دانش و سلامت

همه چیز درباره تزریق واکسن کرونا به کودکان

یک متخصص اطفال با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون کرونا برای کودکان ، عوارض جانبی احتمالی واکسن و نحوه مراقبت از کودکان را شرح داد.

به گزارش مجله ایرانی ، دکتر فیضه بختیاری در مورد اهمیت ایمن سازی کودکان گفت: واکسیناسیون کودکان در همه بیماری های همه گیر بسیار مهم است زیرا کودکان معمولاً دچار عفونت هایی مانند بیماری عروق بیماری کرونا قلب ، آنفولانزا و حتی سرماخوردگی می شوند. و علائم آنها معمولاً خفیف تر از علائم بالغ ، و گاهی اوقات عفونت آنها بدون علامت است.

وی در ادامه افزود: در بیماری کرونا ، ممکن است یک کودک علائم عفونت با بی حالی و از دست دادن اشتها را نشان دهد که والدین به آن توجه زیادی نمی کنند ، در حالی که ناقل ویروس است و می تواند ویروس را به دیگران منتقل کند. ”

بختیاری افزود: فرزندان ما در جامعه وارد مهد کودک و مدرسه می شوند و از این طریق عفونت را به یکدیگر منتقل می کنند و این امر خانواده ها را از طریق کودکان دور هم جمع می کند. به همین دلیل ، واکسیناسیون کرونا در افراد زیر 18 سال بسیار مهم است و این می تواند در کنترل همه گیری کمک کند.

وی ادامه داد: موضوعی که در مقالات علمی جهان ذکر شده و مورد تایید کمیته علمی ستاد کرونا قرار گرفته است این است که نوجوانان 12 تا 18 ساله باید واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی افزود: واکسن سینوفورم برای کودکان 12 تا 18 ساله که تزریق می شوند پذیرفته می شود. البته واکسن پستوکوکوس ، تولید مشترک ایران و کوبا ، برای افراد زیر 12 سال نیز پذیرفته شده است که به خواست خدا ، واکسیناسیون با آنها در چند هفته آینده آغاز می شود.

این متخصص اطفال درباره عوارض احتمالی واکسیناسیون در کودکان گفت: واکسیناسیون با هر واکسنی با عوارض جانبی در کودکان همراه است. در ایمن سازی بیماری کرونا ، معمولاً تب خفیف ، رخوت و از دست دادن اشتها وجود دارد که انتظار می رود یک تا دو روز طول بکشد. اگر تب بیش از 3 روز طول کشید به خانواده ها توصیه می شود که به پزشک مراجعه کنند. در مورد عوارض جانبی موضعی ، ممکن است گرما و تورم در محل تزریق و احساس سنگینی در بازو وجود داشته باشد که در عرض یک تا دو روز برطرف می شود و ما به خانواده ها توصیه می کنیم از شربت استامینوفن استفاده کنند یا از قرص استامینوفن استفاده کنند. البته از کمپرس گرم می توان برای علائم موضعی نیز استفاده کرد.

به گفته کانال تلگرامی وزارت بهداشت ، وی در پایان گفت: “به طور کلی ، واکسن کرونا عوارض جانبی قابل توجهی ندارد و توصیه می کنم والدین واکسن را به فرزندان خود تزریق کنند.” زیرا در کنترل بیماری بسیار مثر است و تعداد بستری شدن ها و موارد شدید بیماری را کاهش می دهد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا