نماد سایت مجله ایرانی

ناپایداری ذخایر خونِ تهران/ فراخوان مردم برای اهدای خون و پلاسما

ناپایداری ذخایر خونِ تهران/ فراخوان مردم برای اهدای خون و پلاسما

ناپایداری ذخایر خونِ تهران/ فراخوان مردم برای اهدای خون و پلاسما

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به بی ثباتی ذخایر خون و فرآورده های آن در استان تهران گفت: ذخایر خون ما ناپایدار است و هر زمان بخواهیم به شرایط بحرانی وارد شده و از نظر فرآورده های خونی مشکل داشته باشیم امکان پذیر است. بر این اساس ، از مردم می خواهم که در اهدای خون مداوم به ما کمک کنند.

در مصاحبه ای با مجله ایرانی ، دکتر محمد رضا مهدی زاده وی در مورد وضعیت ذخایر خون و فرآورده های آن در تهران گفت: “هر ساله پس از تعطیلات Nauroos تا پایان ماه مه ، ما با موجی از مردم برای اهدای خون روبرو می شویم که همیشه خون خوبی به ما می دهد. ، اما بعد از تعطیلات با سال بود که با موج چهارم تاجگذاری در کشور روبرو شدیم و در پایان ماه آوریل ماه مبارک رمضان را داشتیم ، به همین دلیل مجبور به مواجهه با موج اهدای خون نبودیم هر ساله ، و ما به اندکی در ذخیره خون خود کاهش می دهیم.

بی ثباتی در ذخایر خون تهران

وی گفت: مطمئناً در ماه مبارک رمضان مردم بازدید خوبی از مراکز اهدای خون داشتند که ما از همه مردم تشکر می کنیم ، اما این کافی نبود که ذخایر خون خوبی برای ما ایجاد کند و همه این عوامل است. زندگی ما را ساخته است ” اکنون خون تقریباً ناپایدار است. البته در حال حاضر مشکلی در تأمین فرآورده های خونی نداریم ، اما اگر این روند مراجعه به افراد ادامه یابد ، مطمئناً در روزها و هفته های آینده در زمینه تهیه فرآورده های خون ضروری به 167 بیمارستان در استان تهران با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد.

مرکز فعال خونگیری در تهران در عید سعید فطر

برای اهدای خون به خانواده مراجعه کنید

مهدی زاده ادامه داد: مراکز ما در روز عید سعید فطر فعال هستند. عید فطر ، چه پنجشنبه و جمعه و چه جمعه و شنبه ، در این دو روز چهار مرکز فعال داریم ، از جمله دفتر انتقال خون تهران در خیابان کشتی شیراز که از 8 صبح تا 8 شب فعال است. همچنین سه مرکز جامع خونگیری ما در مناطق چهارم ، پنجم و 20 تهران که از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر فعال هستند. بر این اساس ، از مردم می خواهم که در تعطیلات عید سعید فطر خون اهدا کنند تا از این فرصت استفاده کرده و از این مراکز که مراکز ما به دلیل محدودیت سفر باز هستند ، بازدید کنند. همچنین اگر برای آنها امکان پذیر باشد ، آنها به صورت خانوادگی می آیند و با اهدای خون سالم خود به ما کمک می کنند.

وی اصرار کرد: از مردم می خواهم اهدای خون را فراموش نکنند. همانطور که گفتم ذخیره خون ما ناپایدار است و در هر زمان ممکن است وارد شرایط بحرانی شویم و از نظر فرآورده های خونی مشکل داشته باشیم. بر این اساس ، من از مردم می خواهم که برای اهدای خون به طور مداوم به ما کمک کنند. دائماً به خون احتیاج دارید ، حوادث اتفاق می افتد. از طرف دیگر ، ما مصرف کنندگان منظم فرآورده های خونی مانند بیماران تالاسمی و هموفیلی داریم که زندگی آنها به تزریق فرآورده های خونی بستگی دارد. علاوه بر این ، برخی از فرآورده های خونی ما مانند پلاکت ها سه روز ماندگاری دارند. برای همه اینها لازم است که مردم عزیز مرتباً از مراکز اهدای خون دیدن کنند و با اهدای خون خود به مراکز درمانی کمک کنند تا خون لازم را تأمین کنند.

مهدی زاده تأکید کرد: 167 بیمارستان در استان تهران داریم که خون لازم را برای آنها تأمین می کند. در بسیاری از این بیمارستان ها ، جراحی های خاص و زیر خاص انجام می شود یا بیمارانی که از استان های دیگر به تهران ارجاع می شوند و در بیمارستان ها بستری می شوند ، انجام می شود. به طور معمول ، بیمارانی که ارجاع می شوند بیمارانی هستند که قطعاً به فرآورده های خونی نیاز دارند و بس. رشد فرآورده های خونی در استان تهران مصرف می شود و کار ما را دشوار می کند.

همه گروه های خونی ، به ویژه گروه های منفی و O مثبت لازم هستند

“در حال حاضر ما به همه گروه های خونی نیاز داریم ، و شخصیت ها هرچه هستند ، لطفاً به مراکز ما بیایید ، اما قطعاً نیاز به گروه های خونی منفی و مثبت O بیشتر است و اکنون نیاز بیشتری به این گروه های خونی وجود دارد “او گفت. گفت. ما داریم. البته اکنون همه افراد با هر نوع خون در صورت ابتلا می توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

کاهش ذخایر پلاسما و بیماری شایع کرونا ویروس قلب

مهدی زاده گفت: قبلاً ذخایر خوب پلاسما داشتیم ، اما از آنجایی که با موج چهارم مواجه بودیم ، مصرف محصولات پلاسما افزایش یافته و اکنون ذخایر پلاسما کاهش یافته است. میزان مراجعه برای اهدای پلاسما کرونا قبلاً برای افرادی که بهبود می یابند 2٪ بود ، اما اکنون این رقم زیر 2٪ است. بنابراین ، تعداد اهداهای پلاسما کاهش می یابد. بر این اساس ، از کسانی که بیماری عروق کرونا ویروس داشتند ، به مدت یک ماه معالجه و معالجه شدند و واجد شرایط اهدای پلاسما هستند ، می خواهیم دو مرکز ما ، یعنی مرکز کشتی شیرازی یا سازمان انتقال خون ایران ، از برج میلاد بازدید کنند ، یک نوآوری در هندوستان ، و با اهدای پلاسما به بیماران کمک کنید.

وی گفت: من از کسانی که همیشه در مناطق حساس به بیماران کمک کرده اند تشکر می کنم. این روزها روزهای مهمی برای انتقال خون است و امیدواریم در دو روز عید سعید فطر ، عزیزان برای اهدای خون حاضر شوند.

وی تأکید کرد: پس از ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید سعید فطر ، تهران دارای 12 مرکز دائمی جمع آوری خون است و ساعات کار و آدرس آنها در سایت اداره کل تهران ذکر شده است. پس از این تعطیلات ، مردم دائماً از مراکز اهدای خون بازدید می کنند و در اهدای خون سالم به ما کمک می کنند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل