 8 جلسه 136 ستاد ترک اعتیاد به تصویب رسید. اساتید دانشگاه با این تصمیم مخالف بودند و اعتراف کردند که این تصمیم غیرحرفه ای است.به

وی گفت: “به دلایل کارشناسی نامشخص ، هیئت مدیره سازمان نظام های پزشکی در نامه ای به رئیس جمهور وقت ، مطابق نظر کارشناسان مخالف این موضوع ، در صدد توقف اجرا و بررسی مجدد توسط کارشناسان مربوطه برآمد. رئیس جمهور وقت به وزیر کشور دستور داد. ” برای تجدید نظر در موضوع ، بر اساس این دستور ، کمیته درمان تشکیل و پیشنهاد جدیدی تصویب شد و مطابق پیشنهاد جدید کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر ، معاون غذا ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستور داد اداره دارو به توزیع مواد مخدر بین مراکز از طریق سازمان غذا و دارو طبق معمول ادامه دهد.

دبیر انجمن ملی مراکز درمان سرپایی مراکز ترک اعتیاد کشور با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو پس از نظرات کارشناسی و در پی دستور رئیس جمهور و تأیید کمیته درمان ، مقرراتی را برای داروهای کنترل شده وضع و اعلام کرد. و توزیع گفت: این انجمن با این قانون مخالفت کرد زیرا منافع مقامات سازمان غذا و دارو را که فاقد اعتبار قانونی برای صدور چنین دستورالعمل هایی بودند ، مورد مناقشه قرار داد.

غلامی گفت: ادعای ما این بود که سازمان غذا و دارو دستگاهی نیست که در این مورد تصمیم گیری کند و طبق ماده 33 قانون ، ستاد مبارزه با مواد مخدر باید در این زمینه تصمیم گیری کند و ستاد نیز تصمیم گرفت که اعلام کرد که قانون اول باید مطابق قوانین قبلی اعمال شود. اما متأسفانه سازمان غذا و دارو تقاضای خود را مجدداً اعلام کرده است و ماه گذشته در نامه ای به مدیرکل داروهای کنترل شده به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ، سازمان غذا و دارو (FDA) به شدت از داروخانه های غذایی برای تأمین و توزیع داروها خواست. به در اسرع وقت سازمان غذا و دارو را معرفی کنید.

در همین راستا ، انجمن ملی مراکز ترک اعتیاد سرپایی تصمیم گرفته است آگاهی و حساسیت این موضوع مهم مربوط به سلامت جوانان کشور را به رئیس جمهور جدید ، وزیر بهداشت و مقامات جدید برساند.

غلامی در این زمینه گفت: با توجه به اینکه مرکز را می توان متهم به ایجاد تنش یا اغراق در مشکلات کرد؛ مقرر شد کلیه پزشکانی که در مراکز ترک اعتیاد کار می کنند ، احضاریه را امضا کرده و برای وزیر بهداشت و رئیس جمهور ارسال کنند و تأکید کنند که به نظر کمیسیون های ویژه پارلمانی ، هیئت رئیسه مجلس توجه ویژه ای خواهند داشت. سازمان سلامتی و مرکز ملی مطالعات اعتیاد و پروفسور

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا